nu weer medisch bevallen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Zonnebeertje, 25 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    Bij mijn eerste bevalling zijn we uiteindelijk naar het z'huis gegaan omdat het niet opschoot allemaal. Uiteindelijk is mijn dochter met de vacuumpomp geboren, daardoor heb ik een inwendige bloeding opgelopen aan mijn baarmoedermond.
    Nu advisaeerde de gyn om bij een volgende bevalling weer in het z'huis te bevallen, dit wil ik ook graag, maar is het dan automatisch een medische bevalling (door de gyn) of poliklinisch met de vk?
    Ik hoorde namelijk dat als je zelf met je vk gaat bevallen je een hoge eigen bijdrage moet betalen, en dat wil ik eigenlijk niet.
    Ook heb ik bij mijn 1e bevalling geen pijnstilling gekregen, niet tijdens de weeen en ook niet tijdens het hechten van binnen. Dit heb ik als zeer traumatisch ervaren(het hechten van binnen) en wil eigenlijk gewoon zeker weten dat ik een ruggenprik kan krijgen als ik dat wil. Kun je dat van te voren aangeven?
    Beteje lang verhaal...

alvast bedankt voor je antwoord

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

ik weet niet precies het hele medische verhaal van je bevalling en de reden dat de arts dat zei. Als je bijvoorbeeld veel bloed hebt verloren dan is er inderdaad een medische indicatie om nu in het ziekenhuis te bevallen, dat is dan wel onder leiding van de verloskundige, maar je hoeft geen eigen bijdrage te betalen. Bespreek je angsten en zorgen op de intake bij de verloskundige ( of bij een volgende controle) en vraag heel duidelijk of er een medische reden is nav je eerste bevalling om nu in het ziekenhuis te bevallen. Vraag ook of het ziekenhuis waarop jij bent aangewezen aan 24 uurs pijnbestrijding doet. Maar nogmaals, bespreek dit allemaal goed met je verloskundige; dat kan al een hoop onrust wegnemen!

Mirjam

3. Zonnebeertje

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    Dank voor je antwoord!

Ik heb idd 2 liter bloed verloren, maar de gyn raadde vooral een bevalling in het z'huis aan doordat ik een cervix ruptuur had.
    Maar ik zal het met mijn vk bespreken.
    Maar is het niet zo vanaf 1 juli dat elk z'huis binnen een uur pijnbestrijding moet geven?

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

als je 2 liter bloed hebt verloren heb je sowieso een medische indicatie, dus je gaat in het ziekenhuis bevallen en hoeft daar niet zelf voor te betalen. Nog niet ieder ziekenhuis kan 24 uurs pijnbestrijding geven, althans niet via een ruggeprik, maar het kan wel via andere mogelijkheden, bijvoorbeeld een spuitje in je been met een pijnstiller, dat helpt ook goed.

Mirjam

5. Zonnebeertje

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    oh gelukkig :) ben weer gerustgesteld!

Deel Deze Pagina