nu snap ik dat mensen zichzelf iets aan doen

Discussie in 'De lounge' gestart door Gazo, 27 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. barriewarrie

barriewarrie Niet meer actief

kun je niet via de dokterspost aan de bel trekken en aangeven dat jij op het punt staat om jezelf iets aan te doen?
    miss op die manier opgenomen kan worden. vooral ook omdat je zwanger bent.
    ik zeg ook maar wat hoor maar denk dat als je niks richting je kind doet dat het niet zo snel aankomt op een amk melding.

ik heb ook erg diep gezeten en op den duur verwezen naar de crisisdienst zodat ik elke week iemand thuis kreeg net zolang tot ik in behandeling kwam bij lentis.

sterkte

2. Gazo

Gazo Lid

27 aug 2014
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Roze Marijke ik wilde geen crisis opname, ik wilde graag de medicijnen die gister in de pop poli zijn besproken!!!!!!

Ik wil liever niet opgenomen genomen worden!

3. chibiRoron

chibiRoron Niet meer actief

Och lieve Gazo,ik begrijp je volkomen. Heb je even een pm gestuurd. Ik zou ook echt niet op de paaz terecht willen komen. Belachelijk dat ze zo laks zijn met medicatie:x

4. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Jeetje meid, wat heftig allemaal. Wat knap dat je hulp hebt gevraagd en tegelijk wat jammer dat er niet wat meer spoed achter gezet is. Ik zou morgen de huisarts bellen en aangeven dat je bang bent jezelf wat aan te doen. Of als het liever niet tot morgen kan wachten, de HAP.

Voor jouw man zal het ook heel heftig zijn, jullie hebben beiden, maar vooral jij rust en hulp nodig.

Dikke knuffel

5. Gazo

Gazo Lid

27 aug 2014
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    En zoals ik zeg ik zal mezelf niks aan doen omdat ik een kind in m'n buik heb!!!!!!
    maar als je de dokter en het ziekenhuis belt met de huilende vraag om hulp en je word gezegd te wachten .. (terwijl der in feite alleen een recept door gefaxt moet worden) en de vraagt om hulp en je word verteld dat je als je geluk hebt het nog twee dagen duurt!!!!!! Dan heb ik me zelf nog een beetje onder controle als ik niet hysterisch word. Maar daar werd ik hysterisch van!!! Ik geef het toch aan ik vraag er toch om!! Dat zeg ik toch niet voor de kaste....piep

6. chibiRoron

Ga naar de huisarts en vraag om oxazepam! Niet echt goed en is verslavend maar je word er rustig vantotdat je medicatie er is! Knuffel meid.

7. Prinsesje2014

Prinsesje2014 Actief lid

12 dec 2013
    411
    1
    18
    Wow meid, wat heftig allemaal en wat goed dat je zelf aan de bel trekt. Wel ben ik het deels met Rozemarijke eens en moet je eventjes afwachten. Je hulpvraag heb je neergelegd en er is het één en ander in werking gezet. Ik werk zelf als psychiatrisch vpk en weet dat het in de praktijk zo gaat. Of er mocht ineens grote crisis komen en jezelf niet meer in de hand kunnen houden.
    Als ik het zo hoor is de situatie zorgelijk, maar heb jij deze zelf nog in de hand. Mogelijk kun je het nog even rekken door te praten met je partner of vrienden die in elk geval luisteren.

Zet em op meid, je hebt zoveel mooie dingen (kindje en kindje op komst) probeer daar nu even aan te denken en een beetje rust te vinden. De stress die je familie je bezorgt moet je even naast je neerleggen, aan hun heb je niets nu, laat ze denken wat ze willen.

8. Gazo

Gazo Lid

27 aug 2014
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat heb ik in huis maar mag ik ivm zwangerschap niet hebben volgens de pop poli

9. twinkle star

Ws is het niet alleen iets doorfaxen. Waarschijnlijk moet dit in een team besproken worden, bekeken worden of medicatie voldoende is.

Wees niet bang voor AMK of BJZ. Jullie kindje heeft een stabiele vader en zolang er geen aanleiding is dat je je kindje iets aan doet zal er niks gebeuren. Pas wanneer je hulp niet accepteert en het gevaarlijk wordt zal er een melding gedaan worden.

