Ja 8 maanden is een drama!!! We stonden dan gemiddeld iedere 2 uur naast zijn bed en hij maar huilen, huilen, huilen. Sliep hij eindelijk werd hij na een kwartier tot halfuur weer wakker Nu wel een hele goeie slaper maar dat was echt pas na een jaar!
Nee hoor hoeft niet. Hier alle 3 gedoe met slapen gehad de eerste tijd. En op oudere leeftijd ging dat echt veel beter. De middelste ging daarnaast opeens ook nog een tijdje vanaf 18 maanden spoken. Toen dacht ik ook, als dit maar goed komt ooit, maar dat is gelukkig nu zo goed als over. Hou moed!
Nee hoor hoeft niet. Hier alle 3 gedoe met slapen gehad de eerste tijd. En op oudere leeftijd ging dat echt veel beter. De middelste ging daarnaast opeens ook nog een tijdje vanaf 18 maanden spoken. Toen dacht ik ook, als dit maar goed komt ooit, maar dat is gelukkig nu zo goed als over. Hou moed! Oeps dubbel, sorry.
Vertrouwen hebben hoor! Op deze leeftijd is het belangrijkste om je kindje veiligheid en geborgenheid te geven. Van jouw aanraking gaat je baby groeien! En ik begrijp je gevoel zo goed. Mijn dochters waren 'slechte' slapers de eerste maanden. D.w.z. ze hadden mij nodig om in slaap te vallen. Vanaf 14 maanden en 16 maanden sliepen ze door en sindsdien (ze zijn nu 5 en 7 jaar) zijn het super goede slapers. Vergelijkbaar met kinderen van vrienden: Als baby's sliepen ze hele dagen. Oudste kwam tot z'n 6de nog regelmatig z'n bed uit s'nachts. Het voorspelt dus niets voor de toekomst. Een baby van 8 weken heeft jouw nabijheid hard nodig. Dat veranderd wel als ze naar de basisschool gaan 😉.