dank je wel! voor alle felicitaties! Zaterdag was een super leuke verjaardag! jens was ook echt jarig! Vond het geweldig dat iedereen voor hem zong en dan die cadeautjes er ging een wereld voor hem open. Hij is zo verwend haha dat jeroen nu naar ikea is om een kast met bakken te kopen waar al zijn speelgoed in kan zoveel dat we het gewoon niet kwijt kunnen haha. Jens word nu wakker en dan even lekker fruit eten en wachten tot jeroen thuis is (is al op de terug weg) en dan op naar de dierentuin! Hebben er zin in! Jens vond zijn taartje ook helemaal super. Hij heeft er heerlijk van genoten! En gisteren avond heeft hij een paar frietjes op dat viel ook wel in goede smaak haha Ik ga morgen proberne foto's hier neer te zetten maar vandaag eerst even genieten van onze jarige jens!
Jens nogmaals van harte gefeliciteerd ( hyves) en maak er een leuke dag van. Smokey: balen van zo'n nacht. Hopelijk vanacht beter. Nijntje: Hoe gaat het met Esmee? Werkse vandaag. Anouk: vandaag aan het werk toch. Marianne: hoe is het met bobbie en Esther? Opgeknapt? Elegance: fijn dat herbie weer thuis is, dat hij snel weer zich de oude mag voelen. Verjaardag was super, ben enorm verwend. Geen slaap die nacht gehad, zijn na twee uurtjes rusten weer gewoon verder gegaan en gisteravond na dansles voelde we het wel. Yarno en Damian lagen om 8 uur in bed en hebben verder niets meegekregen van het feest en werden beide half negen wakker. De andere jongens incl logee werden 10 uur wakker. Toen hadden wij alles nagenoeg alles al weer aan kant, buurtjes hebben ook meegeholpen dus dat was top. Ben zelfs nog wezen sporten alleen hield ik het nu maar een uurtje vol ipv 2 uurtjes. Zo nog even de laatste was weer wegstrijken en eten voorbereiden en dan is de dag zo weer voorbij.
sam: knap hoor zo weinig slaap en dan heel de dag nog weer door doen. kan me voorstellen dat je dat begon te voelen. NU weer beetje bijgekomen en rust kunnen nemen? volgende week is het zover he? spannend!! nijn: hoe gaat nu met esmee: ele: hoe gaat het met herbie? marleen: fijne dag gehad? anouk: fijne werkdag gehad? voel je je een beetje op je plek? met erin ook alles goed? smokey: hoe is het vandaag gegaan met de flessen? balen he dat snachts bagger is, daar word je soms moedeloos van. Hier ook alles goed. esther is opgeknapt en mannetje redelijk. melissa heeft nu 7 tandjes.
Marianne: fijn dat ze aan het opknappen zijn. Moet zeggen dat ik zondag ook niet veel gedaan heb hoor, gesport en gedanst en daar hield het aardig ook mee op. Marianne speelt Esther al met Loco? Damian is er helemaal weg van. Hij speelt nu bambino loco met 6 steentjes. Heb zojuist op bol.com weer een paar boekjes besteld. Zelf als kind vond ik het ook al helemaal leuk en was het eigenlijk helemaal vergeten totdat ik hem het op de peuteropvang zag doen. Heel educatief. Nijntje gebruiken jullie ook loco op de kleuterklassen?
