Echo bij verloskundige, andere termijn?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door denise84, 10 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. denise84

denise84 Lid

23 feb 2009
    5
    0
    0
    Verpleegkundige
    Hallo verloskundigen,

Ik heb gisteren een echo gehad bij de verloskundigepraktijk. Hieruit bleek dat ik maar 6w3d zwanger ben. Gelukkig hebben we op deze echo wel een duidelijk kloppend hartje gezien. Overigens is deze echo niet vaginaal gemaakt maar uitwendig.

Anderhalve week terug (10 dagen) heb ik een echo in het ziekenhuis gehad (vaginaal) waaruit bleek dat ik 5w3d zwanger was. Ik ben dus 3-4 dagen korter zwanger op de echo van de verloskundige. Het vruchtje is 0,70 cm. Ik heb op 13 feb positief getest, naar mijn mening zou ik dus iets langer zwanger moeten zijn, zo rond de 7 weken.

Ik ben ontzettend bang nu weer een miskraam te krijgen, wat denken jullie? Beide echofoto's staan in m'n album.

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi denise,

Het meten van een vruchtje is echt millimeter werk, een millimeter meer kan zo een paar dagen schelen. Voor een goede meting bij dit termijn zou de echo eigenlijk vaginaal gemaakt moeten worden. Waarschijnlijk mag je over 3 - 4 weken terug komen voor nogmaals een echo. Maak je geen zorgen en vertrouw op je lichaam!

Imke

Deel Deze Pagina