Nu zijn we allemaal mama!

Discussie in 'De mama's' gestart door butterfly1984, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerritsen

Gerritsen Niet meer actief

Beterschap voor herbie en dat hij snel mag opknappen en jijzelf ook.

Elegance: waarom euh. Geen last van allergieen meer! Koemelk allergie gaat niet zomeer ineens weg.Daar kunnen ze overheen groeien, maar ook hun hele leven behouden. We laten hem idd al een tijdje met de pot meeeten met wat wij dachten dat hij wel goed op zou reageren. Maar nu maar het echt officieel, al moeten we het wel nog in de gaten blijven houden als er een reactie komt.

Smokey: opgelucht dat je ongie bent geworden. Fijn zeg dat maud goed heeft geslapen vanacht en 4 flessen. Super.

Nijntje: wat sneu dat Esmee zo vol zit, hoop dat het vanacht beter gaat. Beterschap. Zie zoveel mensen eigenlijk ook niet zitten, maar aan de andere kant hebben we het well dan weer gehad. Buren, vrienden, kennissen en familie komen.Wel hebben we een partytent met zijluifels eraan en die is vanmiddag door twee buurmannen opgezet en hebben ook de hangtafels vast neergezet. Ook heeft de buurman van zijn werk een straalkachel meegebracht en zetten die in de tent. Maar het wordt zelfbedieing op het eerste drankje na dan. Wordt vast beregezellig en bere troep.

Anouk: eerste werkweek erop zitten en je eerste indrukken, zijn die goed?

Marianne: bah ook weer in de ziekenboeg, veel beterschap toegewenst voor hen.

Marleen: weekend. Fijne verjaardag toegewenst morgen en veel foto's maken he. Geniet ervan.

Gelukkig is het voetbal voor morgen afgelast, scheelt weer hoeft harry ze daar ook niet heen te brengen. Ben ik wel blij om. Zag het al niet zitten om alles alleen te moeten doen want het is toch 25 min heen en 25 min terug rijden en dan na de wedstrijd weer heen om ze op te halen. Zit nu op Joels kamer, want ik mag niet beneden zijn. Ze zijn aan het versieren.

2. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

Zal ook even proberen te reageren, hoop dat ik niets oversla.

Smokey: Kan me het me wel goed voorstellen dat je er zo over denkt, het is natuurlijk ook niet niets allemaal.
    En als jij dat zo voelt is dat helemaal goed.
    Wie weet komt er ooit een dag..............en zo niet, dan is het ook prima toch?
    Jullie hebben en wolk van een kindje, gezond en wel, wat wil een moeder nog meer?
    Gelukkig ben je nu weer ongesteld.
    Misschien eens denken aan spiraal of staafje?
    En gisteren en vandaag op 4 flessen, helemaal geweldig!
    Hopelijk zet dit door. 06:30 is een mooie tijd toch?

Anouk: Dat is wel raar dat ze daar dan over verschillen van cb, vind je niet? De 1 zegt vóór 1 jaar en de ander erna.
    Heel goed dat je dat even hebt gemeld naar Marleen, kan ze iig even bellen hierover.
    Inmiddels al weer aan werk geweest?

Sam: Super nieuws dat zo goed ging bij dietiste.
    Maar nog geen uitjes door voeding, nou dat geeft toch niet?:D
    Gelukkig kan hij lekker met de pot meeeten, wat hij toch al deed:D.
    Alleen maar goed nieuws dat hij tegen danoontje kan.
    Zal hij er dan toch overheen gegroeid zijn?

Nijn: O nee he, ook jullie meisje ziek?!
    Hopelijk loopt de koorts niet nog verder op.
    En gelukkig direct een kuurtje meegekregen, dat scheelt alweer, hier doen ze er heel erg moeilijk over.
    Gelukkig knapt ze heel snel op.
    Heel veel beterschap met jullie prachtmeid.

Ele: Wat ontroerend zeg, dat hij zo blij was om jou te zien.
    Zou spontaan beginnen te huilen denk ik.
    Wat sneu dat het nog niet beter gaat en dat de diaree maar aanhoud, bah!
    Hoop dat morgen weer iets beter gaat en ook met jezelf natuurlijk.
    Blijft je man ook bij herbie slapen?

