Weet iemand hoe dit begint? Ik heb namelijk sinds 2 dagen heel erg pijn vlak boven m'n billen.. en ook last van m'n onderrug. Kan dit het begin zijn? Ik voel het vooral als ik zit of loop.
bij mij begon het met 11 weken zwangerschap als een soort spierpijn bij me onderrug/bil aan 1 kant en het gevoel dat er iets op elkaar drukte. ik dacht dus dat het door me werk kwam. ik werk in de thuiszorg dus dacht dat het door het stofzuigen kwam maar goed nu ondertussen alweer 13 weken verder en word er helemaal gek van. de hele dag door alleen maar pijn met bijna elke beweging die ik maak..
Ik heb precies hetzelfde, vooral als ik iets iets te lang doe zoals stofzuigen, lopen (na 2 minuten al) of liggen.. maar of het bi is? geen idee. Ik zal eens horen aan de gynae over 3 weken.
zo is bij mij wel de bi begonnen (bij mijn vorige zwangerschap) het is belangrijk om dit optijd te melden en naar een bekkentherapeut te gaan, anders wordt de rest van je zwangerschap echt geen pretje!! sterkte ermee!
Ik heb mij laten vertellen dat de pijn op die plekken veel voorkomend zijn. Het hoeft niet altijd te zijn dat je ook last van bekkeinstabiliteit krijgt. Ik heb het ook al vanaf vrij vroeg in de zwangerschap. Op en af. De ene keer wel, de andere keer niet. Soms na druk werken, soms na liggen of zitten. Soms ook niet..! Hopen dat het niet te erg wordt en dat je en fijne zwangerschap houdt!
Dinsdag moet ik weer naar de VK dus dan zal ik het er wel over hebben. Misschien komt het ook door teveel stress? Ik zit namelijk op school en op dit moment in de toetsweek.. En ik ben wel behoorlijk gestrest eigenlijk. Maar de pijn in m'n onderrug heb ik al wel langer. Sinds een paar weken.
Dit heb ik gevonden op internet, de pijn waar ik het voel is bij m'n stuitje. Zou het dan toch? Pijn middenvoor in het bekken (op of rond het schaambeen) Deze pijn kan uitstralen langs de binnenkant van het bovenbeen, naar de lies of de schede. Pijn links en/of rechts in de lage rug (sommige mensen hebben op die plek twee kuiltjes) Deze pijn kan uitstralen over de hele bil, naar de lies, de achterzijde van het bovenbeen en soms ook het onderbeen. Pijn rond de stuit (het laagste punt midden onder in de rug) De pijn neemt vaak toe bij vermoeidheid en bij bepaalde bewegingen zoals bukken, draaien in de rug, omdraaien in bed,fietsen op een hobbelige weg, hardlopen of andere schokkerige bewegingen.
Bij enige twijfel of het bi is of niet langs een fysio gaan. Loop hier aub niet te lang mee rond. het kunnen gewone rugklachten zijn maar als het wel bi is moet je zo snel mogelijk actie ondernemen. ik weet helaas waar ik over praat. ik heb twee keer zeer ernstige bi gehad. waarbij ik bijna in een rolstoel ben beland.
Ik sluit me bij Nynke aan (we zijn het vaak eens ). Maak zo snel mogelijk een afspraak bij een bekkenfysio. Hoe eerder je erbij bent hoe beter. Ik had al vroeg in de zwangerschap last van pijnklachten bij mijn stuitje en schaambeen. Ik ben er drie maanden onnodig mee doorgelopen voordat ik naar de fysio ging. Hier bleek het een simpel oplosbaar probleem te zijn (een op maat gemaakte zooltje ivm een vergroeid been) en na een aantal zittingen tot nu geheel pijnvrij. Het hoeft dus geen beginnende BI te zijn, maar dat kan een bekkenfysio je wel vertellen.
Ook ik heb zulke pijnen (zie andere topics) maar na bezoek aan fysio blijkt het gelukkig geen BI te zijn maar Ischias. OOk heel vervelend omdat je er niets aan mag doen...Ik probeer door de pijn heen te lopen (in beweging blijven) en veel te zwemmen! Omdat alles in je rug en bekken heel zacht wordt, zodat de bevalling soepel verloopt, krijg je eerder klachten...het is wel goed om naar een fysio te gaan maar raadpleeg eerst je gyn of VK (ik mocht van m'n gyn GEEN fysio behandeling!!!)
Mijn bekkenfysio raadde het al aan voor ik zwanger was om rond de 16 weken eens terug te komen om te kijken hoe het gaat omdat ik vaker last van mn onderrug heb.
Ikzelf heb in mijn 1e zw.schap fysio gehad....en persoonlijk ben ik daar ook zeer ontevreden over geweest; achteraf was het een zeer passieve behandeling (masseren, veel rust e.d.) en als ik aangaf waar mijn pijnklachten van verergerde, waren de adviezen dat ik het dan niet moest doen e.d. Met het herstel en met de 2e zw.schap ben ik naar een cesartherapeute geweest. Zij zijn veel meer bezig met houdingsverbeteringen c.q. adviezen, proberen veel meer mee te denken in het praktische en hoe je de ADL/algemene activiteiten beter kunt doen. Dus wat dat betreft kan ik meekomen in het advies van de gyn; géén fysio... maar dat kan wellicht per fysio verschillen. Mensendieck of Cesartherapie is meer aan te raden.
Ik heb ook heel erg last van mijn bekken. Vooral 's avonds. ALs ik lekker op de bank lig (en in slaap val) Daarna weer opstaan is een hel. Mijn man moet me van de bank optillen en dan kan ik niet blijven staan, want dan krijgt ik aan de zij- onderkant van mijn linkerbeen zo'n pijn. Ik heb mijn fysio al gebeld, maar zij is er morgen pas weer. Ik ben met 14 weken bij haar geweest en heb oefeningen meekregen. Die doe ik wel, maar soms ben ik gewoon zo moe dan heb ik geen puf meer om dat te doen. Wat denken jullie zou dit BI kunnen zijn? Ik vind het niet normaal dat ik dan niet meer op mijn benen kan blijven staan van de pijn. x Linda