Harde buik bij 16 weken

Discussion in 'Zwangerschap' started by saartje1982, Jul 6, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

Mar 2, 2012
    1,324
    0
    0
    Meiden, ik heb vandaag de hele dag al harde buiken. Ben nu 16 weken zwanger en maak me toch wel een beetje zorgen. Heb op bed gelegen en nu op de bank. Als ik rustig lig zakken ze weg, maar zodra ik weerr iets ga doen komt het weer terug.
    Ik hebal urine bij de huisarts na laten kijken, maar die was normaal. Dus weet eigenlijk nieet waar het opeens vandaan komt.

Heeft iemand tips of ideën?

2. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

Jul 16, 2008
    1,410
    0
    0
    Sommige mensen zijn gewoon gevoeliger voor harde buiken!
    Bij de tweede kreeg ik harde buiken op 12 weken, nooit de raad gekregen om het rustiger aan te doen! Uiteindelijk op 39.4 weken bevallen .. gewoon een gevoelige baarmoeder!

Ik vind het jammer dat mensen tegenwoordig onmiddellijk bij een harde buiken gaan denken dat ze niets/ of veel minder mogen doen!
    Natuurlijk zijn er de uitzonderingen die echt niets meer mogen doen, maar je voelt zelf wel aan wanneer het teveel wordt voor je lichaam!!

3. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Ik heb vanaf 15 weken harde buiken. Wist eerst niet wat het was. Buik trekt helemaal strak, links en rechts. Even zitten of liggen helpt wel, of een warme kruik.

4. pricil

pricil Actief lid

Dec 30, 2011
    191
    0
    0
    Ik had het ook al vrij vroeg, dan gaf mijn lichaam aan dat ik het rustige aan moest doen.
    Als ik dit deed en ging liggen kruik of iets warm op mijn buik trok het wel weer weg.

5. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

Nov 27, 2009
    3,337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Ik had bij de eerste zwangerschap ook continu harde buiken rond de 19 weken kreeg bedrust opgelegd urine werd gecheckt maar ze konden niks vinden en het bleef aanhouden.
    Ben uiteindelijk met 40+2 bevallen dus niks aan de hand:D
    Deze zwangerschap nog geen enkele harde buik gehad vind de verloskundige heel raar ik ben er wel blij mee.
    Heb nu wel veel minder stress dan bij de eerste zwangerschap denk dat dat bij mij een reden was

6. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

Mar 2, 2012
    1,324
    0
    0
    Dames, dank voor jullie geruststellende woorden. Ik hoop dat het snelstopt bij mij, want het maakt me toch ongerust.

7. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

Aug 20, 2011
    4,507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Had ik ook al zo vroeg!!

Zodra ik het gevoel heb te moeten plassen.....ga ik naar het toilet.
    Ik hou het niet meer op, kreeg er harde buiken van.

Verder heb ik een sloot vruchtwater, schijnt dat ik door dit extra gewicht meer last krijg van harde buiken....en later ook van m'n rug.
    Vertelde m'n verloskundige....

8. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

Mar 2, 2012
    1,324
    0
    0
    Zonnestraal, ik heb juist steeds meteen na het plassen een harde buik. Heel vreemd. Mijn urine was schoon, dus het is geen blaasontsteking.
    Ook heb ik het geoel dat het kindje gedraaid is ofzo, eerst voelde mijn hele baarmoeder hetzelfde. Nu voel ik net rechts van het midden een harde bobbel. Denk dus dat het kindje daar met z'n billetjes ligt. Maar in principe zou hij genoeg ruimte moeten hebben, dus weet niet of mijn theorie klopt :)

9. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

Jul 23, 2009
    2,629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    I heb et ook vaak na het plassen volgens mij komt het gewoon door de ontlading en dat dan alles weer wat anders zit. Bij de eerste 2 nooit last van gehad. En ik heb het nu ook als ik nathalie til of als ik een wilde beweging maak of al het kindje erg druk is. Nu eigenlijk dus heel vaak en weet ook nit echt wai er mee aan moet.

Xxx joyce

Share This Page