nu we d'r toch zijn: hoe noemen jullie je "daarbenee"?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door zilvervosje, 12 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    Broertje van mn vriend noemde het "mijn bommel" haha

Hier wordt het denk ik ook, piemel of piemie :-D
    Voor een meisje zou ik pipi aanleren

2. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Ik benoem het piemeltje van mijn zoontje als zijnde pipi. Mijn nichtjes hadden het altijd over hun voorbillen :). Denk dat we dat maar gewoon gaan uitleggen als plasser :).

3. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Ik vind kruisje wel schattig... ik denk alleen dat ze dat nog niet kan zeggen ;). Pipi is ook heel oke, maar volgens haar zijn vogels "pipi" (pieppiep). Hahaha, misschien moeten we dat dan maar afleren.

Plassertje gebruikten wij altijd voor een jongetje, dus dat voelt niet helemaal goed ;)

Vagina vind ik meer voor bij de huisarts, maar vind het bij volwassenen wel het beste woord. Muts wordt ook als scheldwoord gebruikt, dus daarom valt die voor mij af. Poeh.... kruisje dan maar.

Ach, alles beter dan Bah! ;)

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Hier ook gewoon plasser hoor.... of afdruiprekje :D maar da's een huisgrapje hier. Mama en meisjes hebben een plasser en papa heeft een piemel. Dat hebben we ook van huis uit zo meegekregen.

"Pipi" is hier niet zo praktisch... wonen in Duitsland en dan is pipi de afkorting voor "pinkelen" oftewel plassen... en trouwens in Frankrijk zeggen de kinders ook "faire pipi"..... plassen

5. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.360
    279
    83
    Vrouw
    Wat is er mis met plasser? Er is een meisjesplasser en een jongensplasser, zo leren we het onze dochters. Geen ingewikkeld gedoe met rare woorden (heb niet alles gelezen, maar een vriendin had het over 'muts'. Hoezo muts, die heb je op je hoofd!) maar gewoon een plasser!

6. mimi83

mimi83 Niet meer actief

dit dus.. plasser

en piemel voor jongen.

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Hier ook hoor, tegenwoordig kent dochter er nog veel meer woorden voor (lang leve de kleuterschool), maar die wil ik niet horen. Ik vind piemel ook te grof en mag ze ook niet zeggen.

8. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    hier noemen we het een muis/muisje. we praten nogal dialect dus we zeggen het als muus.
    en een jongen heeft een piemel.

mijn neefjes keken bij mijn dochter altijd als haar luier verschoont werd of haar piemel al gegroeid was:D en mijn zus maar uitleggen dat ze die niet kreeg;) haha.

het nadeel van piemel... mijn neefje praatte niet zo goed en hun buurjongen heette timo.. maar ja, mijn neefje riep altijd: piemel kom je spelen;):D

9. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    als kind zei ik plasser. mijn zoon noemt zijn dingetje altijd "fluit". komt doordat zijn papa altijd pielefluit zegt haha. ik vind het wel schattig.

10. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

ik heb dan wel geen dochter maar voor onze zoon heet dat een pieliewielie hahah en dat komt er ook altijd zo heel leuk uit.... maar als ik een meid had dan zou ik toc eerder zeggen van kruisje of spleetje of zo... poesje kan weer niet of plassertje of zoiets...

11. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Voor een meisje gebruiken wij Ophera Winfrey haar woord vajayjay (je zegt het hoe je het schrijft) :p

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.850
    3.365
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    grappig dat sommigen zeggen: We noemen het zoals het is: Vagina en piemel.

Maar zou je dan niet moeten zeggen: Vagina en penis ? Als je het perse 'goed' wil doen?
    En penis vind ik veel te 'groot' al voor een kleintje.

Nét als vagina. Dus hier is het ook een plasser. Soms in het verband met een jongen 'een meisjesplasser en een jongensplasser' en anders plasser en piemel.

13. Foxter

Foxter Niet meer actief

Mijn dochter noemt een piemel een pappa plasser :D Tja, hij is de enige hier in huis met een andere plasser :D

14. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Muisje vind ik echt superlief... zilverman niet, helaas. Ik vind het wel netjes en schattig.

Wat cute van die neefjes, ik kan me voorstellen dat het voor hen wel raar is om bij een meisje géén piemel te zien :) Fay kijkt nu ook wel eens raar naar papa als hij bijv. in de badkamer staat.

Zilverman kwam vanochtend met "doosje", die vind ik ook wel schattig. Wel jammer dat het ook als scheldwoord gebruikt wordt.

15. meis23

meis23 Bekend lid

19 jan 2010
    973
    136
    43
    Hier wordt het door zoontje piepie genoemt:D

16. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Ik ben opgevoed met de benamingen 'plasser(tje)' en 'piemel(tje)'

Bij mijn zoontje noemen we het ook gewoon zijn piemel(tje), niks meer, niks minder! ;)

17. Bri

Bri Niet meer actief

Wij hebben het over plasser, en soms over vagina. Als ze wat groter is zullen we het vaker vagina gaan noemen en minder vaak plasser (dat is immers maar één van de functies).
    Spleetje vind ik ook nog wel een redelijke benaming, maar gebruik ik eigenlijk nooit.

Geen billen, want die zitten aan de achterkant.

En bij jongens noemen we het een piemel.

18. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Hier heet het gewoon piemel en vagina. En daar kun je mee plassen.

19. Mijn dochter noemde het haar minibilletjes haha

20. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
    ik zeg altijd poenie

Deel Deze Pagina