Nav een ander topic waarin ik van verschillende leden las dat ze als gezin eigenlijk weinig ondernemen...hoe moet ik dat voor mij zien?? In de weekenden gewoon in huis hangen en wat is de reden daarvan eigenlijk? Voor degenen die wel regelmatig als gezin iets ondernemen?? Wat doen jullie allemaal en hoe vaak gebeurd dat?
wij zijn vrij klef... maar toch ondernemend.. dus als het even kan gaan we wat doen.. zoals wandelen in het bos / speelbos/ wandelbos of even de stad in of naar vrienden of naar de kinderboerderij. Middagje winkelen in Antwerpen bv en lekker lunchen of naar het strand rijden en daar wandelen. Naar opa en oma.. naar de boerderijdagen. In de buurt speeltuintjes af.. op de fiets naar de boer groente halen. Uhm uit eten terrasje pakken... etc etc.. nee veel stil zitten doen we niet
Wij gaan eropuit op elk moment dat het maar enigszins kan. Naar het bos, het strand, speelweides, natuurspeeltuinen, binnenspeeltuin, stuk wandelen, stuk fietsen, theater.. en als daar geen gelegenheid voor is ga ik wel met ze naar buiten, spelen ze buiten of fiets ik met ze naar dichtbijgelegen speelveldjes. Wij zijn geen thuiszitters.
Hier best vaak, dat kan zijn van speeltuin tot kinderboerderij. Lekker naar het bos, naar vrienden met kinderen. En heel af en toe een keertje naar de bioscoop of een pretpark. Ik probeer altijd wel iets te ondernemen al is een dagje binnen knutselen op een regenachtige dag ook altijd goed.
Ik zal zelf ook even antwoord geven, wij zijn bijna altijd als gezin in het weekend. Heel soms ben ik een keer winkelen met een vriendin of is mijn man naar een auto beurs/dag. Maar wat wij allemaal doen: verjaardagen, gewone visite, naar dierentuin (abbo) naar binnenspeeltuin, naar de kermis, bos, strand, een eind fietsen enz enz.
Nou wij ondernemen als gezin dus bar weinig. Sinds Tim geboren is, zijn we nog 1 keer een dagje naar de dierentuin geweest. Eerst hadden we nog een auto, maar daar konden we maar met zn vijven in. Om met het openbaar vervoer te gaan is veels te duur. Vaak ga ik met de kinderen iets kleins doen, of met 1, 2, of 3 kinderen. Op de fiets of zo. Man is altijd moe of geen zin, maar ik weiger om als een ouwe zak op de bank te gaan zitten. Bij ons is het dus vooral geldgebrek. Doordat we geen auto meer hebben, en hier in t durp, weinig te doen is. Maar ik heb het wel gezellig met mijn kids hoor!
Als mijn man vrij is in het weekend dan gaan we altijd wel weg. Vanmiddag nog heerlijk in het bos gewandeld en we gaan ook vaak naar de kinderboederij, speeltuin, binnenspeeltuin, op visite, winkelen etc.
Vanmorgen ben ik trouwens dus met Tim en mn jongste dochter naar de kinderboerderij een dorp verderop gefietst. Was hartstikke leuk.
Wij ondernemen vrij veel als gezin (in het weekend) en doordeweeks doe ik ook veel leuke dingen alleen met de kinderen of met een vriendin erbij. Mijn man is dan werken. Op zondag ga ik op wel eens met de kinderen zonder man weg, zodat hij even een middagje uit kan rusten. Thuiszitten kan ik niet .
Wij ondernemen ook niet heel veel vond ik, tot ik de reacties hier lees en dan denk ik het valt wel mee. Wij doen op zaterdag de boodschappen die niet uit de supermarkt komen (kruidvat, kleding oid). Vaak gaan we nog ergens wat drinken of lunchen. Op zondag gaan we vaak op bezoek of we gaan wandelen en naar de speeltuin, fietsen doen we ook steeds vaker.
In het weekend gaan we altijd wel met zijn 3en iets leuks doen ééne weekend meer dan het andere ligt ook aan het weer. Meestal gaan we naar het bos (geitenboerderij), park (speeltuin), kinderboerderij, dierentuin, pretpark, strand. Gister kwam mijn zusje, zwager en nichtje van 2 ff langs zo konden de meiden ff lekker samen spelen en wij bijkletsen.....helaas wonen ze 60 km verderop. Vandaag gingen we ff op onderzoek in een nieuwe woonwijk ff kijken of het voor ons iets is daar kwamen we ook een speeltuin tegen. Soms ga ik op zaterdag weleens winkelen met 1 van me zusjes. en mijn man gaat naar Ajax als ze thuis spelen. Soms brengen we onze meid weleens een zaterdagje naar oma en gaan we met zijn tweeen ff winkelen want daar heeft onze prinses nog geen geduld voor.
