wervels en rib geblokkeerd, morgen naar arbo... help!

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door nadje78, 27 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nadje78

nadje78 Actief lid

27 nov 2007
    130
    0
    0
    Hallo lieve co-zwangeren,

ik ben nu 20 weken en kamp al een tijdje met rugklachten. ik loop ook al sinds de carnaval bij de fysio hiervoor. Blijkbaar heb ik mn 5e en 6e rugwervel en mijn 5 rib(rechts) geblokkeerd. iets wat er waarschijnlijk al langer zat maar door de zwangerschap komt het nu naar buiten. de pijn i af en toe echt ondraaglijk en ben dan kotsmisselijk van de pijn. tijdens je zwangerschap gaat je ribbenkast een beetje uit mekaar en dan moet je je voorstellen dat 1 rib niet meegaat en in je lichaam drukt. ik heb nu een weekje vrij genomen om tot rust te komen, als ik wandel of lig heb ik iets minder last.
    ik zit gedeeltelijk in de buitendienst en gedeeltelijk op kantoor, maar ik merk dat of ik nu zit of auto rijd, ik na een kwartier alweer barst van de pijn. ik heb me nog niet ziek gemeld maar ik overleg met mijn manager ga ik naar de arbo, dat is morgen, ik ben eerlijk gezegd een beetje bang want ik denk dat ie me misschien een aansteller vind. heeft iemand ervaring?

2. cinny75

cinny75 Lid

3 dec 2007
    57
    0
    0
    hoi hoi,
    ik heb nog geen ervaring met de arbo.
    toevallig wilde ik deze vraag ook net stellen.
    want ik moet ook volgende week naar de arbo,en ik heb me ook nog niet ziekgemeld.
    vanwege bekkenklachten,maar mij leek het juist fijner om eerst met de bedrijfsarts te praten voordat ik me ziek meld.
    maar net als jij ben ik ook bang dat ze me een aansteller vinden,maar ik denk maar zo; dat dit slimmer is ipv meteen ziek melden.
    ik ben wel benieuwd wat ze dan morgen te zeggen hebben.
    laat je nog wat weten?
    en sterkte.
    groetjes

3. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Ik ben naar de arbo geweest wegens hoofdpijnen en de gigantische hitte op kantoor (midden in de winter boven de 30 graden) Ook ik was bang dat hij me een aansteller vond maar in tegendeel. Hij gaf aan dat zoiets niet handig is normaal en helemaal niet als je zwanger bent. Hij heeft ook direct het advies gegeven om niet meer als 6 uur per dag te blijven werken.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.063
    113
    Hier ook alleen maar een goed gevoel bij de arbo. Hij adviseerde mij niet langer dan 6 uur per dag te werken en als het dan niet ging, gewoon te stoppen. Ik had heel erge rugpijn tijdens mijn zwangerschap. Kon eigenlijk alleen maar plat liggen,maar ook dat deed pijn.

5. nadje78

nadje78 Actief lid

27 nov 2007
    130
    0
    0
    ik wordt vanaf maandag dus ook voor 25% ziekgemeld, iedere dag nog maar 6 uur en zo weinig mogelijk autorijden. als dat niet gaat gaan we teug naar 50%..

6. cinny75

cinny75 Lid

3 dec 2007
    57
    0
    0
    hoi,
    dat is nog maar erg weinig he.
    of denk je dat je dit wel vol kunt houden.

7. nadje78

nadje78 Actief lid

27 nov 2007
    130
    0
    0
    nee, maar goed, ik had misschien wat teveel goede hoop in het begin van het gesprek omdat iedereen om me heen zei dat je als zwangere wel sterk staat. ik ga het gewoon maar een paar weken proberen en anders meld ik me dan wel weer.
    ik had sowieso besloten om met 6 weken van te voren eruit te gaan en nog wat vakantie eraan vat te plakken zodat ik op 8 weken uitkom voor de uitgerekende datum... dus nog een kleine 2,5 maand werken... met gelukkig nog wat feestdagen ertussen..

8. cinny75

cinny75 Lid

3 dec 2007
    57
    0
    0
    ik moet dus donderdag naar de arbo,
    ik hoop toch wel dat ik halve dagen mag gaan werken.
    ik heb erg veel last van mijn bekken.
    maar ik ben z,on bangerik dat ik mijn eigen niet zo ziek durf te melden

9. nadje78

nadje78 Actief lid

27 nov 2007
    130
    0
    0
    precies! je bent zo bang dat men je een aanstelste in... kijk haar, zij heeft ook lat van haar kwaaltjes. ik werk in zo'n echte vrouwen organisatie waar de één nog liever haar horror-bevallingsverhaal op tafel legt dan de ander. en allemaal tot 4 weken doorgewerkt... tja, en dan voel je je dus echt bezwaard...

ik hoop in elk geval dat jij wat meer geluk hebt, anders gewoon 1 week proberen en dan ziekmelden... toch? ;)

10. cinny75

cinny75 Lid

3 dec 2007
    57
    0
    0
    ja dat ga ik ook doen.
    maar ik dacht mischien geloven ze me mischien zo eerder.
    ik ben bijna nooit ziek dus ik hoop dat ze begrip hebben.
    ik moet nl 9 uur staan en dat alleen dus ik heb ook niet echt pauze.
    dat is echt veel te lang.en dat tot 12 uur snachts.
    dus voor je aan je dienst begint heb je er al een halve dag op zittten.
    als ik ben afgewerkt loop ik als een eend.
    dat doet echt pijn dan.
    en ik merk zelf ook als ik meer rust dat ik er dan minder last van heb.