sam: heb het laatst ook gezien bij bol.com en leek me ook heel erg leuk voor haar. had het in gedachten om het te kopen voor haar verjaardag op 20 april. ben blij te horen dat damian het leuk vind, nog een reden meer om het te kopen Zelf had ik het eerder ook, maar dan die "normale", vond het ook heel erg leuk
hey meiden, JENS SUPER GEFELICITEERD MET JE 1E VERJAARDAG!! Marleen, natuurlijk ook! Zaterdag een super feest gehad en vandaag lekker naar de dierentuin. Hoe is het geweest? Ben erg benieuwd naar de foto's!! Ele, jippiee Herbie zijn 3e tandje, ook linksboven net als Esmee, haha Maar wat kl#te dat hij nu lijkt te hoesten, hopelijk was het eenmalig... En dat je er helemaal klaar mee bent, snap ik. Smokey, en hoe is het werken gegaan vandaag? Toch nog iets gedaan kunnen krijgen? En wat balen dat het overstappen naar de 4 flessen niet lukt. Maar het fruithapje gaat nu wel goed, foto's.... Sam, mini loco hebben wij op school ook. Moest toen ook terugdenken aan vroeger, haha Maar wat een lange dag afgelopen zaterdag zeg.... Marianne, fijn dat de ziekenboeg weer bijgekomen is. Goede verpleegster, denk ik, haha En Melissa haar 7e tandje, bijna een heel gebit. Hoeveel tandjes krijgen ze trouwens, 20 toch? Anouk, lekker gewerkt weer vandaag? All, vandaag gewerkt, ging wel lekker, maar de klas (groep 4) is echt een super klets klas... Ben heel wat gewend, maar dit... Kon merken dat er weinig structuur in de klas heerste... Nog maar 5x, dacht ik... Esmee, fruit hebben we in 2x gegeven en dat is op, groente op, brood wilde ze niet. En dan nu het belangrijkste de fles, vanmorgen de helft op, vanmiddag 120ml op, om 16.00u weer niks en net 50ml... Ze poept dus, dus ze heeft nog vocht genoeg. Ze is echt heel vrolijk, maar hoest heel veel slijm op. Hopelijk komt het nu echt los en zijn we er vanaf. Wel is ze weer benauwder.... Nou we zien het wel, ben nu 2 dagen thuis, dus kan ik het zelf in de gaten houden...
18 dus? Nou ja, we zien wel. Ben bij Esmee sowieso benieuwd, omdat ze die inkeping in hara kaakje heeft...
Doe ik ook niet, met beugels kunnen ze tegenwoordig erg veel en het zit niet echt in zicht. En één tandje minder, is ook wat peopbroeken minder, haha Meiden, ik ga er nu vandoor. Mannetje wilde nog even op de computer. Tot morgen!
mini loco.. wat is dat lang geleden.. mijn ouders hebben het op zolder liggen.. en toen ze de sauna kregen 2 maanden geleden kwam ook dat (met al het andere speelgoed) ook te voorschijn.. ik wist geeneens meer wat het was.. en nu je dat zei sam dacht ik gelijk ohjaaa..... leuk zeg dat je het nu ook weer kunt kopen.. bij mijn man op school gebruiken ze het niet.. maar dat zijn ook andere kinderen Marianne een 7e tandje.. wat gaat het hard ineens.. nog een tandje en dan beginnen de kiezen al? :S Herbi heeft zondag hier zijn 3e tande gekregen, wel jammer, ik kan hem nu geen konijntje meer noemen hij heeft er overigens wel heel veel last van... kan ook zijn omdat hij over het algemeen niet lekker is.. melissa er last van gehad? En iedereen weer langzaam aan de betere hand.. gelukkig.. zet je nu wel een bordje bij de deur? voor virusverspreiding moet je bij de deur hiernaast zijn, wij hebben geen interesse de verjaardag van jens is dus helemaal geslaagd! Ben nu nog meer benieuwd naar de foto's! wat een mijlpaal! al 3 dreumesjes in ons topic.. kan me niet voorstellen dat herbie de volgende is... slik.. (vorig jaar leek de tijd tussen de laatste geboorte en herbie zijn geboorte nog heel lang te duren, laat ik dat maar denken dan) Nijn, het klinkt zo zielig als je zegt dat esmee het zo benauwd heeft. En toch blijft ze zo vrolijk.. dat lijkt me wel een fijne gedachte.. en vandaag kun je haar dus lekker de hele dag knuffelen! En gelukkig gaat het steeds beter met haar! Hoe is het drinken vanmorgen gegaan? geniet van je vrije dag! smokey, gaat het een beetje met je slaapterkort? terug naar 5 flessen dus? wel jammer.. maar dan is ze er waarschijnlijk nog niet aan toe.. het komt wel.. al fijn dat ze ook fruithapjes krijgt nu! hebben jullie gisteren op het nieuws op gehoord dat nieuw onderzoek uitgewezen heeft