Ons mannetje moet volgende week zijn eerste prikken. Hoe kan ik mij het beste hier op voorbereiden? Ik heb wel al paracetamol zetpilletjes gehaald voor hem. Mijn moeder vertelde een koud washandje mee te nemen om na het masseren van de geprikte plek het te koelen. Heeft iemand nog meer tips?
Van VSM hebben ze drupjes voor de vaccinaties. Zitten wat extra vitaminen in en helpt het slaapritme hetzelfde te houden. En het verlciht wat. Ben de naam even kwijt maar staat ongeveer naast de Cinababy in het rek. Moet je een dag vantevoren geloof ik mee beginnen.
Ik heb er eigenlijk niets mee gedaan - eerst maar eens kijken hoe hij zou reageren, voordat ik hem allemaal druppels e.d. zou toedienen. En het was ook echt niet nodig. Bij de 2e keer heeft hij wat verhoging gehad, maar voor de rest helemaal niks. Ja, brullen natuurlijk op het moment dat de naald in z'n beentje (en later z'n armpje) ging, vooral de 2e prik was altijd naar voor hem. Maar dat was altijd zó weer over. Bij de eerste paar prikken gaf ik nog BV, en wat geeft er nou meer troost dan even voeden na die nare prikken...? Er zijn ook vrouwen die de baby aanleggen als ze geprikt worden, maar dat heb ik nooit gedaan. Toen we gestopt waren met BV, knuffelde ik hem gewoon enorm en dan was het huilen meestal ook alweer over voordat we terug waren in de wacht- en omkleedruimte.
ja die druppels van vsm heb ik ook gehaald. Maar die had ik nog niet gebruikt. Bij de entingen die hij tot nu toe heeft gehad had ik gewoon paracetamol en dan een koud washandje dat ik steeds op zijn beentjes legde.
Ik heb nooit iets extra's gedaan. Ik heb de eerste keer mn gekeken hoe Jasmine erop zou reageren. En ze heeft nergens geen last van gehad. Alleen het moment dat de naald in haar beentje ging, vond ze niet zo fijn en was het huilen, maar nadat dit gebeurd was en ze even een flinke knuffel kreeg was dit ook zo weer over. Ook de volgende prikken heeft ze geen last gehad. Ik lees soms wel eens dat mensen uit voorzorg al een zetpilletje geven, maar zelf ben ik hier geen voostander van. Waarom al wat geven als ze mogelijk geen last krijgen. En zetpillen heb ik altijd in huis; maakt gewoon deel uit van de huisapotheek. Dus indien nodig, altijd nog zo gegeven. Mijn advies is dan ook gewoon afwachten hoe het gaat, de plek na het prikken even masseren en even lekker knuffelen.
Die zetpilletjes heb ik in huis gehaald niet uit voorzorg maar mocht hij er veel last van krijgen dan geef ik er eentje. Maar ik was gewoon benieuwd hoe andere mensen het doen en evt. voorbereidingen treffen om het zo te zeggen.
natte washand meenemen en die meteen op de prikplek leggen, verzacht..finn heeft tot nu toe nooit gehuild na een prik, maar hoeft natuurlijk niet te zijn doorhet washand, kan ook gewoon een bikkeltje zijn he.
mijn kleine wel hoor. Krijsen na de prik. Heel zielig was dat maar even lekker troosten een minuutje en dan was het weer over. Hij was over het algemeen wel rustig na zijn prikken maar om eventuele zwelling en branderigheid tegen te gaan legde ik als hij in zijn wippertje zat of op schoot 2 washandjes op zijn dijbeentjes. Lekker koel...
Bij de eerste keer heb ik geen zetpil gegeven maar bij thuiskomst kwamen we erachter dat hij twee dikke bulten op zijn beentjes had dus toen pas een zetpil gegeven en een koud washandje. .
Ik heb geen voorbereidingen getroffen, zou ik niet weten wat behalve zetpilletjes in huis halen (ik had ze al). Hier heeft ze toen wel gehuild en hard ook . Maar het was ook zo weer over. Ze heeft verder ook nergens last van gehad gelukkig. Het neemt niet weg dat het altijd een vreselijk zielig gezicht is, als 2 van die grote naalden in dat kleine beentje verdwijnen....
Koud compress meegenomen en thuis de prikplekjes voorzichtig gemasseerd. Meid wacht het gewoon verder rustig af. Jaslene was jengelig en sliep heel erg veel die dag. In de avond iets verhoging maar niets gegeven omdat het niet heel hevig was.
Bij de eerste 2 entingen heeft Thijs er behoorlijk last van gehad. Koorts, huilerig, hangerig slecht slapen. Bij de derde entingen heeft hij druppels van VSM gehad. Het heet Tujababy en hij heeft nergens last van gehad !