Geachte lezer, Ik heb een vraag. Ik wil graag na mijn zwangerschap nog 2weken vakantie dagen opnemen. Ik ga 6weken van te voren met verlof. En houd dan 10weken na geboorte over, (liefst hadt ik 4van te voren maar aangezien met mijn voorgeschiedenis kans op vroeg geboorten lig ik er waarschijnlijk eerder uit) Mijn werkgever doet hier moeilijk over en zeg dat dit niet mag.. Kunnen ze dit weigeren? Ik heb genoeg vakantie uren waar ik niet door heen komt en uit eindelijk vervalt. Hopelijk kunnen jullie aangeven wat mijn rechte zijn. Groetjes kim
Beste Kim, Je vraagt wat je rechten zijn met betrekking tot het opnemen van vakantiedagen na je verlof. UWV Webcare Team is niet bevoegd tot het geven van arbeidsjuridisch advies. Je kunt hiervoor contact opnemen met je rechtsbijstand, vakbond of het juridisch loket. Algemene informatie over deze regelgeving vind je op de site van de rijksoverheid. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare