dag meiden! Zucht.. kom me hart hier maar even luchten. Heb het erg moeilijk de laatste dagen. mijn vriend en ik zijn sinds januari bezig voor ons 2e kindje. we hebben al een super mooie dochter van bijna 3 jaar, die onverwachts door de pil gekomen is.Niet gepland maar wel gewenst. Nu we bezig zijn voor ons 2e kindje wat we heel graag willen, wil het nog niet zoals het moet . Ik heb een mirena spiraal gehad. en inmiddels zijn we bijna 8 maanden verder. Ik had een onregelmatige cyclus (zoals je kan zien). ben afgelopen donderdag weer ongesteld geworden MAAR! wel op de 28 dagen af. Dankzij de etos zwangerworden pillen die ik nu slik. Nou heb ik dus afgelopen zaterdag te horen gekregen dat me schoonzusje in verwachting is van de 2e, waar ik het heel erg moeilijk mee heb aangezien het feit zei wel vrij vlot zwanger kan raken). 3 vriendinnen van mij zijn ook bijna uitgerekend en zit dus midden in de baby.s Moeilijke tijd voor mij dus. heb gister ovulatie testen besteld, en ben vanaf vandaag begonnen met temperaturen. (nooit gedacht dat ik dit allemaal mee zou moeten maken). wat moet ik nu doen liefs
Meid helaas kan ik je hierbij niet helpen. Ik kan alleen maar zeggen kijken naar je eigen geluk en vergeet dit niet doordat je je zo focust op het zwanger worden. Begrijp me niet verkeerd, wij zijn al sinds september 2008 bezig voor een kind en hier wil het ook nog niet lukken. Tuurlijk is het even een raar gevoel als iemand meld dat die zwanger is, maar ik probeer ons eigen geluk niet te vergeten. Ook al hebben we nog geen kinderen we zijn wel heel gelukkig met elkaar. Probeer je dus niet blind te staren op het `geluk`van een ander, want dan kun je zelf niet meer genieten. En 8 maanden proberen is echt zo lang nog niet hoor.
Heej Carien, Mijn vriend en ik zijn ook vanaf januari bezig (maar dan voor ons eerste kindje)..Ook hier tot nu toe nog geen succes.. Ik kan me van een kant wel vinden in wat je zegt..Vrienden van ons zijn ook allemaal snel zwanger geraakt en een koppel vertelde een aantal weken terug voor de tweede keer zwanger te zijn..Ook weer in de tweede ronde..Bij veel mensen om ons heen is het vlot gegaan, ik ken echter ook verhalen waarbij dat niet zo was.. Het enige wat je kunt doen is positief blijven! Het komt vanzelf een keer..7/8 maanden is inderdaad nog goed te doen! Je weet in ieder geval dat je zwanger kunt raken, getuige je eerste kindje..Dat moet al een hele opsteker zijn! Meid, blijf positief!! En heel veel succes natuurlijk! Liefs, Anna
Ik sluit me volledig aan bij Zwitsal. Verder wilde ik nog even zeggen dat ik je frustratie en verdriet heel goed snap. Ik ben zelf vanaf oktober bezig voor ons eerste kindje en ken het gevoel. Maar probeer blij te zijn dat je een kortere cyclus hebt, want dat is al een stap in de goede richting.
Hi meid, Ik begrijp je frustratie ook wel maar gelukkig heb je al een kind natuurlijk neemt het niet weg dat je een tweede wilt maar denk even aan al die dames die nog geen 1 kind kunnen krijgen misschien dat het je helpt niet verdrietig te worden. En dat je al een kind hebt is al positief dan kan je zeker een 2de krijgen. Ik ben al een anderhalf jaar bezig meid. even nog afwachten anders naar de HA zou ik zeggen. Heel veel succes en ik hoop dat je gauw zwanger van een 2de bent .... Knuffels
Ik kan je de hand schudden. Hier ook sinds januari bezig voor nummer 2. Eerste keer was ik ook binnen no-time zwanger, nooit bij nagedacht dat dat een tweede keer wel anders kon gaan. Naïef misschien, maar ja... Hier ook een en al zwangeren in de vriendenkring (ook veel waarvan de oudste net zo oud is als onze zoon) Dan kan ik alleen maar denken, ooh ik wou dat hij ook al een broertje of zusje had gehad. En dat mensen dan zeggen: nou, ik wil niet dat er veel leeftijdsverschil tussen nummer 1 en nummer 2 zit hoor, anders hebben ze niks aan elkaar. Dan denk ik: ja, je kan het wel willen, maar het moet ook maar lukken! Ik ben zelf weleens bang dat er misschien bij de bevalling iets beschadigd is ofzo waardoor het nu niet goed gaat (heb in mei een miskraam gehad). Maar ik probeer het van me af te zetten. Het is zwaar, maar zoals iemand hier boven ook al schreef, je hebt al een kind, dus zwanger worden is al eens gelukt, de kans dat een tweede keer ook een keer lukt is vrij groot. Ik snap je gevoel helemaal hoor, maar kop op we gaan ervoor!
