dit dus, ja ik heb geen zoon, maar dan zou het dat worden. Ik vind plasser wel goed, er komt toch plas uit, de rest hoeft ze nog niet te weten
hihi hier ook mijn moeder is ROtterdamse en zo noemden hun het vroeger ook, vond het wel lief klinken dus heb het overgenomen voor onze dochter, plasser is te algemeen (want kan voor beide geslachten) dus hier piemel en tummy. Ik noem het in het algemeen mijn muts of vjj
ja haha je moet het niet in het buitenland gebruiken.. als ze wat ouder is denk (begin tiener ofzo) weet ik veel 8-9 zal ik dat ook met haar bespreken dat het haar vagina is.
Wij zeiden vroeger thuis altijd plasser en piemel. Zeg dat soms nog wel eens... Dezelfde woorden gebruik ik straks ook bij mijn kids! Onder volwassenen vind ik vagina of gekscherend 'poes' of 'muts' wel een ok woord voor 'daarbenee'.
Wij spreken Engels thuis dus ze noemt het haar "pipi". Kinderlogica want daar komt haar pipi (plas) uit. Haar anus noemt ze "poe poe". Ach, klinkt wel lief en beschaafd en is verder ook heel begrijpelijk voor iedereen. Flamoes, muts, doos enz. vind ik persoonlijk dan weer heel grof en ordi klinken voor zo'n kleintje.....
Ik was als kind zijnde op vakantie toen we met meerdere kinderen op de ''wipwap'' zaten en ik keihard met mijn ''Tummie'' op de stang terecht kwam en ik maar zeggen dat ik pijn aan mijn tum had. En die vrouw maar wrijven over mijn buik.
Ik noem t gewoon zoals t is! Als ik de luier verschoon van mn zoontje en hij grijpt naar zn piemel(zie topic baby/dreumes ontdekken van geslachtsdelen), dan benoem ik dat ook zo.
ach ja beter als wrijven over ja vagina haha ik vind bij jongen makkelijker piemel is een goed woord, niet te volwassen zeg maar..
Mijn zoontje heeft pas leren staand plassen (ik heb hem zelf zittend geleerd maarja onderweg en als ie papa ziet doen vond ie toch wel leuk en op de vieze wc's op vakantie was het toch wel prettig moet ik zeggen. Hij noemt dat "met 1 piemel plassen" LOL!! (niet een maar numeriek 1 dus)
Gewoon een piemeltje, lekker makkelijk bij jongetjes Het zusje van mijn vriend (3) noemt het haar "bonbon" Geeeeen idee hoe ze daaraan komt. Ik noemde het altijd een pipi