Hallo allemaal, Mijn laatste pil heb ik op 27 november genomen. Ik slik sinds mijn 16e de pil (Microgynon 30, de laatste tijd de goedkopere versie daarvan), ik ben nu 32. Toen ik 27 was, heb ik een jaar de pil niet geslikt, om te zien hoe mijn lichaam hierop zou reageren. Toendertijd kreeg ik een perfect regelmatige cyclus van 28 dagen. Ik vraag me af, of dit nu ook het geval zal zijn, 5 jaar later. En, of ik direct zwanger zou kunnen worden (omdat mijn cyclus toen zo regelmatig was). Zou het zomaar kunnen? Ook i.v.m. mijn leeftijd. Ik ben dus 32 en we gaan voor ons eerste kind. Ik ben gewoon zo benieuwd en ik wil me zowat zwanger 'lezen', haha! Dank jullie wel.
Hoi Tosti, Heel herkenbaar! Ik ben 33 jaar. Ik ben na meer dan 10 jaar aan de pil te zijn geweest 23 september gestopt met de pil. Ik had daarvoor ook altijd regelmatige cyclus. Ik ben van mijn 21 tot 22e een tijdje van de pil af geweest en was toen ook regelmatig. Ik heb 25 september netjes mijn pilbloeding gehad en daarna een cyclus van 32 dagen. Daarna ben ik niet meer ongesteld geworden. Ik heb mijn temperatuur bijgehouden via fertility friend en kon precies zien wanneer mijn eisprong was. We hadden twee dagen ervoor geklust. Toen ik dichter bij mijn nod kwam merkte ik dat de temperatuur niet daalde. Ik vermoedde dat het misschien wel raak kon zijn. Op 25 november testte ik duidelijk positief! Ik was dus in de tweede ronde zwanger. En zoals je ziet aan mijn banner ben ik 6 weken en 1 dag Dus het kan heel snel gaan! Ik wens je veel succes
Dankjewel voor je reactie! Ok, herkenbaar inderdaad. Ja, misschien speelt leeftijd mee, maar blijkbaar heb jij geluk gehad. Wie weet, het is natuurlijk afwachten. Andere factoren spelen ook mee. Ik rook (ga stoppen hoor) al 10 jaar, heb ongelooflijk veel stress, dus ik heb geen idee wat zal gebeuren. Als ik preggy ben, in de eerste maand, lijkt het me echt wonderlijk. We shall see! Thnx
Ik ben nu 26 en heb ook 10 jaar de pil geslikt. Na het stoppen nog m'n onttrekkingsbloeding gehad en daarna duurde het zo lang voordat ik ongesteld werd. Zw test gedaan en was in verwachting. Meteen in de 1ste rond Succes!
Hoi snap je helemaal hoor Tosti, Ik slik de pil nu ook zo'n 13 jaar en ben begin dit jaar 4 maanden gestopt nu door omstandigheden moest ik in de maand mei weer beginnen. Was niet zwanger geworden in die 4 maanden beetje jammer vond ik het nu eind deze maand stop ik weer voor goed tot ik zwanger ben. Hoop ook inderdaad dat het door mijn toen mooie cyclus nu ook snel raak zou zijn. ben bijna 27 en ga woensdag 12-12-12 trouwen en we willen graag een kindje. hoop voor jou dat je zo zwanger bent en de andere dames ook. Misschien helpt het ook om er minder mee bezig te zijn door gewoon leuke dingen te plannen. succes
Ik heb 14 jaar microgynon geslikt. Had vier, vijf jaar geleden meteen een redelijk goede cyclus (28-31 dagen) en was in de vierde ronde zwanger, ik was toen 34 jaar. Na de bevalling een maand of 10 aan de pil geweest en na het stoppen cycli tussen 26-31 dagen... en wederom in ronde vier zwanger en was toen 36 jaar oud. Afgelopen januari (op mn 37e) door omschakeling van pillen, wat helaas niet goed is gegaan direct zwanger geraakt. Helaas liep dat niet goed af. Dus lang pilgebruik en leeftijd hoeven niet persé samen te gaan hoor. Succes met zwanger worden... helaas word je het niet van lezen alleen
Bedankt voor de reacties, altijd leuk om te lezen! Schoesjer: alvast van harte gefeliciteerd met je/jullie wedding! Jemig de pemig zeg, dus leeftijd hóeft niet altijd wat te zeggen Nou ja, gelukkig hou ik van sex (ik heb een hekel aan het woord 'klussen', zeg 't gewoon zoals het is!). Dus voor mij is het geen verplicht nummer We zijn goed bezig in ieder geval, dus wie weet. I'll leave it up to mother nature.