@ emjee zo blij dat iemand begrijpt hoe ik me voel! bedoel idd mensen kunnen makkelijk zeggen "je hebt tenminste al 1" ja daar ben ik ook erg dankbaar voor! maar dat maakt het er nog niet makkelijker op dat het nu niet zo makkelijk wil!!! je begint aan jezelf te twijfelen "zou het aan mij liggen? is er iets beschadigd door het spiraal!?? ligt het soms aan me vriend? is die nog wel vruchtbaar??"er gaan zoveel vragen door je heen! maar we houden de moed niet op!! DE ECHTE AANHOUDER WINT!"of niet dan . het is gewoon erg moeilijk aangezien het feit wij zo graag een broertje of zusje aan onze kleine meid willen geven en idd wat je zegt mensen kunnen makkelijk praten door te zeggen dat ze niet zo'n groot leeftijdsverschil willen tussen de kinderen dat zeiden wij ook! en onmiddels wordt onze kleine meid eind augustus 3. zou een mooi cadeautje wezen als ik dan in verwachting zou zijn. laten we duimen meid!! Liefs xxx
Ik herken je frustratie's. Ik denk iedereen die hier lang bezig is! Sinds september 08 was de pil de deur uit bij ons. Maand naar maand, zat het niet mee! Elke maand weer uitrekenen, ovu-test ed. In juni heb ik tegen mn vriend gezegd en andersom; we laten de boel de boel en schuiven even het zwanger worden aan de kant! Eerst verhuizen etc. In juli; één dag overtijd, twee dagen overtijd, drie dagen overtijd, vier dagen overtijd. Test.... positief! Wat ik wil zeggen, weet dat het moeilijk is en dat het makkelijker gezegd is dan gedaan, maar probeer je er niet te veel mee bezig te houden! Geniet ook van je leven met je partner! Een kindje neem je niet, die krijg je
@Carien23: dat zou inderdaad wel een super origineel verjaarskadootje zijn Al die vragen die je noemt, zijn ook door mijn hoofd geschoten. Ik ga van het weekend de kamer van mn zoontje schilderen, wilden eigenlijk wachten tot nummer 2 in aantocht zou zijn, omdat hij dan waarschijnlijk een kamer opschuift, maar what the hell, ik ga er nu lekker mee aan de slag! Even de aandacht ergens anders op richten Good luck! @G89: Wauw! Dat soort verhalen hoor je eigenlijk best vaak. Vandaar dat ik deze cyclus mn aandacht maar eens op schilderen ga vestigen. Wie weet helpt het, hahaha.
Ik was van nr 1 in 4 maanden zwanger. Nr 2 was meteen raak en nr 3 liet 6 maanden op zich wachten. Toen ik de 1e keer ongesteld werd had ik zoiets van ja dat kan ook al was het bij nr 2 raak. De tweede ronde werd ik al was treuriger maargoed......Ik mocht pas "klagen" als ik na 4 rondes nog geen positieve test had vond ik zelf want zolang duurde het bij de eerste. Maar hoe langer het ging duren, hoe meer ik me er in ging verdiepen en hoe meer mijn leven er om ging draaien wat ik eigenlijk nooit wilde. De maand dat mijn oma overleed en ons hoofd niet naar een baby stond ben ik zwanger geraakt. Toeval?? Geen idee maar wat ik wel weet is dat teveel bezig zijn met zwanger worden ook niet goed is. Het is makkelijker gezegd dan gedaan ik weet het. Het is niet leuk dat mensen zeggen je kunt kinderen krijgen dat zie je maar aan de eerste want daar heb je op dit moment niks aan maar je lichaam heeft bewezen dat het het kan samen met je man. Probeer het een beetje van je af te zetten dan zal het zeker lukken. Voor de mensen die voor een eerste kindje bezig zijn succes. Jullie hebben (nog) geen garantie maar het gaat zeker goedkomen
Het is alsof ik mezelf zie schrijven. Ook wij zijn sinds januari bezig voor een tweede. De eerste is nu bijna 2.5 jaar. In april helaas een missed abortion en sindsdien weer bezig. Nu zijn we drie maanden verder en nog geen positieve test, terwijl we de vorige twee zwangerschappen meteen zwanger waren. Ik ben erg bang dat ik nooit meer zwanger zal worden. Vandaag dan even naar mijn beste vriendin.. Ook haar zus is een goede vriendin van mij. Vertelt ze dat ze zwanger is van een tweede.. Ik heb de hele dag zitten huilen. De etos zwanger pillen werken bij mij averechts. Mijn cyclus is langer geworden. Zit nu op dag 36 en temp is nog nie gedaald. Ook nog gevoelige tepels, maar nog geen positieve test. Ik wil dat mijn ongi komt...
@ MamaT: ja ontzettend balen hè, als je dat soort berichten hoort. Je wilt zelf ook zo graag. Vanmiddag waren mn schoonouders hier en we hadden het erover wie er allemaal een tweede verwacht in onze vriendengroep en familie. Ooh, nou dan blijven jullie wel achter hè? Grrrr :x Ik weet dat ze het niet zo bedoelen, want zo zijn ze helemaal niet, maar ik werd er zo verdrietig van. Ze weten ook niet dat ik we al weer heel lang bezig zijn. Dan wordt er helemaal zo op gelet, daar zou ik denk ik helemaal gefrustreerd van raken volgens mij. Ik vind het wel fijn om jullie verhalen te lezen, gedeelde smart is toch een beetje halve smart.