11. cinny75

cinny75 Lid

3 dec 2007
    57
    0
    0
    ik ben trouwens ook 20 weken en 6 dagen zwanger.
    dus nog een hele tijd te gaan
    dat is toevallig.

12. nadje78

nadje78 Actief lid

27 nov 2007
    130
    0
    0
    nou dat is heel toevallig. :p
    9 uur staan is sowieso erg lang. mijn fysio zei al, staan, zitten en autorijden is al funest in de zwangerschap, laat staan als je ook nog klachten hebt..
    ik duim voor je. ik was ook beetje teleurgesteld, maar mijn manager gaat nu kijken wat ze het beste voor me kan doen, evt uit de buitendienst, vestiging in de buurt etc..
    jij in elk geval succes..

13. cinny75

cinny75 Lid

3 dec 2007
    57
    0
    0
    hoi,
    ben net ook bij de arbo geweest.
    ben nu voor 50% ziek gemeld.
    het is een hele opluchting hoor,dat kan ik je wel vertellen.
    alleen mijn baas was minder gelukkig,maar daar moest ik niks om geven zei de bedrijfsarts.
    kijken of het zo beter gaat.
    gaat het bij jouw wel beter nu je iets minder werkt?
    groetjes

14. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Even inbreken hoor... Jullie zijn zo gezellig aan het kletsen samen.. :) Over die vakantie, Nadje78... Ik vond het eigenlijk een beetje zonde van je dagen... Ik weet niet hoe je baas is, maar als jij de ziektewet ingaat krijgt je baas geld om jou te vervangen... Als jij vakantie opneemt niet. Jij verliest vakantieuren en je baas geld. Misschien kun je eens overleggen om als je het echt niet meer red je ziek te melden voor die 2 weken? Ik denk dat je ze harder kunt gebruiken na je verlof... :D

15. nadje78

nadje78 Actief lid

27 nov 2007
    130
    0
    0
    dat is een goede tip.. :D

16. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    ik zag er bij mijn vorige zwangerschap erg tegenop om richting het einde te vragen om half/half. Dus de helft van de uren werken op ziektebasis noemen ze dat bij ons...
    toen ik het echt neitmeer zag zitten en echt kapot was.... vroeg ik het eindelijk aan en toen zei de rayonmanager... oh... is goed hoor, geen probleem.....
    pfff had ik het nou maar een paar weken eerder gedaan ;) dacht ik toen.

Sommige arbo's zijn vervelend, andere niet. Je moet gewoon proberen om voor jezelf op te komen. als jij zegt dat het niet meer gaat, gaat het gewoon niet meer....
    Ik kan dit wel als tip geven maar moet eerlijk zeggen dat ik hier zelf ook heeeel slecht in ben hoor.....
    succes in elk geval!

17. moedergans

moedergans Actief lid

13 apr 2007
    373
    0
    0
    mamma & catering mw.
    zuid holland
    ff een tip om misschien van de klachten af te komen, of in ieder geval drastisch te laten verminderen.

Wel eens aan een behandeling door een osteopaat gedacht?

Ik heb nl de zelfde klachten, kreeg ze gelukkig pas een 2 mnd voor dat ik met verlof kon (idd ook iets wat er al langer zat maar nu pas echt tot uiting kwam) kon geen kant op, misselijk van de pijn, maar een fysio mag en kan niets doen ivm de zwangerschap.

Een osteopaat behandeld je "zachtzinniger" en heeft bij mij een groot deel toch los kunnen krijgen, waardoor ik nu nog wel beurs ben, maar de erge pijn is weg!
    Door veel verzekeringen worden deze behandelingen vergoed als "alternatieve therapie"

Zonder de gouden handen van onze osteopaat was ik waarschijnlijk ook in de ziekte wet geëindigd voor ik met verlof kon. Maar ik heb nu redelijk normaal kunnen doorwerken (iets minder uur gaan draaien) Heb nog wel een aantal behandelingen nodig na de bevalling als hij ook wat meer mag doen. Maar hij is al verder gekomen als de fys had kunnen doen.

Want arbo artsen... en het uwv.. pffff daar wordt je ook niet vrolijk van.

Deel Deze Pagina