dat vast voedsel zelfs beter is vanaf 4 maanden ipv 6 maanden.. ook om allergieen te voorkomen.. Ik heb het er niet meer over gehad omdat ik wat anders aan mijn hoofd had, maar met mijn oma gaat het naar omstandigheden iets beter.. totaal onverwachts sterkt ze een heel klein beetje en heel langzaam aan.. ik heb haar niet meer gezien natuurlijk en zal ook deze week waarschijnlijk niet langsgaan.. nouk, hoe bevalt je nieuwe baan? Hier is het nog steeds spuitluiers en er is een verkoudheid bijgekomen.. als ik het al niet dacht.. en dan ook nog dat 3de tandje.. weet niet of er ook een 4e aan zit te komen, ik ziet het niet.. maar hij jammert de hele dag.. hij huilt de hele nacht.. en vanmorgen werd hij weer wakker en was de spuitluier vanaf zijn nvel tot knieen.. zo zielig.. hij drinkt in de avnond/nacht het beste.. dat idee is wel fijn, hij pakt de fles dan eerder uit gewoonte lijkt het.. als hij het maar binnenkrijgt.. al zit ik dus nu om de 3 uur de fles te geven.. en overdag slaapt hij ook niet dan jammert hij alleen.. gisteren waren we eindelijk nog eens aan het spelen en wilde hij zich aan de bank optrekken, maar op de een of andere manier had hij de kracht niet en gleed hij uit.. en draaide hij op zijn as en viel hij zo op zijn hoofdje.. best hard.. vond het zo erg en zielig.. alsof hij zich niet al rot genoeg voelt.. verder ben ik weer opgeknapt maar voel ik me wel heel moe..
ps ik lig weer in bed en zie nu pas alle spelfouten en denk... noem ik anouk tegenwoordig nouk? ik ga nu opstaan dus geen tijd meer om ze te verbeteren..
Morgen meiden, Eindelijk weer een nacht door geslapen tot 7 uur heeft ze geslapen wat heerlijk, en wat goed van haar ik sliep om 10 uur gister avond al dus heb een lekkere ruk gemaakt. Wat knap je daar van op zeg.. Loco haha ik ken het nog wel ja leuk is dat. Nijn wat balen dat Esmee verkouden wordt, hopelijk knapt ze snel weer wat op. Anouk hoe bevalt je nieuwe baan? Marianne Melissa al 7 tandjes, hier moet de eerste nog steeds komen Ele wat balen dat er nu waarschijnlijk ook nog een tandje onderweg is waardoor je weer met spuitluiers te maken krijgt. hopelijk duurt dit niet lang. Ik heb het niet op het nieuws gehoord, maar ik vind zelf dat ze met 6 maanden in 1x zoveel meer mogen, daarom heb ik zoiets van beginnen maar alvast met de fruithap dan kent ze dat met 6 maanden en dan kan de groente er langzaam bij. Vandaag niet echt wat op de planning, het is ook maar somber weer niks aan bah bah, moet eigenlijk wel boodschappen doen misschien doe ik dat vanmiddag even.
hey meiden, Smokey, lekker een lange nacht gehad, wat kun je daar van opknappen he? Wij dachten precies hetzelfde als jij, als ze 6 maanden zijn, mogen ze ineens alles tegelijk... Wij zijn het dus vanaf de 6 maanden aan het opbouwen gegaan. Ele, fijn dat je oma aan het aansterken is. Ligt ze wel nog in het zh? En Herbie spuitluiers en verkouden. Hopelijk is het het 4e tandje, en komt die snel door zodat jullie er snal vanaf zijn. All, Esmee vanochtend 100ml gedronken, fruit wilde ze niet. Maar ze had wel een plasluier!! Vind het toch wel een beetje eng allemaal, maar ze is vrolijk, poept, dus ze lijkt me niet aan het uitdrogen, toch? Merk dat ik nu wel weer een beetje onzeker word.... Vanmiddag naar een verjaardag, nu even poetsen, dus ik kom de dinsdag wel weer door, haha
Nijn niet zo onzeker zijn, ze heeft plas en poepluiers denk dat het echt wel goed zit. Maud heeft laatst echt 14 dagen lang wel 10 dunne luiers op een dag gehad. leek wel water als er een fles in ging kwam het er aan de onderkant meteen uit, als ze maar genoeg vocht binnen krijgen dan is er denk ik echt niks aan de hand, en ze is nog lekker vrolijk, komt vanzelf en gaat ook weer vanzelf moet je dan maar denken. Maar snap dat je je soms wel zorgen maakt, maar volgens mijn is dat echt niet nodig.
thnx smokey voor je lieve woorden!! Het probleem is alleen dat ze dus echt weinig drinkt en eet... Ze drinkt minder dan de helft van normaal.... en dat al vanaf zaterdag... Ben vandaag gewoon aan het noteren wat ze allemaal binnenkrijgt, heb ik toch iets meer een houvast....
