Bijna 1 en slaapt nog steeds naast mijn bed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door speentje2012, 29 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. speentje2012

speentje2012 Actief lid

3 okt 2012
    474
    0
    16
    zeeland
    De titel zegt het al. Mijn dame is bijna 1 en ze slaapt nog steeds naast mijn bed.
    Ik heb wel eens geprobeerd om haar aan de andere kant van de kamer te zetten, maar dan word ze standaard 3x op een nacht wakker.
    Ze kan ook nog steeds niet zelfstandig inslapen, ik heb dus niet zo'n zin om elke keer een half uur naast haar te zitten midden in de nacht.

Hoe moet ik dit nou aanpakken? Ik vind het eigenlijk echt wel tijd om haar in haar eigen kamer te laten slapen.

Zijn er nog meer mensen die hun kleintje nog naast hun hebben?

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ja ik, ze zijn nooit meer weggegaan. ;)

3. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ze is nu zo gewend om mama lekker dichtbij te hebben. Kan me voorstellen dat het niet ineens goed gaat wanneer ze naar haar eigen kamer gaat.

Ik zou het toch gewoon proberen.. Slaapt ze overdag wel op haar eigen kamertje? Anders zou ik daarmee beginnen. Dan kan ze vast wennen.

En anders beginnen met s avonds op haar eigen kamer in bed leggen. Als ze dan in de nacht wakker wordt en echt niet meer wil slapen kun je haar altijd nog bij jou op de kamer leggen.

En als het voor jullie beide toch niet werkt, dan over een tijdje maar weer eens proberen.

4. Tulpenbol

Tulpenbol Actief lid

28 mrt 2015
    452
    6
    18
    Vrouw
    Mijn zoontje is nu ruim 8 maanden en slaapt ook gezellig naast me, meer uit nood geboren. We moeten nog aardig klussen in huis en vinden het ook wel handig als hij 's nachts wakker wordt van een nachtmerrie. Hij slaapt gelukkig goed zelf in, tijdens de middagslaapjes ook. Dan loop ik direct weg, als ik blijf hangen gaat hij niet slapen en een beetje feesten in zijn bedje ;) Blijf je er lang bij als ze moet slapen? Heb je een soort ritueel?

5. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik denk toch dat je moet accepteren dat als je haar snel over wilt hebben en niet wilt laten huilen, dat je dan regelmatig een half uur naast haar bed moet gaan zitten. Dit zal vast slechts een kwestie van weken zijn op deze leeftijd.
    Je kunt natuurlijk ook nog een tijdje wachten en hopen dat ze er dan vanzelf aan toe is. Uiteindelijk komt dat moment vanzelf, maar de vraag is wanneer.

Kun je als soort tussenoplossing niet proberen om haar bedje elke week een halve meter verder van je bed te zetten of e.d.? Dit hebben we bij mn oudste gedaan met 6 mnd en dat werkte goed.

Wat ook nog een optie is, is als ze slechts een deel van de nacht spookt dat deel naast haar te slapen in een logeerbedje op haar eigen kamer. Mn jongste spookt doorgaans vooral de tweede helft van de nacht en wij hebben nu op haar kamer nog een groot bed gezet, zodat wij er als het nodig is nog even bij kunnen crashen.

6. speentje2012

speentje2012 Actief lid

3 okt 2012
    474
    0
    16
    zeeland
    Het zelf in slaap laten vallen heb ik nog nooit voor elkaar gekregen. Laten huilen heb ik ook wel eens geprobeerd, maar daar worden wij beide niet echt gelukkig van. Ze is echt een doorzetter en blijft gewoon huilen tot ik weer naast haar kom zitten en haar handje vast hou.

Echt een ritueel heb ik niet. S'avonds wel in bad. Dan naar boven, slaapzakje aan en lekker naar bed.

Als ik dan meteen wegloop is ze echt heel erg verdrietig. Ik denk dan vaak ik kan er maar beter even bij blijven dan kan ze lekker slapen.

Het bedje aan de andere kant van de kamer heb ik wel al eens geprobeerd maar dan word ze rond een uurtje of 2 weer wakker. en niet meer in slaap te krijgen als ze mijn handje niet vast houd. Als ze naast mij ligt kan ik haar hand vast houden en ondertussen ook zelf slapen haha.

Dus of even doorzetten en er een paar keer uit in de nacht of er nog even mee wachten?

7. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.164
    23.244
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik zou doorzetten. Ze is bijna 1 en weet nu maar al te goed dat als ze gaat huilen, mama haar hand wel vasthoudt.
    Dat logeerbedje vond ik ook een goed idee. Dan slaapt ze in elk geval al wel op eigen kamer.

8. speentje2012

speentje2012 Actief lid

3 okt 2012
    474
    0
    16
    zeeland
    Ja misschien toch eventjes doorzetten en een matras naast haar bed leggen.

Ik wacht nog eventjes want ze is nu nog wat aan het snotteren tot ze weer helemaal is opgeknapt.

9. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik heb mijn oudste twee kinderen tot 2 jaar op de kamer gehad en de jongste wordt volgende week 1 en slaapt nog steeds naast ons bed. ik maak me er niet druk meer over. Overigens kan ons dochtertje wel heel goed zelf in slaap vallen. Bij de oudste heb ik dat niet gedaan destijds en van die fout leer je wel:D

10. speentje2012

speentje2012 Actief lid

3 okt 2012
    474
    0
    16
    zeeland
    Het is bij ons niet zo handig dat ze daar slaapt.
    Mijn man werkt in ploegen, dus moet ook wel eens overdag slapen. Ze maken elkaar heel de tijd wakker. Dat is dus een beetje een probleem. Daarom wil ik haar in haar eigen kamer laten slapen

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik zou even wachten tot de periode van verlatingsangst over is. Dus na 14 maanden.

12. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ons zoontje is bijna 9 maanden maar slaapt ook nog bij ons op de kamer. Ook uit nood, omdat de bovenverdieping volledig verbouwt wordt. (onze slaapkamer ligt op de begane grond).

Maar bij oppas slaapt hij wel alleen op een kamertje en dat gaat prima. Overdag ligt hij er ook alleen en dat gaat ook goed. Gelukkig is ons zoontje best een makkelijke slaper. Als hij moe begint te worden dan leggen we hem in zijn bedje en na wat geklets valt hij lekker in slaap.

13. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.321
    10.286
    113
    Ik zou beginnen met een bedritueel.naar boven en luier verschonen / wassen, pyjama aan,spullen voor tandenpoetsen klaar leggen.flesje drinken,boerthe tandenpoetsen,boekje lezen,kus en knuffel pakken.daarna paar keer wrijven over de rug en wensen we hem welterusten. We gaan dan weg en ik ga wat doen zodat hij me hoort.

Koste ons een paar dagen en toen was het goed.(niet altijd dan ga ik terug en wrijft nog even over zijn rug.succes!

14. speentje2012

speentje2012 Actief lid

3 okt 2012
    474
    0
    16
    zeeland
    Dat ritueel klinkt wel erg leuk.
    Nu gaat ze gewoon elke dag met haar grote zus in bad.
    Daarna naar boven, grote zus voorlezen, naar mijn kamer, flesje en naar bed. Tanden heeft ze nog niet, dus ik hoef nog niks te poetsen haha. Ik ga maar een beetje puzzelen hoe ik haar dan haar eigen ritueel kan geven. Meestal is ze na het flesje zo moe dat ze al bijna slaapt, maar als ik daarna weg loop is het toch meteen grote krokodillen tranen.

Ik denk dat zij mijn hand een beetje als knuffel gebruikt. Ik heb verschillende knuffels en doekjes geprobeerd maar daar heeft ze geen interesse in.

Ik heb trouwens toch haar bed in haar eigen kamer gezet en alvast een matras er naast voor als ik er uit moet, dan slaap ik wel daar. Ik hoop op een goede nacht:D

15. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Oh ik ben heel benieuwd! Succes.
    Hier heb ik dat 'probleem' niet. Maar als ik naast haar blijf zitten tot ze slaapt grijpt ze ook steeds naar mijn hand ipv haar knuffel en mijn hand houdt ze dan in haar gezichtje. Dus dat herken ik wel.
    Ik heb ook een vast ritueel. Flesje. Beetje knuffelen/boertje, met haar op mijn arm de gordijnen dicht doen. Lekker wassen en omkleden en naar bed. Soms moppert ze wat maar meestal is ze dan juist vlug vertrokken. Wanneer ze echt huilt kan ik haar maar beter gaan troosten. Anders raakt ze zo overstuur dat ze echt niet meer slaapt.
    Net als wat iemand anders al zei rommel Ik st. g wat in en om hart kamertje. Vaak vouw Ik de was op bijvoorbeeld. 2 Vliegen in 1 klap :)

16. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.321
    10.286
    113
    Ben heel benieuwd hoe je nacht is geweest.

17. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Dochter slaapt nog naast ons bed, is nog maar 10 weken oud
    Wil dit wel nog doen tot ze 5-6 maanden is, moet toch pas met 7 maanden terug gaan werken en ik geef bv, dus is handig zo

18. speentje2012

speentje2012 Actief lid

3 okt 2012
    474
    0
    16
    zeeland
    Sorry voor de late reactie.
    Ik sta er nog een beetje van te kijken maar mijn dochter heeft heel de nacht netjes doorgeslapen. of ik ben door de babyfoon geslapen:D

Hopelijk blijft het zo goed gaan, dit bevalt mij wel om heel de nacht door te slapen.

Ik denk alleen dat het maar eenmalig was, want ze word normaal vaak meerdere keren wakker.

19. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Nou wie weet!!! :D

Goed gedaan van je in ieder geval!

20. speentje2012

speentje2012 Actief lid

3 okt 2012
    474
    0
    16
    zeeland
    Bedankt :) Ik ben ook wel erg blij dat ik het voor elkaar gekregen heb. Nu maar hopen op nog zo'n goede nacht :D

Deel Deze Pagina