Gisterochtend op stap geweest voor een cadeautje en zijn van 15.30-20.00 uur op verjaardag geweest, man ging 's avonds nog ergens alleen op verjaardag. Vanmorgen zijn we naar de speeltuin annex kinderboerderij gefietst en 's middags hebben we thuis gehangen/gespeeld. Dat was dit weekend bijvoorbeeld. We zijn elk weekend eigenlijk samen en gaan dan naar het park/bos/strandje met de honden, op visite of we krijgen visite, gaan naar een dierentuin, speeltuin, zwembad...maar blijven ook wel eens gewoon thuis.
Hier ook ondernemend hoor Fietsen Kinderboerderij Zwemmen Indoor of buiten speeltuin Visite Terras Pretpark Etc. Etc.
Ik ben vrij ondernemend mijn man wat minder. Mijn man komt niet verder dan haar meenemen met de hond uitlaten en boodschappen doen. R gaat elke dag mee de hond uitlaten en dan gaat ze mee op haar fiets of loopfiets. Ik bezoek 1 a 2 x per week een speeltuintje met haar, of kinderboerderij. Af en toe naar een vriendin op de koffie. Sowieso elke week bij overgroot oma op de koffie. Af en toe ff mee de stad in. Dieren tuin en dat soort dingen zijn wel speciale uitjes. De weekenden zijn druk, veel naar oma's en opa's. Thuis veel knutselen, Verhaaltjes lezen, spelletjes, koekjes of cakejes bakken. Of samen overdag lekker lang douchen. En samen tutten met nagellak.
Op zaterdagen klust mijn vriend hier bij huis, dus met zn 3en doen we dan weinig. Mijn dochter en ik doen dan wel boodschappen, de stad even in.. Zondag is gezinsdag boswandeling, geocachen (vind ze écht super leuk), dierentuin, speeltuin met kinderboerderij, vliegeren/boomerangen in het park of zoals vandaag lekker in en om het huis bezig zijn.
De keren dat wij als gezin samen zijn proberen we zoveel mogelijk samen te doen. We doen verschillende dingen, denk aan wandelingen in het bos, picknicken in het park, dagje uitwaaien op het strand, pretparken bezoek maar het kan ook gewoon een lekker dagje thuis zijn, zoals bijvoorbeeld vandaag, we hebben dan lekker de hele dag thuis gehangen in onze pyama's, filmpjes gekeken, gedanst, koekjes gebakken, verstoppertje gespeeld etc etc.. Het samen zijn met het gezin is voor ons al fijn, we hoeven dus niet speciaal er op uit om daar voldoening van te krijgen, maar goed, we doen wel veel gewoon puur omdat we dat leuk vinden
Meestal ondernemen we 's weekend altijd wel iets. Even naar opa of andere familie leden, stukje wandelen, kinderboederij, naar het bos of indoor speelparadijs. Maar er zijn ook weekend dan blijven we thuis en dan doen we thuis iets. Kleuren/verven, koekjes bakken, buiten spelen of lekker bankhangen voor de tv
Hier gaan we ook meestal wel wat doen al merk ik dat het wel minder is geworden sinds E. geboren is. We moeten toch wat meer rekening met haar houden nu. Mijn oudste is al 6 dus die wil ook weer andere dingen als mijn 1 jarige. Ach we slepen ze wel mee. Ook is het een stuk minder geworden vanwege geldgebrek. Wij zijn zeg maar de luxe-uitjes gewend: lunchen hier, dineren daar.....enz. Tja, dat gaat nu niet meer dus moeten we echt gaan nadenken wat te doen wat weinig geld kost. Maar eehm, gister is partner met dochter naar k3 geweest, daarna even met zijn allen naar de kinderboerderij, toen hebben partner en ik in de avond romantisch gedineerd thuis. We hadden echt het gevoel dat we uit geweest waren terwijl dit net zo was. Vandaag is mijn oudste met haar vader naar Duinrel geweest en partner, E. en ik hebben helemaal niets gedaan. Echt niets!
Als mijn man avonddienst heeft proberen we elke maandag ochtend iets te ondernemen. Kan n bakkie koffie bij mijn oma drinken zijn, samen boodschappen doen, en aansluitend lunchen, of zwemmen. In t weekend zijn we 1 dag thuis, en gaan we dan de andere dag iets doen als fietsen, bos wandelen, strand wandelen, eendjes voeren, boerderij bezoeken, speeltuin, en lekker samen eten (thuis of uit)
Wij doen op de zaterdag meestal wel iets samen, van K3 concert tot boswandeling. Vaak ook familiebezoek of in de stad wat eten. Op zondag moet mijn man altijd hockeyen, we zijn dan vaak wel thuis, lekker pyjamadagje. Soms even eruit voor een boodschap of speeltuin. Maar de kinderen vinden het meestal heerlijk lekker thuis, de hele dag samen spelen (kunnen heel goed samen spelen en doordeweeks is daar niet veel tijd voor. En zondag is voor mij dan even de tijd om wat puin te ruimen. Wij werken allebei 4 dagen dus dat is best druk!