Thuis houden of naar KDV?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Yil, 17 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Ik zit met een dilemma.
    Onze meid is al bijna een week goed verkouden en nu sinds een paar dagen heeft ze een oogontsteking en slaapt ze overdag ook zo goed als niet. Misschien een half uurtje, maar daarna is het echt brullen in bed. Ze niest en hoest erop los en voelt zich gewoon echt niet lekker. Ze krijgt Flixotode en een zetpil als ze zichtbaar last heeft. 's Nachts slaapt ze gelukkig wel redelijk, dus ze wordt goed vrolijk wakker. Vandaag en morgen zijn haar KDV daagjes en voor vandaag heb ik mijn moeder bereid gevonden om op te passen. Zojuist even met het thuisfront gebeld en er zit nog weinig verbetering in....:(

Moet ik haar morgen ook nog thuis houden of zal ik haar gewoon naar het KDV brengen? Ik moet net als vandaag gewoon werken morgen, maar dan heb ik geen oppas. Wat is jullie advies in dit geval?

2. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    Ik zou thuisblijven, maargoed dat ben ik.

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Als mijn dochter echt niet lekker is, hou ik haar thuis..

4. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Mag ze met een oogontsteking uberhaupt wel naar het kdv? Dat kan namelijk erg besmettelijk zijn. Maar los daarvan zou ik haar ook thuis houden, veel prikkels op het kdv etc terwijl ze rust nodig heeft om uit te zieken.

5. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

8 aug 2011
    547
    33
    28
    Ik zou haar lekker thuis laten. Op het kdv is het altijd druk, veel prikkels, plus daar slapen ze vaak ook slechter. En slaap en rust is echt belangrijk om weer een beetje te herstellen!

6. Tammie87

Tammie87 Fanatiek lid

28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    Ik zou ook thuis laten. Als het niet gaat op het kdv dan moet je der alsnog halen.

7. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ze is altijd vrolijk op het KDV ook als ze ziek is, dat hebben we al vaker meegemaakt namelijk. Toch maar mijn baas lief aankijken en een vrije dag opnemen, als ik die nog heb! Ze is al best vaak ziek geweest, dus ze zien me weer aankomen.....
    Mocht er ooit een tweede komen, dan denk ik dat ik het eerste jaar thuis blijf. Nu mijn man nog even overtuigen harder te gaan werken ;)

8. babyproject

babyproject Niet meer actief

Hier ook eentje die altijd vrolijk is op KDV, ook al is ze niet lekker. Ik zou het gewoon proberen, maar kans is groot dat je haar inderdaad moet halen halverwege de dag. Of anders werk je alleen de ochtend en haal je haar sowieso eerder.

9. babyproject

babyproject Niet meer actief

Enneh, je man kan anders toch ook wel een dagje vrijnemen?

10. manoontje

manoontje Bekend lid

13 jan 2011
    839
    10
    18
    Noord-holland
    Ik vraag me ook af of je je kindje wel mag brengen met een oogontsteking ivm de besmettelijkheid. Bij ons niet....
    Verder hou ik mn zoontje thuis als hij ziek is. Hij is dan ook wel vrolijk, maar vind het niet prettig aanvoelen om hem toch weg te brengen. En helaas....dat kost me dan een vrije dag, maar dat is nou eenmaal zo met kinderen.

11. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Hij heeft een eigen laboratorium (maakt kunstgebitten) en heeft geprobeerd werk te verschuiven. Gaat helaas niet lukken voor morgen!

12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    Hier mogen ze met oogontsteking gewoon komen.

Maar daar zou ik het niet vanaf laten hangen, wel van hoe ze zich voelt/hoe ze zich gedraagt.

13. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Op ons KDV mogen ze ook gewoon komen als ze verkouden zijn en oogontsteking hebben. Verkoudheid is al besmettelijk voordat de symptomen zich voordoen. Je houdt het bijna niet tegen.
    Maar jullie berichtjes hebben het kleine beetje twijfel dat ik had weggenomen. Heb een vrije dag opgenomen dus dan kan ze lekker bij mama uitzieken!

Deel Deze Pagina