Marleen: pb ontvangen.
    Zou je me morgen hout willen sturen op hh?
    Jij schroef toch?

vandaag met melissa, mijn moeder en mijn broertje boodschappen gedaan, voor ons en voor hun, ook voor haar verjaardag, deze houd ze zondag.
    Dus naar meerdere winkels geweest.
    Daarna patatje gegeten en weer naar huis.
    Melissa en Esther naar bed gebracht en toen even zitten.
    Esther was zo weer wakker en Melissa dus ook daar haar gehuil.
    Smste mijn zusje of ik met haar broek wou halen, dus ook daarmee heen geweest.Melissa bij mijn moeder gelaten, zodat mannetje en esther rust hadden.
    Toen met eten bezig geweest, melissa eten gegeven, zelf gegeten en mannetje en esther wouden geen eten.
    Esther was erg misselijk.
    Ze had 40.2 graden koorts, na de zetpil knapte ze wel heel iets op, maar koorts bleef.
    Hoop dat ze morgen toch wel opknapt anders moeten we naar de hap toe, omdat de koorts aanblijft.

Morgen nog naar de bakker en cadeautje kopen voor mijn moeder.
    Dan hopelijk even rust, ben best moe.
    Vanacht ook al aantal keer gelopen voor esther omdat ze dorst had, dus zal vanacht wss ook wel zijn.
    Vind het niet erg hoor, is alleen maar goed dat ze zo wil drinken.

3. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Ik zei euh omdat het dan wel moeilijk uitkienen is wat hij wel of niet mag eten.. en met de pot mee eten, is voor mijn gevoel niet bij alles nadenken wat hij wel of niet mag.. dan klopt de term met de pot mee eten niet helemaal toch? :)
    Wat betreft de uitjes, bij ons raade ze het aan om het gewoon eens te gaan proberen.. en dat onder een jaar...

de verschillen van de cb, daar zou ik niet eens meer over nadenken.. zelfs in het ziekenhuis verschillen ze per arts van mening.. of de verpleegsters.. het komt er op neer dat iedereen denkt dat hij of zij het beste doet.. alleen vind ik dan persoonlijk dat je dan naar een client moet kunnen onderbouwen waarom jij vindt dat het zo moet.. dan zouden wij jonge moeders ook weten waar we aantoe zijn en hoe het komt dat er zoveel verschillende adviezen zijn.. Het went wel vind ik, als je zoveel therapeuten en artsen spreekt :) Ik herb gemerkt dat je als moeder toch doet wat het beste is voor je kind toch? :) alleen met die spuiten vind ik inderdaad wel een feitelijk verschil.. en zou ik misschien ook even voor bellen..

marianne wat naar dat esther zo'n hoge koorts heeft. en nu al een dag toch? drinkt ze wel goed? is ze wel nog vrolijk enzo?
    Hopelijk slaapt iedereen goed vanacht en kun jij ook je rust pakken..

mijn man is idd bij herbie.. ik moest ook keihard huilen toen hij zo reageerde toen hij me zag.. soms zie je hem echt per dag groeien.. en dat is best schrikken als hij dan ineens uit zijn slaap zo reageert.. ik voel me nu wel extra rot dat ik er niet ben.. hij heeft nog heel lang gehuilt.. mijn man had ook echt het idee dat hij mij miste.. als hij me via de webcam hoort wordt hij wat rustiger.. helaas voelde ik me echt nog niet goed genoeg om te blijven.. maar voel me zeker al stukken beter.. ik heb nog niet veel gegeten.. maar ook dat komt wel.. net belde mijn moeder vanuit vakantie.. toen moest ik dus vertellen dat herbie in het zh ligt.. pff.. was wel weer een emo momentje.. ze schrok zich wild..

pfff ben is nu aan het zingen... voel weer een emo momentje opkomen.. bleh...

4. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    las iets over cb. Neem aan dat het geen probleem is hebben zelf die afspraak gemaakt en datum aan mij door gegeven. En Maandag word hij 1 jaar en donderdag de prik dus die paar dagen zal echt geen ramp zijn.
    als hij een week later was geboren (42 weken) dan was het geen probleem geweest zo kijk ik altijd maar haha
    maak me er in ieder geval niet druk om. Zal vast niet op een paar dagen komen.

Marianne: morgen zal ik niet op hh zitten ivm met jens en mijn verjaardag!

Verder even niet gelezen zojuist alles versierd voor morgen cadeau klaar gezet en Jeroen heeft de super mooir woezel en pip taart opgehaals en het meptaartje voor jens! Zo ontzettend mooi! Zal er van de week een foto van maken!

5. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    spannend marleen!! onze 3e topic beeb wordt ook een dreumes! ben inderdaad nu al nieuwsgierig naar de foto´s!

