Ik zit met een dilemma. Onze meid is al bijna een week goed verkouden en nu sinds een paar dagen heeft ze een oogontsteking en slaapt ze overdag ook zo goed als niet. Misschien een half uurtje, maar daarna is het echt brullen in bed. Ze niest en hoest erop los en voelt zich gewoon echt niet lekker. Ze krijgt Flixotode en een zetpil als ze zichtbaar last heeft. 's Nachts slaapt ze gelukkig wel redelijk, dus ze wordt goed vrolijk wakker. Vandaag en morgen zijn haar KDV daagjes en voor vandaag heb ik mijn moeder bereid gevonden om op te passen. Zojuist even met het thuisfront gebeld en er zit nog weinig verbetering in.... Moet ik haar morgen ook nog thuis houden of zal ik haar gewoon naar het KDV brengen? Ik moet net als vandaag gewoon werken morgen, maar dan heb ik geen oppas. Wat is jullie advies in dit geval?
Mag ze met een oogontsteking uberhaupt wel naar het kdv? Dat kan namelijk erg besmettelijk zijn. Maar los daarvan zou ik haar ook thuis houden, veel prikkels op het kdv etc terwijl ze rust nodig heeft om uit te zieken.
Ik zou haar lekker thuis laten. Op het kdv is het altijd druk, veel prikkels, plus daar slapen ze vaak ook slechter. En slaap en rust is echt belangrijk om weer een beetje te herstellen!
Ze is altijd vrolijk op het KDV ook als ze ziek is, dat hebben we al vaker meegemaakt namelijk. Toch maar mijn baas lief aankijken en een vrije dag opnemen, als ik die nog heb! Ze is al best vaak ziek geweest, dus ze zien me weer aankomen..... Mocht er ooit een tweede komen, dan denk ik dat ik het eerste jaar thuis blijf. Nu mijn man nog even overtuigen harder te gaan werken
Hier ook eentje die altijd vrolijk is op KDV, ook al is ze niet lekker. Ik zou het gewoon proberen, maar kans is groot dat je haar inderdaad moet halen halverwege de dag. Of anders werk je alleen de ochtend en haal je haar sowieso eerder.
Ik vraag me ook af of je je kindje wel mag brengen met een oogontsteking ivm de besmettelijkheid. Bij ons niet.... Verder hou ik mn zoontje thuis als hij ziek is. Hij is dan ook wel vrolijk, maar vind het niet prettig aanvoelen om hem toch weg te brengen. En helaas....dat kost me dan een vrije dag, maar dat is nou eenmaal zo met kinderen.
Hij heeft een eigen laboratorium (maakt kunstgebitten) en heeft geprobeerd werk te verschuiven. Gaat helaas niet lukken voor morgen!
Hier mogen ze met oogontsteking gewoon komen. Maar daar zou ik het niet vanaf laten hangen, wel van hoe ze zich voelt/hoe ze zich gedraagt.
Op ons KDV mogen ze ook gewoon komen als ze verkouden zijn en oogontsteking hebben. Verkoudheid is al besmettelijk voordat de symptomen zich voordoen. Je houdt het bijna niet tegen. Maar jullie berichtjes hebben het kleine beetje twijfel dat ik had weggenomen. Heb een vrije dag opgenomen dus dan kan ze lekker bij mama uitzieken!