blijf ik recht houden op WW?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door ambonmanise, 15 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    hallo,

mijn situatie dit jaar was:

32 uur werken
    vanaf 8 maart: zwangerschapsverlof
    19 maart: bevallen van een dochter
    14 april: einde jaarcontract, wegens bezuinigingen niet verlengd
    28 juni: einde zwangerschapsverlof
    29 juni: begin WW

Ik heb 13 maanden recht op WW wegens 10 jaar werkervaring + 3maanden basisWW, dus WW loopt juli 2013 af.

Ik wil graag weer aan de slag en nu ga ik morgen op sollicitatiegesprek voor een functie in de gezondheidszorg voor 32 uur per week. Het is eerst tot 1 januari 2013 wegens het beschikbare budget.
    Mocht ik worden aangenomen en op 1 januari 2013 weer in de WW terecht komen.
    Heb ik dan weer recht op 13 maanden WW? Of korter?

Is het wel goed om zo'n tijdelijke klus aan te nemen? Verlies ik dan niet mijn recht op WW?

Hoe zal dit gaan met de WW als ik bijvoorbeeld ergens als oproeper aan de slag kan? Dan zal ik niet hetzelfde aantal uren per week hebben. Misschien een keer 16 of 24 uur of 32 uur.

Ik hoop snel een reactie te mogen ontvangen.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste ambonmanise,

Je wilt weten wat er met je WW-uitkering gebeurd als je weer aan het werk gaat en vanuit eventueel dienstverband weer werkloos raakt.

Mocht je weer werkloos raken op 1 januari 2013, dan heb je minder dan 26 weken gewerkt.
    In dit geval heb je geen nieuw recht opgebouwd.
    Je krijgt dan de uitkering terug die je op dit moment hebt voor de resterende duur van je WW-uitkering.
    De einddatum van je WW-uitkering zal wel worden opgeschoven met de maanden die je werkzaam bent geweest.

Actuele informatie over opnieuw werkloos worden nadat je een WW-uitkering hebt gehad vind je hier.

Ga je als oproepkracht aan het werk en blijf je minimaal 5 uur per week werkloos?
    Dan krijg je voor die week aangevuld tot het gemiddelde aantal arbeidsuren wat in je toekenningsbrief staat.
    Geef via het wijzingsformulier dat je vindt op Mijn UWV door dat je wisselende werkzaamheden hebt.
    Vervolgens ontvang je een inkomstenformulier om de gewerkte uren aan ons door te kunnen geven.
    Ook dit formulier kun je online invullen op Mijn UWV.

Hier vind je actuele informatie over wat er gebeurd als je gaat werken naast je WW-uitkering.

Extra informatie:

Jouw berekening over de duur van je WW-uitkering is niet helemaal juist.
    Als je recht hebt op WW krijg je een basisuitkering van 3 maanden.
    Daarnaast zal UWV kijken naar je arbeidsverleden.
    Is je arbeidsverleden 10 jaar?
    Dan krijg je voor elk jaar een WW-uitkering van een maand.
    Je WW-uitkering zal dus geen 13, maar 10 maanden bedragen.

Actuele informatie over hoelang je een WW-uitkering kan krijgen vind je hier.

Ik wens je veel succes bij je sollicitatie.

Met vriendelijke groet,

Martijn
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Martijn, dank je wel voor je snelle reactie. Het is mij duidelijk geworden hoe het zit.

Wat betreft je opmerking over het aantal arbeidsjaren: ik het het even nagekeken en ik had naast mijn school ook gewerkt en die jaren zijn meegeteld. Dus mijn verklaring over het aantal arbeidsjaren was niet juist en die van jou wel.

Ik hoop ook op een positieve afloop.

Fijne dag nog.

Deel Deze Pagina