Ik ben op mijn 35e gestopt met microgynon, nadat ik die een jaar of 10 (geloof ik) geslikt had. Geen enkel probleem, werd meteen regelmatig ongesteld, iedere 27-28 dagen. En de tweede maand dat we helemaal geen anticonceptie gebruikten was ik zwanger van onze oudste.
Ik ben aan het 'ontpillen', zoals dat genoemd wordt. 27 November was dus mijn laatste pil, nu heb ik al enkele dagen nogal kramp in m'n buik, lage rugpijn, alsof ik moet menstrueren. Ook na het plassen doet m'n buik best wel zeer. En ik ben misselijk, gewoon totaal niet lekker. Hoort dit erbij? Nee, het is geen blaasontsteking, wat ik vermoedde, heb het laten checken. Niks aan de hand. Wat gebeurt er? :S
Ik heb 17 jaar de pil geslikt (cilest) en ben op eerste paasdag dit jaar gestopt 10 weken later was ik zwanger van ons eerste kindje. Ik was toen ook 32 ben inmiddels 33.
Hier 16jaar de pil geslikt en in 2003 toen ik 33 was gestopt toen 3x miskraam gehad aan de condooms gegaan 2006 de condooms weer de deur uit 6x een miskraam gehad en uit eindelijk 6jaar na stoppen met de condoom en 9jaar na het stoppen met de pil een zoon gekregen. Ik was snel zwanger tot mijn 39 daarna zat er 2jaar tussen helaas was het zwanger blijven hier een heel groot probleem
Dat het snel ging hadden wij ook nooit verwacht ook omdat en ik was 32 en 17 jaar de pil geslikt zo zie je maar het verschilt enorm. Wij hebben en dat besef ik me ook echt heel goed super veel geluk gehad dat het gelukt is en zo snel! Al gaat de zwangerschap niet over rozen,maar dat neem ik graag voor lief..
Ik ben 33 en deed alle bovenstaande dingen en toch bleek ik in april door de pil heen zwanger te zijn. dus het kan
Ik ben nu 31, 15 jaar aan de pil geweest (microgynon 30) en de laatste jaren de goedkopere versie. In augustus gestopt met de pil......1 maand later.....ZWANGER!!
Haha! Eens! Mijn huisarts denkt in ieder geval wel, dat als je van te voren een regelmatige cyclus had (dus bij jou in dat jaar dat je gestopt bent), dat je dan een grotere kans hebt op weer een normale cyclus. En andersom, als je voor de pil een onregelmatige cyclus hebt, je kans daarop ook weer groter is..
Hé Hé! Ik ben sinds 10 november van microgynon 30 af. Heb deze sinds mijn 15de geslikt dus +/- 11 jaar. Afgelopen donderdag ongesteld geworden na een cyclus van 33 dagen. Vond ik nog best acceptabel. Dus wij zijn weer klaar voor een volgende ronde !
Het kan ontpillen zijn, maar ook een eisprong die er aan zit te komen. Heb je je ontrtrekkingsbloeding al wel gehad na de laatste pil??
Ik was 32 toen ik na 16 jaar Microgynon 30 geslikt te hebben stopte. Ik ben na 3 rondes zwanger geraakt van onze oudste dochter, dus vrij snel. Na haar geboorte ben ik weer aan de pil gegaan en na 1,5 jaar weer gestopt. Intussen 34 jaar oud, was ik on ronde 1 zwanger van onze jongste dochter!
Ja, die heb ik wel gehad. Heb denk ik afgelopen weekend m'n eisprong gehad en we hebben vanaf vrijdag elke dag ge-bedworsteld Dus ik weet het niet. Ik weet ook niet meer hoe het voelt, een ovulatie. Maar ik kreeg opeens zere tetten, iets wat ik nooit had. En nu heb ik weer last van een schimmelinfectie :x Iets wat ik in de afgelopen jaren al te vaak heb gehad. Erg irritant. Maar m'n tepels en m'n tetten deden echt zeer joh. Poeh hé! Nog steeds wat gevoelig, maar het wordt al minder. Dus ja, hopelijk wordt het wat, maar ik ga er niet vanuit, meteen de eerste ronde... Zou wel spannend zijn! Dus, we wachten in spanning af