wat doe je met een kind dat geen luier aan wil?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door guppie81, 28 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Mijn dochter wil geen luier aan. Soms doe ik het gewoon, maar dan trekt ze m zelf uit. Loopt dan ook in blote kont door het huis, want andere kleren trekt ze ook uit.
    Ze zegt dat ze op het potje wil plassen, maar ja, je hoeft natuurlijk niet de hele dag te plassen...

Bah ik heb echt geen zin in die strijd elke keer om haar wel kleren aan te doen. Hoe ga ik hier mee om?

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn dochter wilde dit ook ineens niet meer toen ze 23 maanden was en heb hem toen uitgelaten. de 1e dag moest ze heel veel plassen en denk dat dit een kwestie is van leren plassen op commando en leren ophouden. de 1e dag had ze erg veel ongelukjes en klede der dan gewoon om zonder mopperen etc. deed der makkelijke kleding aan of ze liep in der blote bibs. ook als we weg gingen geen luier omdat het anders verwarend zou worden. dan mag je wel en dan mag je niet in je broek plassen. het effect ervan was dat ze binnen 3 dagen dag en nacht zindelijk was en nog geen enkel ongelukje heeft gehad sindsdien. zowel poepen als plassen gaat perfect op de grote wc. potje wil ze niet meer :)

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Hier ook regelmatig een blote dame in huis. Van mij mag ze, binnen is het toch warm. Maar als er visite komt of we naar buiten gaan moet ze kleding aan En aanhouden.

Gaat hier best goed moet ik zeggen, zeker als ik haar gewoon haarzelf laat aankleden. Zelf doen is het hier op het moment helemaal.

4. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    #4 Kisbaba, 28 jan 2010
    Laatst bewerkt: 28 jan 2010
    't Lijkt me wel wat fris om de hele dag bloot rond te lopen. Als het zomer is, is dat wel leuk, maar nu????
    Ik zou toch proberen om íéts aan te doen, sokken en een shirtje zou ik toch wel minimaal vinden. Kun je geen compromis sluiten? Bv. dat ene leuke bloesje, of desnoods een t-shirt van jou, wat ze heel leuk vindt?

En als ze op de vloer zou plassen, zou ik een luier toch doorzetten. Je mag best laten zien wie er de baas is, toch? Maar als ze mooi zindelijk is, kan ze natuurlijk mooi een broekje aan.

5. murizzz1

murizzz1 Niet meer actief

Wil ze geen luier aan? Nou dan niet.
    Wil ze wel een onderbroekje aan?
    Dan laat je haar toch in haar onderbroekje lopen. Zal idd eerst wat ongelukjes op leveren.Nou en? Maar naar verloop van tijd komt het vast goed.
    Succes.

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Mijn dochter loopt in d`r blote billen door de kamer als ze de kans krijgt. Niet helemaal bloot en de dochter van topic startser ook niet volgens mij.
    Vind het alleen een beetje raar als er bezoek komt, dan moet ze haar kleren aanhouden. Ze weet ook wel dat mama de baas is hoor :D

7. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    geen luier aan het potje stimuleren

Deel Deze Pagina