Als je het zo uitlegt van het cb, zal het idd niet zo erg zijn die paar dagen.. dacht zelf dat er langer tussen zou zitten.. :)

Nogmaals heel veel plezier alvast morgen!! geniet van de mooie dag en de geweldige mijlpaal!

6. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Jaaaa de sonde mag eruit! hij heeft vanacht en vanmorgen zelf een fles gedronken!!
    Nog steeds giga diaree.. vandaag dus aankijken hoe het met de diaree verloopt en het drinken...

7. Smokey

Smokey Fanatiek lid

6 jan 2009
    1.846
    0
    0
    Ele wat super zeg,helemaal goed dat hij zelf gedronken heeft. Wat zal jij blij zijn!

Sam jij bent toch jarig vandaag als ik t goed onthouden heb van harte gefeliciteerd, en veel suc6 met je visite 67 man:$:)

Anouk had jij nou ook verjaardag van Erin dit weekend ik weet het allemaal niet meer dacht dat er nog iemand a.s. maandag jarig was maar weet niet meer wie, Erin toch of is mijn geheugen nog niet op zijn comeback..

Vannacht tot 6 uur geslapen ben daar tevreden mee hopelijk stijgende lijn. Ga zo lekker even paardrijden, mijn buik tja die wil er echt niet af pff blijft een dikke kwab en ik wil strak in die jurk!!!! dus nu toch maar even tanden op elkaar en door zetten. Morgenochtend wil ik baantjes gaan zwemmen, zwembad is hier dicht bij dus wil ik proberen elke zondag ochtend een uur te gaan zwemmen:) goede voornemens maar of het gaat lukken, hopelijk wel. Moet mezelf een schop onder mijn reet geven hopla en gaan...

8. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    smokey: haha jens is jarig aanstaande maandag en dat vieren we vandaag! Maandag gaan we gezellig een dagje naar de dierentuin met zijn drieeen!!

9. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    sam: gefeliciteerd meid maak er een leuke dag van!!!

10. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

sam: van harte gefeliciteerd met alweer je 26e verjaardag!
    Laat je lekker vertroetelen.

11. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Sam, hartelijk gefeliciteerd! Laat je maar flink verwennnen door je mannen!!

Marleen, heel veel plezier vandaag!! Jens al weer (bijna) 1 jaar! Leuk!!

Ele, geweldig dat de sonde er uit mag!!!
    En wat lief van Herbie om zo te reageren! Je doet het dus super goed als moeder!!!

Smokey, wat een goed voornemen!! Gaat vast goed komen. Ben zo benieuwd naar je jurk... Nog 4 maandjes... Welke datum in mei gingen jullie ook al weer trouwen?

Marianne, wat ben jij druk zeg! En hoe is het vannacht gegaan met Esther (en Bobbie)? Is de koorts weer verder gezakt?

All, vannacht geslapen tot 6.30u. Erg vroeg, maar beter dan 2.30u zoals gister. Gisteravond en vanmorgen had Esmee nog koorts (38,8 ), maar straks, toen we fruit wilden geven, spuugde ze ineens heel veel. Zo eindigde het de vorige keer ook, dus hopelijk.... Wel is het erg lastig om de penicilline te geven, ze vindt het niet lekker en draait haar hoofdje weg als ze het spuitje ziet. Mannetje deed het vanmorgen op een lepel en dat ging één hapje goed, daarna wist ze dat het niet lekker was. Wordt nog leuk de komende week, haha Vanmorgen 100ml op, dus dat is ook al meer dan gister. Hoop zo dat het hoesten nou eens een keer stopt (vanaf begin december) en dan langer dan 3 dagen....

12. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Sam gefeliciteerd met je verjaardag! Laat je maar goed verwennen vandaag!

Nijn, wat een gedoe bij jullie ook zeg.. ze heeft snel door dat het vies smaakt, zo zielig.. kun of mag je dat niet mengen met bv een druppeltje diksap? weet ik niet he.. ik heb het idee dat ik na afgelopen periode alles aan het mengen ben om het erin te krijgen.. Gelukkig heb je wel wat meer geslapen.. ze heeft het nu toch ook al lang he? goed dat ze haar eindelijk een kuur gegeven hebben, al hoor je dat niet vaak bij zulke kleintjes zeg.. en ook nog sneu dat het zo vies voor haar smaakt.hopelijk knapt ze snel weer op.. ze is trouwens wel vrolijk toch? of heb ik dat verkeerd begrepen?

marleen, al flink feest aan het vieren? smorgens zouden de ouders komen toch voor de taart? Heb ik ook nu al zo'n zin in! we weten ook al hoe we het meptaartje willen maken! :D:D en heb jens al een tijdje niet meer gezien op foto's ben dus ook wel benieuwd wat voor grote kleine dreumes hij nu is :) Geniet van de dag!

