Draagzak

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door kleintjevoorons, 10 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Hey,

Wij willen graag een draagzak gaan kopen voor onze kleine man. Iemand tips? Ik ben nog echt een draagzaknoob....

Groetjes Kleintje

2. 894hi

894hi Niet meer actief

ik heb hier een draagzak liggen... een keer gebruikt maar ik vind het een vervelend ding...

ook heb ik een buikdrager ... maar vond ik niet fijn mdat de kleine voor mn gevoel veel te veel alleen op dr heupjes steund .... dus heb een didimos draagdoek gekocht die moet je wel knopen maar dat is voor de spiegel zo gedaan!

en ik vind het een heerlijk ding

waarvoor wil je het allemaal gaan gebruiken ? boodschappen? traplopen in een portiek woning .... of even snel met de hond ?

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik zou ook gaan voor een al dan niet geweven draagdoek, veel beter voor je kindje (vanwege een ergonomische houding) en veel fijner voor jou! Er zijn heel veel verschillende merken van, maar de bekenden zijn allemaal heel goed!

En anders zou ik kiezen voor een SSC, een ergonomische drager. Bijv. een manduca, ergo, beco butterfly, yamo, patapum. En zo zijn er echt nog heel veel meer.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.506
    36.467
    113
    Ik heb een beco butterfly, want kreeg het knopen niet echt onder de knie. Heb hem nog maar 2 dagen, maar bevalt tot nu toe goed. Mijn dochtertje vind het wel lekker in elk geval.

5. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Hier de manduca! Moet m nog gaan gebruiken, maar wilde iig een ergonomische drager voor de kleine.

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik wil een tricot slen aanschaffen.
    Die lijkt mij het fijnst. Nu heb ik niet zoveel verstand van draagdoeken..... maar deze sprak mij het meest aan.

7. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

BabyBjorn en dan de sportieve uitveoring, super ding!
    Draagdoek vind ik persoonlijk helemaal niet fijn.

8. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Ik zat inderdaad aan een draagdoek te denken. Misschien niet zo goed omschreven in mijn post........
    En dan vooral om met de bus naar mijn ouders te gaan. Op momenten dat de kinderwagen een beetje onhandig is.

9. Angelina

Angelina Niet meer actief

Draagdoek Jaaaaa!

Ik heb nu een didymos gescoord op de duitse Ebay voor een schijntje :)

Hoppediz is ook een fijne doek om mee te beginnen vind ik.

10. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    Ik heb een lodger shelter gekocht die je vanaf dag 1 mag gebruiken. Kun je ook voor de maxicosi gebruiken, heel handig!
    En een baby bjorn active die je vanaf 6 weken mag gebruiken.

11. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik denk eerlijk gezegd dat je hier nog op terug gaat komen ;). In de mc is 'ie idd echt heel erg fijn, lekker warm ook voor je kindje. Maar als draagzak is 't echt een onding, slecht voor de rug van je kindje en slecht voor jouw rug/schouders, want al 't gewicht hangt op één schouder.

12. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik heb zelf 2 draagdoeken van ByKay, echt super dingen!
    Tim is er dol op en ook mama...lekker om even snel naar de winkel te gaan of voor die momenten dat hij lekker bij mama wil slapen.

Voor mijn schoonzus heb ik een elastische Hoppediz besteld...
    Die heeft dus bij de oudste ook een Lodger Shelter gebruikt en ze vind het een onding.
    Ten eerste zakte haar zoontje er heel ver in en zweette die zich een ongeluk erin....

Zelf wil ik binnenkort ook nog een geweven doek halen, maar voor t begin vind ik die rekbare echt wel heel erg fijn.
    Op Marktplaats kun je voor een leuk bedrag wel een 2ehand vinden!

13. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Bij mijn oudste heb ik een babybjörn Active gebruikt, maar ik was er niet echt tevreden over. Nu heb ik een Didymos draagdoek gekocht en ik denk dat ik er veel plezier van ga hebben omdat je er ontzettend veel mogelijkheden mee hebt.

ik zit er ook over te denken om een Manduca erbij te kopen.

14. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Ik raad je een Beco Butterfly aan!! Mooi en goed!
    Het is een ergonomische buikdrager wa inhoudt dat het beter is voor de rug en de heupjes van je kleintje, maar ook beter voor jouw rug!
    Ik had eerst een babybjorn, maar daarin steunde al het gewicht van mijn dochter op haar heupjes en dat is niet goed. Bovendien werd het ook zwaar voor mijn rus omdat het gewicht niet goed verdeeld was.
    Daarnaast heb ik ook een Minimonkey gebruikt, maar alleen voor in huis om haar 's avonds in slaap te lopen. Nu hoeft dat gelukkig niet meer want het werd wel erg zwaar. Al het gewicht komt namelijk op 1 schouder, en met 6,5 kilo is dat niet fijn.

Succes in je keuze!

Gr Lisszy

15. Elfje81

Elfje81 Bekend lid

3 jan 2009
    509
    3
    0
    Wij hebben een Tricot Slen. Super ding! Had eigenlijk niet gedacht dat het iets voor mij zou zijn, maar Jara heeft de eerste weken best veel gehuild en toen wist ik niet hoe snel ik hem om moest knopen ;)! Dat heb je trouwens zo onder de knie! Eénmaal in de doek mopperde soms nog even, maar daarna viel ze altijd in slaap! Nu gebruik ik hem veel minder en als ik hem gebruik dan buitenshuis, bijvoorbeeld als het regent en ik toch even weg moet. Kunnen we lekker samen onder de paraplu!

We hebben ook een Mini Monkey. Deze was zoals hierboven ook al beschreven de eerste weken wel handig om kort in te dragen, bijvoorbeeld even in huis of een stukje naar de brievenbus. Maar het wordt nu steeds zwaarder en Jara past er ook al bijna niet meer in.

16. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    Leuk dat je wilt gaan dragen! ik doe het (ondanks heel slechte rug en bekkenklachten) ook, met veel plezier voor zowel mama als zoonlief.

Doe je kindje wel een plezier, en koop een ergonomische drager (bijv. beco butterfly, manduca, mei tai, draagdoek die je moet knopen), en geen babybungel ala Baby Björn. In die laatste hangen ze echt in een heel beroerde houding aan hun heupjes te hangen; echt niet goed voor je kindje, en ongeveer zo comfortabel voor ze, als wanneer we jou aan je string zouden dragen.
    Bovendien kregen zowel ik (OK, heb beroerde rug) als vriendlief (sterke jongen met goede rug) er binnen een kwartier rugpijn van. Met de draagdoek en mei tai kan ik uuuuren pijnvrij dragen.

Als je opziet tegen knopen, kun je een draagconsult volgen bij iemand die daarvoor een cursus gedaan heeft. Op :: Dragen en Voeden - Forum voor natuurlijk ouderschap kun je zoiemand vinden.
    Succes!

17. debzie1984

debzie1984 Bekend lid

22 sep 2008
    981
    2
    18
    Zuid-Holland
    Ik heb een knalroze babybjörn en ik vind hem ideaal :) In het begin was het super om Tess stil te krijgen en lekker te laten ontspannen met haar vele buikkrampen en nu zit mevrouw omgekeerd (kan dus de hele wereld bekijken) en kletst ze tegen alles en iedereen wat ze tegenkomt!

18. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    omgekeerde houding is nóg slechter voor het lijfje dan buik tegen buik. de rug wordt namelijk in een holle ipv bolle stand gedwongen, en dat kan later een (veel) grotere kans op rugafwijkingen en dus klachten geven. je kindje hangt in een babybjorn aan zijn kruis; je kunt je voorstellen hoe 'lekker' dat zit.

bij een ergonomische drager zitten ze er echt in; dus knietjes hoger dan heupjes, en steun van knieholte via zitvlak (de naam zegt het al waar dat voor dient, haha) naar de andere knieholte. met een geknoopte doek (mits goed geknoopt, uiteraard) bereik je dat ook. op die manier zit het kindje met de heupjes gespreid (anti-luxatie stand) en met een bol ruggetje. helemaal zoals moeder natuur het bedoeld had. ;)

19. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

babybjorn en dan de sportieve(active?) ideaal, door de openstofstructuur zweet je er niet in, mijn vriend heeft het snel te warm en is heel groot, maar deze past met gemak en niet te warm, we gebruiken hem elke week, op vakantie en in de bossen ideaal

20. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    Ik heb de tri-cotti, ideaal, ook een draagdoek, maar voordeel is dat het wel een doek is, maar je hoeft niet te knopen!kijk maar op internet, ik heb er al erg veel plezier van gehad, succes met je keus.
    probeer in de winkel gewoon uit wat voor jou het beste en handigst is!

Deel Deze Pagina