nu weet ik het niet meer hoor!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Channel, 4 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Channel

Channel Lid

29 dec 2009
    62
    0
    0
    Hi Dames,

Ik heb een discussie met mijn vriendin en nu vraag ik jullie als ervaren vraagbaak of ik het goed doe.

Nou het zit als volgt:

17 december was mijn eerste dag van mijn laatste menstruatie, dus als ik het goed bereken dan had ik na 14 dagen (rond 31 december) te kunnen klussen om goed te scoren.

Nu zijn we alleen 28 dec en 29 dec aan het klussen geweest (ik ga pas deze maand serieus beginnen).

Mijn vriendin zegt nu dat ik 14 dagen plus vijf erbij moet rekenen....maar dan ben ik toch te laat?! Ik zie ik dat verkeerd?

Ik ga pas na een 7 rondes met de ovu testen beginnen.

Kan iemand me daarbij helpen? I am lost!!! Misschien heel dom van me hoor! Sorry!!:(

PS. Sorry ik heb een cyclus van 28dgn of 26dgn

2. cici86

cici86 Fanatiek lid

29 dec 2009
    1.266
    0
    0
    Germany
    hoezo 5 dagen erbij?

als je je eisprong niet weet kan je volgens mij het beste 14 dagen na eerste dag van de menstruatie aanhouden..

3. Channel

Channel Lid

29 dec 2009
    62
    0
    0
    Oke, dankje Cici86 voor je snelle antwoord!

Ga nu vanaf deze maand zo berekenen....dus vanaf 14 dgn na mijn ongi kan ik gaan klussen!;)

4. Rosado

Rosado Niet meer actief

Die 5 dagen vat ik ook niet. Als je uitgaat van een gemiddelde cyclusduur van 28 dagen (dag 1 van de cyclus is de dag waarop je ongesteld wordt, dag 28 is de laatste dag vóór je volgende menstruatie) dan tel je er 14 dagen bij op om de dag van je eisprong te berekenen. Het kan natuurlijk een paar dagen schelen, afhankelijk van de lengte van je cyclus en van je luteale fase, maar als je dit aanhoudt klopt het wel zo'n beetje.

5. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    ik snap die 5 dagen ook niet hoor...
    gewoon klussen met die hap... dag om en om dan kom je redelijk uit

6. Rosado

Rosado Niet meer actief

De dag vóór je eisprong ben je op z'n vruchtbaarst. De zaadjes moeten natuurlijk ook nog zwemmen hè ;).

7. cici86

cici86 Fanatiek lid

29 dec 2009
    1.266
    0
    0
    Germany
    nou je kan ook al een paar dagen ervoor beginnen met klussen, wie weet haha.

het staat niet vast dat de 14e dag bij iedereen de eisprong is, de een heeft het ietsje eerder de ander ietsje later.

14 dagen is geloof ik het gemiddelde

8. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Als je een cyclus van 28 dagen heb dan ovuleer je rond of op dag 14, en anders 2 dagen eerder. Je moet dus niet pas op dag 14 gaan klussen want dan ben je te laat. Je moet gewoon om de dag klussen vanaf dag 9 dus dag 9, 11 en 13 van je cyclus en dan zit je gewoon goed. Als je nu op 28 en 29 dec. (voor jou dag 12 en 13) geklust hebt dan kan het dus raak zijn deze maand.

Succes, Charlie

9. Channel

Channel Lid

29 dec 2009
    62
    0
    0
    Dames,

Hartelijk dank voor de reacties hou gewoon de 14 dgn aan -2 dgn en +2dgn dan zit ik altijd goed of gewoon zoals je zegt om de ene dag klussen, is ook goed en lekker:p

Echt hartstikke bedankt!

10. paultje80

paultje80 Lid

21 jan 2009
    92
    0
    0
    Niet te vroeg stoppen met klussen hoor, ik heb ook een gemiddeld cyclus van 28 dagen, maar vaak pas een eisprong op dag 16. Dus als je dan al op b.v. dag 13 stopt, stop je iets te vroeg.
    Inderdaad, dag 14 je eisprong hebben is echt een gemiddelde, dus pin je daar niet op vast (ik kan het weten, ik ben al 17 rondes bezig ;))

Deel Deze Pagina