heey meiden, Even een vraag voor de dames met misselijkheidservaring. Ik ben nog nooit misselijk geweest in mijn zwangerschappen en dit is dus voor het eerst....nou heb ik wel al vanaf een week of 5 dat ik met vlagen wat weeig op de maag ben maar echt misselijkheid kon ik het niet noemen...ik ben nu al 2 dagen echt non stop kotsmisselijk... iemand tips??? wat helpt?? bepaalde dingen juist wel of niet eten???
erg lastig, ik ben flink misselijk geweest in mijn zwangerschappen en bleef altijd zoekende. als ik eindelijk iets had gevonden dan werkte dat een week later niet meer. wat nog het beste werkte als het op zn ergst was of als ik de deur uit moest waren zuurtjes en lollies. kreeg er alleen weer maagzuur van. verder wat slokjes cola en droge crackers
Cola helpt hier de misselijkheid tegen te gaan. Ook kleine beetjes eten...zorg dat je maag niet leeg is. Ik eet elke 1, 5-2u iets. Crackertje...appel...vla...broodje etc. Wat heel goed helpt is waterijs...dan is echt even het "ik moet nu kotsen" gevoel weg. Voor een kwartier helaas maar toch. Ik eet bijna een pak ijs per dag.
Nu pas? Hahaaa.. meid ik ben 22weken zwanger, En ben pas sinds 20weken misselijk. Maar het blijft vervelend! Ongeacht hoeveel weken je bent!
Heb je niet gewoon een beginnend griepje? Dat kan natuurlijk ook. Misschien helpt vanillevla of cola bij je?
Bij m'n zoontje (1e zwangerschap) begon het ook pas rond de 8e week. Dit keer al rond de 5 weken, ben er inmiddels gelukkig weer vanaf. Hier hielp het om steeds wat te eten en ik at veel zuurtjes. Daar kan je lang op zuigen en dat zorgt dat het misselijke gevoel even verdwijnt. Verder at ik veel droge dingen zoals crackers en biscuitjes. Vloeibare dingen en ook drinken maakte hier juist de misselijkheid erger. Uiteraard moet je natuurlijk blijven drinken, maar ik zorgde dan dat ik altijd eerst iets had gegeten. Uiteindelijk deze keer met 10 weken medicatie gekregen en dat hielp erg goed, heb het tot 15 weken gebruikt, toen afgebouwd en met 16 weken was het zo goed als over.
Hier gember snoepjes. Echt te smerig maar t helpt wel. Verder gewoon eten wat je wilt eten en kan eten.
Er is helaas geen wondermiddel waardoor het ineens weg is (tenzij je zo ziek bent dat je er medicijnen voor krijgt). Je maag niet leeg laten raken is een geode tip, vermijd verder vet eten, zuig op lollies en eet crackers. Bij mij begint het nu na 13 weken minder te worden. Ik denk dat ik er met 16 weken wel vanaf ben als het HCG weer is gedaald. Je moet er helaas gewoon even doorheen.
ik heb bij mn zoontje 9 maanden lang overgegeven na 2 mnd dus 8 wk begon bij mij de misselijkheid en 3e maand begon t overgeven ik kreeg als tip op je nachtkastje drinken savonds neer te zetten een creaker en dat smorgens opeten als je nog in bed ligt...