Goedemorgen! Ik heb een vraagje en misschien dat iemand me kan helpen. Kan springen/rennen en sporten invloed hebben op het innestellen? Ik sport namelijk 3x per week, callanetics en bodypump, waarbij gedanst/gesprongen en buikspieroefeningen gedaan wordt. Elke keer vraag ik me af of dat geen kwaad kan....wie o wie weet dit?! Groetjes Sabine
Ik heb het aan mijn sportinstructeur gevraagd en volgens hem kon dat geen kwaad. Alleen de trilplaat kan je beter ontwijken!
Mijn schoonzusje rijdt 2 paarden per dag maar volgens haar gynocoloog kan dit totaal geen kwaad! Zij heeft helaas een MK gehad maar ook toen zei hij dat het paardrijden daar absoluut niet de oorzaak van kon zijn.
raar op babypret.net staat juist dat je paardrijden juist beter kan laten, maar over het algemeen het sporten gewoon kan blijven doen. alleen de eerste 12w weken geen sauna erbij (koortsachtige temperaturen zijn slecht)
Dat van dat paardrijden dat hoop ik niet...! Waarom zijn er van deze , toch wel grote, meningsverschillen? Ik zit pas in de 4de ronde maar stel dat je fanatiek paardrijdt en al in bv de 17de ronde ofzo zit dan weet een gynacoloog dit toch echt wel? Moeilijk hoor...
Ik rijdt zelf ook paard ( heb er 2, waarvan 1 nog te jong is, en de ander bereden moet worden). Momenteel rij ik niet zo veel, omdat ik verschillene diensten draai, maar anders rij ik elke dag op mijn paard, of ik zorg dat hij zijn beweging krijgt op een andere manier. Ik vind het trouwens zelf geen verschil. Ik ontspan mezelf namelijk enorm als ik op de rug van mijn paard zit, dat ik zelf ook erg ontspannen wordt (zowel in mijn lichaam als hoofd). De eigenaresse van de stal (waar ik sta) heeft zelf tot ruim 7 maand paard gereden (elke dag), en die heeft 2 gezonde kinderen (jongen en meisje). Zelf luister ik wel erg goed naar mijn lichaam, want wil het een dag niet, dan stap ik er niet op (deed ik voordat ik zwanger was ook). Ook heb ik 1x in de week een erg intensieve les van soms ruim een half uur tot een uur. Maar mijn paard(en) zijn beide nu erg rustig, en voelen ook wel dat er iets is. En als het 'te zwaar' wordt zeg ik het ook, en dan doe ik rustig aan, en stap dan langzaam af.
Ik heb ook 2 paarden.. 1 is met pensioen De ander is een jonge hengst van 6 jaar.. Deze heb ik net onder het zadel en daar rij ik dus regelmatig op. Ik heb met mezelf( en mijn lieve boyfriend) afgesproken dat ik ws stop met rijden zodra ik weet dat ik zwanger ben! Tot die tijd geniet ik er nog enorm van! Dit is net zo'n 'discussie' als met skieen.. Ik zou het heel erg vinden dat als ik zwanger zou zijn ( ) en eraf zou vallen dat het dan mis zou gaan.. Ik rij al zo'n 23 jaar dus heb al best wat ervaring.. maar ik zou het gevoelsmatig denk ik niet meer doen maar tot die tijd... GENIETEN!