Foliumzuur enzo

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mar, 14 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mar

    Mar Actief lid

    4 okt 2005
    132
    0
    0
    Rotterdam
    Hallo allemaal,

    Sinds 2 maanden gestopt met de pil en een (tot nu toe) normale cyclus van 28 dagen. Ik ben gestopt met de pil omdat ik er niet lekker van werd, (misselijk, darmklachten enzo) en een kindje heel erg welkom zou zijn, we doen er echter niet meer voor dan anders, we zien het dus wel :rolleyes:
    Nu lees ik hier op het forum dat verschillende van jullie al na het stoppen met de pil foliumzuur aan het gebruiken zijn. Is dit echt nodig? Ik neem nl zelf nog niks......

    Groetjes, ik ga nu weer al jullie verhalen lezen, wat fijn dat dit forum er is.
    Mar
     
  2. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Het wordt inderdaad aangeraden om vanaf het moment dat je met de pil (of een ander voorbehoedsmiddel) stopt al foliumzuur te gaan slikken.

    Daardoor breng je het foliumzuurniveau op peil. Dit krijg je namelijk niet op peil door gezond te eten. Dan zou je enorme hoeveelheden foliumzuurrijke voeding moeten eten.

    En omdat je vooraf nooit weet wanneer de bevruchting plaatsvindt, wordt aangeraden om al meteen foliumzuur te gaan slikken. Kan ook geen kwaad trouwens.

    Pim
     
  3. Mar

    Mar Actief lid

    4 okt 2005
    132
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi Pim,

    Dank je voor je snlle reactie, ik ga gelijk vanmiddag dan maar naar de drogist om mijn voorraadje foliumzuur te halen.... :)
    Wel leuk, dan is het ineens een stuk "echter" dat we er min of meer mee bezig zijn, als ik dat soort maatregelen ga treffen :)

    Groetjes,
    Mar
     
  4. Lina

    Lina Fanatiek lid

    23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Ik slikte het zelfs al een maand voordat ik met de pil stopte.
    Mag ik je een tip geven?

    (ik doe het gelijk maar, al weet ik niet of het mag ;) )

    Ookal wil het niet 'gelijk' lukken, stop dan niet met het folium slikken! Maar zorg dat het een routine word, dan ben je er toch niet dagelijks mee bezig, en je helpt je kindje er toch mee.
    Zo neem ik dus 's morgens mijn foliumpil en mijn biergisttabletten in zonder er bij na te denken bij het ontbijt.
    En bij mijn man is het in het weekend ook routine: hij maakt ontbijt klaar en daarnaast liggen de tabletjes voor mij.
    Leg ze dus binnen handbereik.
    Succes en ik hoop dat je snel zwanger mag worden en een goede zwangerschap mag uitdragen om dan uiteindelijk een gezonde wolk van een baby op de wereld te mogen zetten.
     
  5. Mar

    Mar Actief lid

    4 okt 2005
    132
    0
    0
    Rotterdam
    Hai Lina,

    Dank je wel voor je reactie en je TIP (ben blij dat je die toch gelijk gaf ;) )
    Ik ga ervoor zorgen dat ik die pil gewoon iedere ochtend neem bij mijn multivitamientjes :)
    Ik ga ze gelijk halen nu.....

    Groetjes,
    Marlies
     
  6. Lina

    Lina Fanatiek lid

    23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Nog een tippie Marlies: Ik zou je multivitamientjes inruilen voor vitamientjes zonder vitamine A.
    Want stel dat het wel in ene lukt, dan krijg je door de vitaminetabletjes te veel vitamine A binnen. Ik slik vitaminetabletjes voor vrouwen die zwanger willen worden/ zwanger zijn/ borstvoeding geven. Dan hoef je ook geen aparte foliumzuurtabletjes te slikken.
     
  7. Vlinderkind

    Vlinderkind Niet meer actief

    Foliumzuur is vooral belangrijk omdat vrouwen die dit slikken (ik geloof) 85% minder kans lopen op een kindje met een 'open ruggetje'. Het is dus echt niet voor niets :D .

    Mijn vriend en ik willen onze pogingen om zwanger te worden nog geheim houden voor vrienden en familie. Ik heb de foliumzuur dus in de bestek-la gelegd! Daar moet ik toch zijn als ik mijn brood wil smeren, dus dan kan ik het niet vergeten, hihi. :)
    Succes!
    Anouk.
     
  8. Mar

    Mar Actief lid

    4 okt 2005
    132
    0
    0
    Rotterdam
    Oh wat een handige tips allemaal, ik ga nu zeker aan de foliumzuurpilletjes. (Die ik op allemaal handige plekken in de keuken kan verstoppen :) )

    Lina, welke neem jij, omdat je zegt dat je combipillen ;) neemt, dan weet ik zeker dat ik gelijk goed zit!!!

    Groetjes!!!
     
  9. Netje

    Netje Lid

    25 sep 2005
    63
    0
    0
  10. Mar

    Mar Actief lid

    4 okt 2005
    132
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi Antoinet,

    Wat een keuzes toch allemaal ;)
    Bedankt voor de links, ik ga gelijk kijken.

    Groetjes,
    Marlies
     
  11. Lina

    Lina Fanatiek lid

    23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Ik heb idd Femnatal. Alles in één, super handig.
     
  12. Mar

    Mar Actief lid

    4 okt 2005
    132
    0
    0
    Rotterdam
    Okay, dank je wel, ook ik ga per vandaag aan de femnatal! :)
    Bedankt voor jullie tips en adviesjes.

    Over 2 dagen mag ik testen, dus misschien is mijn hele foliumzuurgevoel wel een voorgevoel??? ;)
    Hihi nee hoor, ik merk het vanzelf wel en ondertussen klussen we vrolijk door!!!

    Groetjes!!!
    Mar
     

Deel Deze Pagina