hallo, ik heb een vraag. Ik had 8 dagen voor mijn nod een clear blue test gedaan. deze was positief. toen heb ik 6 dagen voor mijn nod een mat care ultra gedaan, ook deze was positief. Wij dus helemaal blij. maar ik nu heb ik nog 6 testen erna gedaan en allemaal negatief. Mat care ultra, cb en kruidvat. De huisarts heeft ook vandaag getest en die wil nu een bloedtest laten doen, maar dat duurt 4 dagen voordat daar de uitslag van binnen is. en dan natuurlijk nog een keer 4 dagen voor de volgende om te kijken of de hcg gezakt og gedaald is. maar ik met 7,5 week een echo (dus kan ik net zo goed daar op wachten) Kan het zijn dat je hcg voor je nod aan het schommelen is, en ik nu gewoon ff geduld moet hebben tot 5,5 weken, of zal ik mk hebben gehad? Ik word wel behandeld voor b12. Het is zo raar, ik ben niet ongi geworden en ook geen bloed verloren. mijn moeder zegt dat je geen mk kan krijgen zonder bloed te verliezen en dat alles wel goed zit, maar iets in me hoofd maakt me heel droevig en zegt me dat het niet goed zit Hoe kan het dat je eerst positief test en dan negatief zonder bloed te verliezen? Is er nog hoop? Komt dit vaker voor? Bedankt! Gr Joyce
hoi Joyce, het is helaas wel waar dat je eerst positief kunt testen en dan negatief zonder bloed te verliezen. Dat noemen we een "missed abortion". Als je zoveel negatieve testen hebt gehad dan ben je zo goed als zeker niet meer zwanger. Waarschijnlijk is de zwangerschap in een heel vroeg stadium toch niet goed gegaan. Het lichaam zal zelf op een gegeven moment wel alles afstoten en dan krijg je dus bloedverlies, maar dat kan best even duren. Je hcg schommelt niet, dat verdubbelt per dag bij een goede zwangerschap. Ik kan je helaas dus niet veel hoop geven. Mirjam
Dank je wel voor je snelle antwoord. Heeft het nog nut om over 2,5 een echo te doen? en kan ik anders de menstruatie opwekken?
hoi, je kunt eventueel een echo laten doen als je dan nog geen bloedverlies hebt gehad. De menstruatie kan wel opgewekt worden, maar wacht eerst maar een week af, meestal komt het vanzelf en dat is ook het beste voor je lichaam. Mirjam