Hallo Sinds vorige week (donderdag) voel ik opeens een harde knobbel. Mijn huid is ook rood errond. Die knobbel zat er voordien niet.. Dus ik veronderstel écht ivm de melkkanaaltjes/ontsteking. Heb al heel veel dingen opgezocht hieromtrent. Warmte/koude/goed leegkolven/masseren.. helpt allemaal niet en doet pijn. Zelfs het kolven doet zeer aan die kant. Knobbel zit net héél vanvoor, die gaat als het ware mee de kolf in. (kleintje is prematuur). Wat kan ik hier nog aan doen om dat weg te krijgen? Liefs
Ach meid, wat een toestand. Hoe is het nu met je? Het is zaak inderdaad die knobbel weg te krijgen. Je schrijft zelf dat het met kolven niet echt lekker lukt. dat is jammer want dat is de manier voor jou om de borst te legen. neem in elk geval ibuprofen o.i.d. wat ontstekingsremmend en pijnstillend werkt. Verder is wat je doet met kou (alleen als je dat prettig vind) en masseren en warmte erg goed. Altijd vlak voor je kolft warmte!!!! Hen je geprobeerd om in bad of onder de douche met de hand zachtjes te masseren om zo de plek los te krijgen? Als het niet lukt op deze manier dan is het goed om een AB kuur te vragen. Hopelijk kan je zelf de boel in de hand houden. Heel veel succes! Ilse
Hoi Bedankt voor je antwoord! Het is nog steeds hetzelfde. Ik leg zo een warm/koud gel-lapje. Maar het kolven aan die kant doet echt erg zeer! Met het apparaatje kan ik het maar op de laagste stand zetten en dan moet ik ook echt mijn gedachten ergens anders op zetten. Kijk echt naar het kolven op op dit moment. Volgende week willen ze proberen ons mannetje aan te leggen, maar dat zie ik echt niet zitten op die manier. Gaat dat weg zonder AB-kuur? Of moet dat echt? Want ik kom liever niet aan de AB. Ook in bad, héééééél warm water, en dan proberen te masseren, maar echt pijnlijk.. een heel scherpe pijn. leifs
Meid, wat heb ik met je te doen! Hoe is het nu? Is er al aangelegd of zijn er ontwikkelingen in de ontsteking. Het klinkt mij alsof de plek echt leeg moet. Een AB kuur zou daar echt wel voor nodig kunnen zijn om de ontsteking in te dammen. Dat is niet schadelijk voor je kindje overigens. Heel veel succes Ilse
Hoi Ondertussen zijn de weer een aantal dagen verder. Op een dag (heel dom) was ik met die borst ergens tegen aan gelopen. Véééél pijn natuurlijk! Thuis dan gezien dat er een wondje was ontstaan en liep enorm veel etter uit. Een abces dus!! Dan maar weer naar de dokter gegaan, die heeft het abces verder opengebroken en gedraineerd. Nu is er al 13 dgn een verpleegster aan huis aan't komen om alles goed te verzorgen. Natuurlijk ook een AB kuur! Mijn productie is enorm achteruit gegaan! Wat ik héél jammer vind. Heb al zoveel geprobeerd om het wat op te krikken, maar helaas.. lukt niet. Liefs!
Hallo Marieke, Jeetje joh, dat er ook op zo'n "onhandige" manier achter kwam. Hoe is het nu met jullie? En met de productie? Lees het wel Groet, Ilse