Hallo, Op het slaapkamertje van ons zoontje (9 maanden oud) is het momenteel 15 graden. Is dit te koud? Of hoef ik me nergens druk over te maken? Hij slaapt in een slaapzak met daarover heen een fleece-deken. Zijn handjes voelen vaak wel heel koud aan; voor de rest lijkt ie het warm genoeg te hebben. Groetjes, Hanna
Volgens mij is de ideale temperatuur tussen de 16 en 20 graden. Zeker weten doe ik het niet, en dat levert de nodige discussies met mijn man op. Op het kamertje van Kenji is het nu 18 graden. Mijn man wil nu dat de verwarming aan gaat, maar ik wil dat niet. Ik weet namelijk dat baby's het beter iets te koud dan te warm kunnen hebben. En te warm verhoogt de kans op wiegendood.
Hier is het 's nachts ook maar een graad of 15. Lekker slaapzaakje, dekentje eroverheen en ze slaapt beter dan in een warmere kamer. Zolang hij lekker warm aanvoelt zou ik me niet druk maken!
koude handjes zijn geen probleem hoor, en als je zoontje het verder behaaglijk heeft, dan is het goed. Als hij het koud zou hebben, zou hij zich wel laten horen.
idd beter te koud dan te warm. volgens mij is het prima zo! ff een dekentje over de slaapzak en lekker slapen maar. joyce
Ah! Mooi! Dan houden we het gewoon zo. Mijn man heeft ook de neiging om de verwarming aan te doen. Maar dat komt zó precies daar. Lauw gaat niet, dus dat ding wordt meteen goed warm, net zo warm als beneden in de kamer. En dan vergeten we em weer uit te doen. Met als gevolg dat het dan weer - in mijn ogen - te warm is voor een slaapkamer. Maar goed, als koude handjes niet erg zijn, dan houden we het mooi zo!
Hier ook hoor...het is op zijn kamer 17 graden en was me al een beetje druk aan t maken. Hij lag eerst bij ons op de kamer en daar is het warmer. Hij heeft een romper met broekje en daarover de slaapzak en dan een deken. Alleen zijn handjes zijn idd koud...maar goed daar sabbelt hij op en liggen ook steeds boven de deken hihi
Hier is het ook zo'n 14-15 graden. Wij hebben een lekkere dikke slaapzak, en als het nodig is doen we daar nog een dekentje overheen. Over haar handjes deden we vorig jaar nog wel eens sokjes, dan voelden ze niet zo heel koud aan, maar denk dat we dat nu niet meer gaan doen.
Hier is het nu 18 graden op mijn zoontjes slaapkamer. Hij ligt in een slaapzak met een dekentje en een pyama aan. Mijn zoontje ligt liever te koud dan te warm heb ik inm. door, als hij te warm ligt wordt hij altijd wakker en zweet dan enorm. Met verwarming aan doen wacht ik nog even, wellicht wordt het nog kouder deze winter
bij jamie is het een graad of 18 - 19 ijskoud (voor mijn gevoel) kwou de verwarming al aanzetten maar mijn vriend vroeg of ik wel goed wijs was jamie ligt heerlijk in een romper met lange mouwen, pyama met lange mouwen en langebroek en een pyama en dan nog een deken erover. die heeft het echt niet koud. alleen kruipt hij altijd naar een andere hoek en dan ligt hij niet meer onder zijn deken en ben ik bang dat hij het te koud heeft...
volgens mij is 18 graden een goede temperatuur voor en babykamer..koude handjes kan geen kwaad, het beste kan je in zijn nekje voelen, voelt dit gewoon lekker warm is de temperatuur goed en zou ik het gewoon zo laten, als het wat koud of zweterig aanvoelt is het niet goed..
Als je kindje het te koud krijgt meld ie zich wel hoor. Dat is juist het verschil met te koud of te warm. Bij te warm slapen ze in, worden loom en kunnen in een comaslaap raken. Bij te koud worden ze wakker en gaan huilen. Volgens mij kun je beter een koude kamer hebben met een goede warme winterslaapzak dan de verwarming aan doen. Een extra deken doet ook wonderen. En lekker goed inpakken natuurlijk.
Bij Charlotte is het 18gr op de slaapkamer. Voor mijn gevoel ijskoud, maar wel gezond. Ze heeft een romper met korte mouw aan, een pyjama met lange mouw en broek, slaapzak en dubbel dekentje. Haar handjes en wangetjes voelen koud aan maar haar nekje lekker warm dus ik laat het zo. Een paar nachten geleden lag ze nog zonder pyjamabroek en met 1 deken en toen is ze 3x wakker geweest. En ik maar denken, wat is er nou toch??! Bleek ze 's ochtends ijskoude beentjes te hebben toen ik de slaapzak openritste....zielig he Maar nu is het dus warm genoeg en verwarming aan is echt niet gezond op een slaapkamer.
In ons vorige huis was het in de winter nog wel kouder op Lena's kamer (enkel glas, oud huis, geen verwarming aan) maar die is nooit wakker geworden van de kou! Wel met inderdaad ijskoude handjes, maar dat maakt niet uit. Gewoon lekker warm en zacht pyamaspul aan en dekentjes erbij en dan kunnen ze dat prima hebben. En liever te koud dan te warm!
Hier is het 's nachts ook 15-16 graden, ze wordt nooit wakker van te koud. Is ook niet erg toch als t een beetje fris is op t kamertje. Zolang ze maar lekker warm ingepakt is lijkt het me alleen maar gezond
je kan altijd 's ochtends even je baby tempen, als ie onder de 36.5 komt, of extra deken op bedje of kamer iets warmer maken
ik was me in het begin ook druk aan het maken hoor over de temp in mijn zoontje zijn kamertje. Maar ik heb gelezen dat 15 graden minimaal moet zijn. En dat is het nu wel vaak in zijn kamertje met deze kou buiten. Hij slaapt in een slaapzak met zijn pyjama aan en dan nog een lakentje en een dekentje eroverheen. Alleen hij houd ook steeds zijn handjes boven de dekens. Dus die voelen sochtends ook steeds heel koud aan. Maar hij slaapt door dus het zal wel goed zijn. Dat ze het nog niet beseffen he om lekker die armpjes onder de dekens te doen.
Hier was het afgelopen zomer in huis tegen de 30 graden de hele dag en Tygho moet nu ontzettend wennen dat het snachts fiks afkoelt. Ik heb de verwarming nog niet aan maar hij ligt wel onder zn deken. Neemt niet weg dat hij de "kou" wel waarneemt. Of hij er last van heeft durf ik niet te zeggen. Maar ik heb de verwarming altijd op 17 graden staan in de winter snachts, zodat het iig niet kouder dan dat word.
oh hier van de week ook een papa die het te koud vond inhaar slaapkamer. Was 18 graden daar dus dat viel echt reuze mee. Hij de verwarming op 25 graden gezet om warm te stoken en ik hem direct weer uit. Slaapzak en deken is voldoende als het rompje enzo maar warm en lekker aan voelt.