Goedemiddag Team webcare UWV, Ik heb een vraag over contract niet verlengen. Ik zit momenteel in de WAZO, en ik begreep van mijn collega's dat mijn contract niet verlengd zal worden wegens het langdurig ziek zijn in mijn zwangerschap. Ik moet dan ongeveer anderhalve maand nog werken, maar daarna heb ik geen baan. Ik heb mij wel alvast ingeschreven op Werk.nl en andere bureau's. Maar dat betekent dat ik geen loon krijg. Kan ik dan nog een WW-aanvragen? Met vriendelijke groet, Sha B.
Beste Shar079, Jammer dat je contract niet wordt verlengd. Je geeft aan dat je na je verlof nog anderhalf maand gaat werken. Heb je dan nog geen nieuwe baan gevonden en word je werkloos? Je kunt dan inderdaad een WW-uitkering aanvragen als je voldoet aan de wekeneis. Deze wekeneis houdt in dat je in de laatste 36 weken minimaal 26 weken moet hebben gewerkt. Deze periode van 36 weken wordt verlengd met de periode dat je ziek was en de periode van je zwangerschapsverlof. Actuele informatie vind je op deze pagina. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare