Puckababy

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door happy79, 27 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    Hoi,

Heb even een vraag voor puckababy gebruikers. In principe slaapt onze Tijs redelijk. Echter soms is hij zo druk met zijn handjes dat hij zichzelf wakker houdt. Nu heb ik een puckababy te leen van een vriendin en het lijkt goed te werken (hij sliep echt super snel in). Nu wilde ik eigenlijk weten of je je kleintje altijd in de puckababy moet leggen of als je zelf denkt dat het nodig is. Hij kan trouwens ook nog wel steeds in de buurt van zijn mondje komen dus voor zijn speen er niet elke keer uit te slaan helpt de puckabay in ieder geval niet...
    Graag hoor ik ervaringen en ook of er "afkickverschijnselen" zijn als je ermee stopt..

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Natuurlijk hoef je je kindje niet altijd in de puckababy te leggen. Gewoon wanneer jij denkt dat het handig is. Zo zijn er kinderen die overdag een beetje hulp nodig hebben en 's nachts niet en vice versa. Doen waar jij je goed bij voelt. Wij hebben de puckababy gebruikt tussen 3 en 11 weken en daarna gewoon gestopt en een normale slaapzak gebruikt. Ging prima. Hier dus zeker geen afkickverschijnselen.

TIP; het is trouwens erg verstandig om je kindje niet mijn zijn speentje in de mond te laten slapen. Dit is niet goed voor het gehemelte EN je kindje leert aan de sabbelen tijdens de slaap (dit verhindert diepe slaap en je kind wordt onmiddelijk wakker wanneer het speentje uitvalt)

3. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    mijn dochtertje slaapt nu 2 maanden in de puckababy,sinds een week in de mini,als ik haar in haar slaapzakje leg dan wordt ze telkens wakker dus ze slaapt daar altijd in.het voordeel is ook dat haar armen en handjes lekker warm blijven bij deze kou.
    zodra het beter weer wordt doe ik de puckababy weg en gaat ze in een zomerslaapzak,maar ik ben bang dat dat wel even wennen wordt.
    ik zou gewoon kijken hoe hij slaapt als hij beter slaapt mèt dan zou ik hem gewoon bij elk slaapje in de puckababy doen.

4. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
  5. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

hoi hoi

ons meisje sliep eerst in een swaddle me, ongeveer hetzelfde, alleen dan zit het strakker om het lijfje heen, zodat ze echt geen tut kunnen uitslaan, en verder ook niet met de armpjes kunnen bewegen (hmm klinkt btje zielig zo, maar is het niet hoor! het hielp super!)

toen overgestapt op de pucababy mini, want ik d8 dan is het niet gelijk een slaapzak, beetje gelijdelijke overgang..

nou daar moest ze behoorlijk aan wennen, maar k heb het idee dat je indie pucababy veel meer ruimte hebt dan dat je in die swaddle me had, dus als je 'begint'met de pucababy is de overgang denk ik niet zo heel groot na een gewone slaapzak.

ik zou hem lekker gewoon nu altijd daar in doen, dan daarna afbouwen, dat is niet zo moeilijk, dan slaapt hij nou teminste wel een stuk beter, dat is wel fijn toch?

of anders de swaddle me gebruiken, dan kan hij ook zn tut niet uit slaan :)

groetjes!!

6. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    Hey bedankt voor de reacties. Ik twijfel nog een beetje over de aanschaf. Hij is nu 9 weken oud en het slapen gaat op zich goed. Soms is hij maar druk met zijn armpjes...Ik ga er eens goed over nadenken!
    En wat betreft slapen met de tut, ook dit is soms maar nodig. Meestal halen we de tut er uit als hij slaapt of is hij helemaal niet nodig voor het inslapen. Toch bedankt voor de info!

7. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik zou er wel mee oppassen omdat je aangeeft dat hij goed slaapt. Het is vaak namelijk weer erg moeilijk om het af te leren om in de puckababy te slapen. Mijn zoon heeft er ook lang ingelegen en het was best moeilijk en pittig om hem weer zonder te laten slapen.

8. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Hier ook de puckababy gebruikt. Met 4 maanden afgebouwd, dit kost wel even moeite en doorzettingsvermogen! Maar als je kindje er goed in slaapt, zou ik het gewoon doen, pas als je kindje laat zien dat hij zich wil gaan omdraaien, zou ik afbouwen. En met de puckababy kan je zoontje idd nog zijn speen eruit krijgen. Mijn zoontje stopte dan altijd zijn hand in zijn mond (met zak erbij:D). Succes!

9. vlaflip

vlaflip Niet meer actief

wij gebruiken ook de puckababy omdat ons meisje zo maaide met haar armen.
    en moet zeggen ben er erg tevreden over. afbouwen zijn we nog niet aan begonnen dus daar heb ik geen ervaring mee.
    we gebruiken hem alleen s nachts en de rest van de dag lukt het haar wel redelijk om zo in slaap te vallen....

Deel Deze Pagina