Is dit een beetje te doen als vrouw zonder spierballen? Ik ga morgen een proefles meedoen, en als het bevalt dan kom ik vaker terug. Word een beetje bang gemaakt door ML.. haha. Ik heb geen idee als dit iets voor mij is maar de website stond geen pre-ervaring met zelfverdediging nodig.. ik ben een complete watje maar het leek me al tijden leuk om iets van zelf verdediging te doen.. Wie heeft er ervaring mee?
Ik niet, maar het lijkt me geweldig! Ik heb de website al doorgespit en denk erover om er (ruim!) na de bevalling mee te beginnen. Hoop dat hier mensen zijn die er inhoudelijk iets over kunnen vertellen.
Purified ben benieuwd hoe je het vindt, ik zit hier ook over te denken. Vind het wel een dure sport, met het maandbedrag en en alles wat je er voor aan moet schaffen... Laat je weten hoe de proefles was?
Hier ook een man die het vroeger deed, gaat nu weer opnieuw oppakken na een periode. Ga wel laten weten hoe het was.. ik heb zelf ook geen idee hoeveel het kost hoor.. ik weet dat we hier bij de plek alles gewoon gratis mogen lenen de eerste tijd...
Heeee ik heb hier een paar maanden geleden ook een topic over geopend...ik was het van plan. Uiteindelijk steeds uitgesteld en nog steeds niet gedaan. Lijkt me ook een beetje heftig, dus voorlopig doe ik nog lekker suf aqua aerobic. Maar ik hoor graag hoe het was hoor!
Ik heb de oppas al geregeld, om half 5 laatste maaltijd want volgens ML moet ik niet te kort erop eten.. ik vind de filmpjes best eng om heel eerlijk te zijn maar we gaan het gewoon doen.. het kan nooit zo erg zijn (toch?)
Mijn man doet dit ook en komt bijna iedere keer met blauwe plekken terug. Het is best heftig! Wel leer je heel veel zelfverdedigingstechnieken die je gewoon zo op straat kan toepassen in dagelijkse situaties. Dus het is wel goed!
Ik moest even koekelen, maar vind het nou niet echt gezellig klinken! Het Krav Maga kent dan ook geen kata, en is een geschikte methode voor zowel mannen als vrouwen van alle leeftijden om in relatief korte tijd te leren omgaan met (levens-)bedreigende situaties, zoals bedreigingen met mes of vuurwapen. Zoals iedere realistische vorm van zelfverdediging is het Krav Maga niet aan regels gebonden, buiten de regels van de wet. Trappen en stoten naar het kruis zijn toegestaan, evenals stoten met de ellebogen naar het hoofd en het steken met vingers in ogen of tegen de keel. Het is dan ook geen sport, maar een zelfverdedigingssysteem. De beoefenaar van het Krav Maga zal dan ook indien mogelijk proberen conflictsituaties te vermijden, maar in een daadwerkelijke conflictsituatie alles doen om te overwinnen. Waarom geen Crossfit oid?
Vriend heeft het jarenlang gedaan. Laatst weer opgepakt na een aantal jaar rust. Hij probeerde mij ook zover te krijgen (voordat ik zwanger raakte). Helaas moest hij stoppen na een paar lessen, zijn schouder kan het niet meer aan (in het verleden een blessure gehad), Krav Maga is een heftige "sport" en elke keer kreeg hij meer last van zijn schouder. Je moet dus wel tegen een stootje kunnen en niet bang zijn Hij baalt er nog steeds van dat hij moest stoppen, ik moet dan ook in elke film waarbij in een vechtscene Krav Maga toegepast wordt helemaal aanhoren hoe het in elkaar zit Succes en veel plezier!
Ja ik heb het gedaan maar moest stoppen vanwege blessure. Het is heel heftig en je moet niet angstig zijn of een mietje zeg maar. Dat van dat eten klopt ook, de eerste paar keren was ik goed aan het kotsen zeg.
Ik heb een proef les meegedaan zonder enige vorm van conditie en was best te doen. Is idd erg heftig maar je gaat gewoon zover je kunt. Waar ik wel gelijk ern hekel aam had waten de burpees maar dat zal voor iedereen gelden. Bereid je wel voor op kapot gaan (blauwe plekken ook) en een week lang helse spierpijn. Ik wil t nog steeds ooit gaan oppakken want vond het wel gaaf!
Ik doe het nu een half jaar en het is prima te doen. Ja het is zwaar en je hebt wel eens een blauwe plek, maar dat had ik met hockey ook . Wat mij aanspreekt is dat je niet alleen conditie opbouwt en sterker wordt, maar ook iets nuttigs leert (jezelf verdedigen!). Duur is de sport trouwens niet vind ik. Je betaalt contributie en verder heb je niks nodig behalve een toque. Scheenbeschermers en handschoenen hoeven echt niet.
Aangezien de kickboxscholen hier in de buurt vol zitten met Badr Hari'tjes in de dop, ben ik van plan om m'n dochtertje op d'r 6e ook in te schrijven op Krav Maga. Dat had ik voor d'r geboorte al bepaald. (na het zien van de film 'Enough' eigenlijk haha)
Hier geen nagels of make up . Ik zat zelf richting aikido te kijken maar de dojo hier was zo slecht bereikbaar en de voorzitter was gewoon asociaal toen ik belde.. dus daar snel van afgeknapt. Bij de Krav hier in de buurt zijn ze echt super aardig, open website. Geen pre-ervaring nodig.. Imho is dat ook best belangrijk als je ergens naar toe wilt gaan. Ik heb me ook aangemeld bij de sportschool om evt wat simplere dingen te gaan doen maar ben benieuwd hoe dit is..
Dat is afhankelijk van waar je gaat. Hier was er wel iets meer verplicht dan een toque en liepen de kosten behoorlijk op.
Zo. Ik ben ook heel thuisgekomen. Ik ga er nog even over na denken als ik het vaker wil doen. Ik ben achteraf moe en voldaan. Ik vond het niet echt een beginners sport om heel eerlijk te zijn. Nou heb ik dan ook een bijzonder bar slecht gehoor dus ik hoorde niet altijd/begreep niet altijd wat hij zei. Mensen zijn echt super aardig.. ik ben oprecht echt lichamelijk klaar vandaag.. zo moe.. Edit: Hier was de maandbedrag volgensmij 35 euro en contributiekosten per jaar 20 euro dacht ik? Weet niet als dat duur is. 2 nachten per week..
Nee das niet duur. In ieder geval niet in vergelijking met wat het hier kost Hopelijk krijg je niet teveel last van spierpijn!
@purified: Ik doe zelf aikido en dat vind ik geen aanrader als je jezelf echt in een realistische situatie wilt leren verdedigen. Er zijn verschillende vormen hoor en de een zit wel iets dichter bij de werkelijkheid dan ander. Maar de varianten die ik ken, vind ik niet echt meteen heel concreet toepasbaar. Dan moet je toch al gauw wat meer gevorderd zijn en het duurt best even om het echt onder de knie te krijgen. Hiervoor heb ik een aantal jaar karate gedaan. Daarbij vond ik dat je sneller dingen leert en had ik eerder het gevoel dat ik mezelf effectief zou kunnen verweren. (Sterker nog: dat is al een aantal jaar geleden, maar ik denk dat ik nu nog steeds zou terugvallen op een combinatie van aikido en karate, als ik in zo'n situatie zou komen.) Krav Maga lijkt me ook wel wat. Misschien dat ik dat ga doen als ik aikido zat ben. Maar voorlopig heb ik daar nog genoeg in te leren en verveelt het absoluut nog niet.