Beste verloskundige, Omdat ik al twee miskramen heb gehad na een gezonde dochter ter wereld te hebben gebracht, heb ik bij deze derde zwangerschap zo mijn reserves. Mijn eerste test op NOD was positiever dan de twee vorige zwangerschappen (teststreep nog net niet zo sterk als de controlestreep). Nu heb ik bedacht dat ik rond mijn HCG-piek nog een keer wil testen, zodat als de teststreep lichter is dan de controlestreep, ik me een beetje kan voorbereiden dat het weer een mk zal zijn. Dan hoef ik tenminste niet heel erg te hopen bij de echo en dan zal ik waarschijnlijk ook niet naar het scherm kijken. Maar om deze test goed uit te voeren moet ik wel weten wanneer de HCG-piek op zijn vroegst kan zijn bij een gezonde zwangerschap. Vandaar dus aan u de vraag of u weet wanneer dat is. Ik lees dat de HCG-piek vaak met 10 wkn is, maar lees elders tussen 8 tot 11 wkn en zelfs tussen 7 en 12 wkn ben ik tegengekomen. Vandaar dat ik deze vraag graag aan een professional stel Ik hoop gauw van u te horen! Alvast dank voor uw tijd! P.s. Ik begrijp dat ik niet alles moet gaan ophangen aan de uitkomst van deze tweede test, maar het is puur voor mezelf een kleine houvast met een slag om de arm
hoi, de piek is rond 10 weken. Maar je mag gerust vragen om een echo bij 8 weken ivm met je voorgeschiedenis. Die kan dan nog een keer herhaald worden tussen 10 en 12 weken. Als je twee miskramen hebt gehad is het logisch om eerder een echo te krijgen. Een goede echo bij 8 weken geeft namelijk heel veel hoop! Mirjam
Ha Mirjam, Dank voor je snelle reactie! Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nogal in mijn broek doe voor die echo's. Ik wil het niet zien, omdat ik de eerste mk ook een dood 'kindje' heb gezien op de echo, en dat beeld staat nog op m'n netvlies gebrand. En dan dat moment dat ze blijft zoeken voor hartactie en je eigenlijk al weet dat het fout zit. Aarrrghhh Nee, ik vind die echo's maar niets. Doe mij maar zo'n test, dan blijft het abstracter, snap je?
hoi, ja dat snap ik! Dan zou ik die test gewoon doen bij 10 weken. Succes en ik hoop van harte voor je dat het deze keer goed blijft gaan! Mirjam