nu volledig BV, Kv introduceren, en dan?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Poemelke, 23 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    Goedemorgen! Dit wordt een lang verhaal!

Onze dochter is nu 4 maandjes, ze krijgt na een wat moeilijke start en bijvoeding dmv friso in het ziekenhuis, nu volledige BV!
    Nu gaat ze volgende week 2 ochtenden naar het kdv. Ik ben dus sinds 3 weken gestart met de fles. Nou drama....
    Ze pakt de fles zelden, en als, alleen bij mij, ze gaat dan in BV-houding liggen, en dan pakt ze de fles.. (ziet er erg grappig uit trouwens!)
    Nu heb ik het idee dat het wel los loopt op kdv, dat hoor je nl vaak.
    Maar ik ben dus gaan opbouwen met KV. ze drinkt nu bijv. 60 kv met 15 bv erin. Dus de kunstvoeding maakt haar niet zoveel uit. Ze is gewoon geen fan vd fles. Maar zoals gezegd maak ik me daar niet zo'n zorgen over, als ze de voeding van 10/10:30 niet wil, (ze krijgt om 6uur nog BV)kom ik haar weer rond 12:30 halen, dus er zit niet zoveel tijd tussen.
    waar ik dus heen wil, hoe kan ik nou het beste omgaan met het geven vd fles? ik wil de borstvoeding van 10/10:30 dus laten vervallen en daar kv voor geven, want kolven tijdens of op het werk is voor mij geen optie, live voeden helaas ook niet. Als ik in het weekend werk, zal papa ook de fles moeten geven.
    Stel dat ze die fles nou echt niet wil, zou ik dan niet al een papje kunnen geven? ik weet niet wat al kan, of mag?

Nou goed een lang verhaal, maar ik ben eigenlijk een beetje op zoek naar een houvast, want zie soms door de bomen het bos niet meer! Wil graag nog BV blijven geven, maar zal een combi moeten gaan maken, en nu wil ze het flesje niet... help :p

xx

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Ook goedemorgen,

Het is vaak even wennen voor een kindje als er wat in de voeding verandert. Dat heeft soms even tijd nodig. Dan zal ze er wel gewend aan zijn. Wanneer ze het flesje echt niet wilt is het geen probleem om 1 keer per dag (max 2 keer) dan een pap voeding te geven. Verder is het inderdaad goed om even de flesvoeding en afgekolfde borstvoeding met elkaar te mengen.
    Mocht je nog vragen hebben laat het gerust weten!

Groetjes Angelique

3. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    Dankje, ja tot nu toe reageert ze vrij goed op de KV, ze poept daarvan ook weer gewoon om de 2 dagen zoiets, met BV liet dat soms 10 dagen op zich wachten, maar dat was normaal.
    Ik ga er eigenlijk wel vanuit dat het goed komt met de fles, dan kan ze hier zeker weer een maand aan wennen, terwijl we nu al sinds 3 weken aan het opbouwen zijn, dmv mengen. Rond 5 maanden, wil ik dan toch wat pap geven, evt gewoon gemengd met BV, en dat op het tijdstip dat ze eerst flesje kreeg, of loop ik dan weer risico dat ze weer geen fles wilt?vanuit 6 maanden wil ik dan graag gaan opbouwen met groente/fruit.
    Kan ik trouwens ergens een schema vinden hoe je het beste kunt starten?
    gezien vanuit vrijwel volledige BV.

x

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

Je kunt gerust pap gaan geven hoor, dat is geen probleem. Pap kun je ook in een flesje aanbieden met een papspeen.
    Op de website van het voedingscentrum www.voedingscentrum.nl vind je veel informatie over de introductie van bijvoeding

Deel Deze Pagina