Smokey, je nachten zijn dus toch nog wel bagger.. maar gelukkig wel al wat beter :) Geniet van het paardrijden vandaag! :) Is het bij jullie trouwens lekker weer? Als ik hier in het zh naar buiten kijk, kan ik de straat nog geeneens zien zo mistig is het.. en het regent er nog bij ook.. we zitten overigens op de 13e etage... meestal is dat een heel mooi uitzicht over de stad en over het heuvelachtige landschap.. :)

Marianne, hoe gaat het met bobby en esther?

Anouk, hoe is het bij jullie?

de sonde is eruit! hij heeft vanmorgen dus de fles leeggedronken en daarna nog een boterham gegeten.. om 11 uur nog 70 cc roosvicee.. joepie.. hij heeft niet meer gespuugd.. wel blijft de diarree in veelvoud aanwezig.. maar zolang hij zelf drinkt.. en niet spuugt.. kan hij dat zelf compenseren.. hij is ook weer actiever en vrolijker.. het virus moet dus nog uit zijn lichaam dmv de diarree.. straks gaan ze beoordelen naar aanleiding van zijn luiers en drinkhoeveelheid of hij naar huis kan.. er zijn nogal veel verschillende virussen hier.. en de kans dat hij weer een andere oploopt is hier groter dan thuis.. wij hopen alleen maar dat hij vandaag mee naar huis mag.. thuis zouden we dan wel alle luiers moeten wegen en zijn drinkhoeveelheid moeten bijhouden.. en zolang dat constant is, is het goed, nou ja niet goed, maar droogt hij niet meer uit.. en als hij ook maar een beetje eronder zit moeten we meteen terug... en ze twijfelen dus nog of hij nu goed drinkt of niet.. wat een aanslag op je leven en lichaam weer dit zeg..

13. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    en, en, en, Ele is Herbie mee naar huis vandaag?? Gelukkig eet en drinkt Herbie weer, datis al heel wat.
    Hoop het zo voor jullie!! Jullie hebben nu genoeg ellende gehad...

De ha zegt altijd dat Esmee de helft van de flessen leeg moet drinken, nou dat doet ze dus precies. De eerste fles vanmorgen, half op, om 12.00u fles leeg, om 16.00u wilde ze niks en net ook weer precies de helft, 80ml over van de 160. Ze drinkt dus net genoeg. Net bij de AH nog even diksap gehaald, misschien vindt ze dat lekker. Het gaat er nu even om DAT ze drinkt.
    Vrolijk is ze idd wel, maar ze kan veel minder hebben. Plassen doet ze nu ook veel minder, maar dat is logisch..De koorts is wel verdwenen. Vind het toch maar spannend hoor... maar het kan nog erger, en helaas heb ik Herbie thuis nu een paar keer genoemd als voorbeeld....

Meiden, ik ben er vandoor. Hele fijne avond en mischien tot morgen. Morgen gaan we nl even carnavallen (nou ja, voorproefje op en als het gaat met Esmee) en 's avonds moet ik tennissen. O en maandag werken.... dus ik zie wel even wanneer ik er weer ben.

Verder rustig geweest hier zeg....

14. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    lieve lieve lieve nijn! Niet te druk maken hoor!! Ze drinkt en dat is goed! Herbie spuugde en poepte alles binnen de 30 min uit.. en dan gaat uitdroging heel hard. Ik wil niet zeggen dat het minder erg is wat esmee heeft, ze heeft iets anders zeg maar.. herbie drinkt nu nog minder dan esmee en werd zelfs uit het zh ontslagen.. Je moet het gewoon heel goed in de gaten houden, mocht ze nog minder gaan drinken, of ze wel af en toe een volle plasluier heeft, huilt met traantjes en als je je vinger op haar borstkastje drukt, die vlek binnen 5 sec wegtrekt.. En vooral nu de koorst bij esmee weg is, verliest ze gelukkig daar ook minder vocht door..

gaf jij nog geen diksap voor een bewuste rede? diksap geven wij al vanaf 4 mnd. Na het eten vind ik dat hij altijd iets moet drinken en water drinkt hij niet, dus dan maar wat diksap.
    Overigens in het ziekenhuis gaven ze echt alles, die zijn zoveel soepeler als waar wij hier over praten.. gisteren kreeg herbie een complete (volwassen) maaltijd met een mokka toetje????? serieus.. ik dwaal even af.. toen dacht ik ook echt even.. dit kunnen ze niet serieus menen.. en dan ben je in een ziekenhuis he..

maar echt lieve nijn, niet te druk maken hoor.. gewoon alles in de gaten houden.. herbie ging ook wel heel snel van gezond lijkend naar alleen spuitluiers, spugen en koorts..
    Een hele dikke knuffel voor jullie lieve zieke meisje!

15. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    oh nijn, wat me net invalt, wij moeten herbie om de paar uur kleine beetjes geven.. wel volle fles aanmaken voor het geval hij de hele fles wil.. maar vaker kleine hoeveelheden, bv de hele dag om de 2 uur.. mischien heb je er al aan gedacht, misschien niet, maar ik denk ik zeg het even.. dat moeten wij nu namelijk ook doen..
    zo dat was het nu de finale sbs6 kijken of ergens in slaapvallen over 10 min :)

16. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    hey Ele,

Thnx voor je tips. Wij gaven nog geen diksap, omdat we niet dachten dat ze er behoefte aan had.... Maar dat heeft ze straks 10cc op. Vanavond de fles 20cc... Ze wil het niet echt. Maar ze lijkt vrolijk en huilt met hele dikke tranen, dus het zal wel goed komen... We geven nu steeds wat vocht, fles/diksap, alleen trapt ze er niet in. We denken dat ze het te benauwd krijgt van de fles, ook als we haar rechtop houden.

Maar ik dwaal af, Herbie weer thuis?? Super goed!!!
    Nu is het echt genoeg geweest voor jullie.

All, net gewonnen met tennis!! Nu moeten we woensdag weer. Morgen werken, heb geen zin maar ja... Dus tot morgenavond/dinsdag!

17. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Lang zal jens leven! lang zal jens leven! lang zal jens leven in de gloria in de gloooooriiaaa, in de gloooriiiaaaa!!!! hiep hiep hoera! hiep hiep hoera! hiep hiep hoera!

maak er een onwijs leuke en gezellige dag van in de dierentuin met jullie kleine dreumes jens!

18. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Dat klinkt ook zielig nijn.. als ze het zo benauwd heeft.. dit is dus geen leuke tijd met kleine kindjes en beebs ben ik achter.. ik hoor ook alleen maar nieuws over zieke kinderen..

En nu even mijn klaagzang:
    en of het hier niet genoeg is geweest.. begint hij vanacht te hoesten en lijkt het net alsof hij keelpijn heeft.. ik dacht echt ik draai door.. dit hoor ik niet echt.. maar mijn man werd er ook wakker van en hoorde het dus ook.. en... gisteren is zijn 3de tandje doorgekomen.. linksboven.. dan maar alles tegelijk ofwat? zodat we straks alles gehad hebben en met de voeten hoog kunnen? bah wat ben ik moe zeg.. hij kwam dus vanaf half 3 om het half uur..
    Mag ik even zeggen.. dat ik het echt he-le-maal gehad heb? ben mijn eigen geklaag en moeheid meer dan zat..

19. Smokey

Smokey Fanatiek lid

6 jan 2009
    1.846
    0
    0
    Joehoe gefeliciteerd voor Jens, dat het nog maar een fijne dag mag worden!

Ele klote meid, hopelijk per ongeluk even hoesten en stelt het niks voor, hoop echt op betere tijden voor jou, en al een 3e tandje dat gaat snel:)

Hier weer een ellendige nacht pff 23 uur huilen half 12 half 1 tot half 2 toen maar de fles daarna viel ze eindelijk in slaap tot 6 uur en nu zit ik zo duf als wat op mijn werk ben kapot moe, de nacht ervoor ook al drama om de paar uur, ik hou dit niet lang meer vol. Toch maar weer terug naar 5 flessen want dit is helemaal geen suc6 zo, gisteren wel voor het eerst dat ze de fruithap lekker vond ze hapte zelf naar de lepel deed haar mondje open dat is nieuw, dus wie weet gaat dit nu wat beter.
    Nou mezelf een schop geven en aan t werk pffffffff.............

20. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    hup hup up you go smokey! you can do it!

sjit he als je zo moe bent.. en helemaal erg als je dan op je werk bent.. kun je niet thuiswerken vandaag? dat je even je ogen dicht doet en in de middag weer verder gaat? Succes vandaag!

Deel Deze Pagina