Ze mogen best een aantal dagen wat minder eten/drinken volgens mijn. Doe je ook net als Ele meerdere malen per dag drinken aanbieden? Ik vind het ook altijd vervelend en dan ga je googelen en kijken wat anderen allemaal doen dan, maar eigenlijk moet je daarmaa ook gewoon je gevoel volgen, als je echt denkt dat ze te weinig binnen krijgt gewoon even de ha bellen. Zij kunnen je meestal telefonisch al wel advies geven.
ik ben de kenner nu hahaha.. wat betreft spuitluiers en niet drinken.. nou ja haha.. niet echt haha.. maar ik weet eens iets meer dan jullie.. scheelt ook wel.. smokey, het is niet helemaal waar, dat als ze poepen, ze genoeg vocht binnenkrijgen. en nijn dit is weer niet om je bang je te maken, maar een baby kan dus in een dag uitdrgen als die niet goed drinkt.. daarom is herbie per direct ook opgenomen in het zh.. maar hij dronk niks meer.. de kleine beetjes van esmee, daar doe ik het momenteel ook mee.. en die moet ik dus ook opschrijven.. en dat totaal, moet ze ook aan poep-plasluier hebben.. dus ik moet ook elke luier wegen.. als ze minder drinkt dan poep-plas.. dan moeten we dus direct terug, dan is hij al aan het uitdrogen.. zo snel gaat dat.. wij volwassenen hebben een groter lichaam, veel meer vocht, kunnen daardoor dus ook beter tegen uitdroging.. en ik bedoel dat niet om je op de vingers te tikken he.. maar ik voel het een beetje als mijn plicht om dat te vertellen nu ik dat weet.. wie weet kan ik er ooit iemand mee helpen.. dus nijn, niet in paniek raken, serieus niet.. maar hou het wel in de gaten.. herbie plaste niet meer en had gigantische diaree.. als je het nu niet vertrouwd, kun je ook even met de huisarts overleggen of je ors mag gaan geven.. ors is een soort water met zoutoplossing. die wordt heel snel door het lichaam opgenomen. Er zitten precies de voedingstoffen in die ze moeten hebben en het lichaam ontrekt gelijk dat vocht.. dit kreeg herbie door de sonde toen hij niet meer wilde drinken.. het is ook niet schadelijk of niks.. puur water met extra voedingsstoffen zodat je zeker weet dat ze niet uitdroogt.. en dan geef ik je wel de tip, neem ors met een smaakje voor kinderen.. wij kregen in eerste instantie ors junior, die smaakt echt vies... logisch dat herbie die neit wilde drinken.. in het zh gaven ze ons de tip die met een smaakje te proberen, die dronk hij wel een beetje.. die is ook bij de apotheek te verkrijgen.. nu ik zag hoe snel ze actie ondernemen en hoe serieus ze het nemen met uitdrogen en baby´s wil ik dat liever meedelen ipv dat ik straks denk, had ik dat maar gezegd.. misschien heb je er iets aan nijn en smokey, was niet om je af te vallen he
thnx Ele! Vanmorgen had ze dus een plasluier, maar die weeg jij dus ook. Net weer wat aangeboden, 30 ml heeft ze op. Nu slaapt ze, ze zag er zo zielig uit, dikke tranen, snotneus en kwijl uit haar mondje.... Als ze wakker wordt maar weer even wat drinken aanbieden en anders bel ik morgen de ha even. Veel verbetering t.o.v. vrijdag zie ik niet, het enige is dat de koorts weg is. Dus wat die penicilline precies doet?? Dadelijk iig naar de etos Luuf halen en zo'n neuspompje om de snotjes eruit te zuigen. Misschien krijgt ze dan weer wat meer lucht en lukt het drinken beter. Ze drinkt nu zo weinig, niet omdat ze het niet lust, maar omdat het niet lukt ivm het slijm, tenminste dat denken wij.... Dus nog één dagje aankijken en dan misschien de ha maar weer bellen. Ik heb dan iig mijn lijstje van vandaag, haha