10. Gazo

Gazo Lid

27 aug 2014
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nogmaals!!!! Ik vroeg alleen om de medicijnen die me gister zijn toegezegd! En ondanks dat ik erdoor zak moet ik wachten op de administratieve afwikkeling van dagen. Het enige wat ik wil is een recept!

11. chibiRoron

Dat mag officieel niet. Maar dit is een crisissituatie. Ik zou het wel met je huisarts bespreken. Die weet er meer van. Ik weet niet of valeriaan wel mag? Schijn je ook rustig van te worden.

12. Gazo

Gazo Lid

27 aug 2014
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bespreking is gisteren gebeurd. Ik heb het hele team gesproken. Dat gebeurd in een pop poli

Oh mensen dit gaat in eens nergens over.... alle hulp die me aangeboden word grijp ik aan

13. chibiRoron

Weet je toevallig welke medicatie je gaat krijgen? Anders naar de huisartsenpost of desnoods ehbo om het te krijgen. Ik vind het belachelijk dat je er twee dagen op moet wachten en zou hetzelfde reageren als jou!!!

14. Gazo

Gazo Lid

27 aug 2014
    25
    0
    0
    NULL
    NULL

15. chibiRoron

16. twinkle star

Maar jouw gesprek zullen ze het ws ook intern nog bespreken en een plan opstellen. Dat heeft gewoon even tijd nodig hoe rot dat nu ook is. Liever dat dan dan ze zonder nadenken hulp indiceren. Helaas zullen ze daar ook een hoop cliënten zien.
    Al begrijp ik dat dat in jouw situatie vreselijk is!

Jouw laatste zin begrijp ik niet. Ik zeg niet dat je niet alle hulp aangrijpt. Ik leg uit dat je niet bang hoeft te zijn, dat er alleen consequenties aan verbonden zitten als je niet mee werkt. Dat je hulp vraagt is juist hartstikke goed en geen reden een melding te doen.

17. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.301
    2.570
    113
    bedenk wel dat ad niet meteen werken dat daar wel een paar weken over heen gaat.

Hoe je nu schrijft klink je toch behoorlijk over de zeik vandaar dat ik en andere het over een beoordeling van de crisisdienst hebben.

18. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Even redelijk blijven. Soms kan niet alles gelijk gebeuren, en moeten we even wachten.

Als je diep zit zijn medicijnen ook niet meteen de redding en geloof mij jou failliet is geen uitzondering, sommige dingen zijn niet te begrijpen en dan nog! Helpt het als ik zeg dat ik je begrijp?

Een paas is niet het ergste wat er is. En begrijp ook wat het inhoud om je kinderen achter te moeten laten als het jou kan helpen en uit eindelijk zo ook je kindjes dan is een opnamen niet het ergste wat er is.

Het is je allemaal echt te veel geworden, het gevoel herkenbaar. Twee en half jaar terug dacht ik er heel vaak aan om maar tegen die boom aan te rijden of het balkon was aanlokkelijk. Ik merk gelukkig dat je nog vecht lust hebt dat houd je nu staande als je weg moet van je gezin om tot rust te komen dan moet je daar voor gaan. Leuk is anders en je zult je vaak af vragen mensen vinden me gek. Dat is dan hun probleem. Sterktes en een dikke digitale knuffel van af hier.

19. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Sterkte! En ga alsjeblieft niet de medicatie adviezen van de "zp dokters" opvolgen.

20. misa

misa Niet meer actief

Hey meid, wat naar dat je je zo voelt. Ik denk dat het heel goed is dat je aangeeft hulp nodig te hebben. Het wachten, ja dat is lastig. Een crisisdienst is als het snel moet. Daarom is het met dit soort zaken erg van belang dat je goed naar jezelf luistert en dus optijd aangeeft dat je hulp nodig hebt. Want als je echt niet meer denkt te kunnen, ben je eigenlijk te laat.

Misschien kun je het nog een aantal dagen volhouden met wat bewuste ontspanning? Google anders eens op ontspanningsoefeningen.

Heel veel sterkte, ik weet hoe zwaar het kan zijn (burn out)...
    Hou vol meid!

Deel Deze Pagina