Hallo allemaal, wij hebben vorige week gehoord dat we een jongetje verwachten.. maar oh myn god, wat is een jongensnaam moeilijk We komen er samen niet uit.. voor een meisje waren we er al uit, maar een jongensnaam is een ander verhaal. Wij houden van korte aparte namen. Wat vinden jullie van de naam; Riv Ik vind hem super stoer & je hoort hem niet vaak. Groetjes,
Ik vind 'm ook wel tof en bijzonder. Zal voor veel mensen wel even wennen zijn. Misschien vind je ook leuk: Arlo, Aro Ben, Bem Bence Biek Birk Bor, Borre Brem Cas, Kásh Dan, Den Dem, Dim Dev Diem Fenn Fero Flynn Froy Iben Ilan Isha Jelt, Jent Joas / Joaz Jor, Jur Jorn Kai / Kaj Kéan, Kayden, Kay Laus, Laut Len / Lenn Lev Lex Loek, Roek Luut, Luux Marlo Maro Mauk Max Moaz Moos Nando, Nanno, Nan Nas Nero Niel Nilan, Nilo Noam Ocke Odin Odis, Otis Pip Quin, Quint, Quinten Raf Revi Ries / Rhys / Reece Rink / Rinck Riven Roar Ronan, Ronin Seb / Sepp Sen / Senn Sil / Sill Silas Silvan, Silven Sky Sol Stach Stan, Sten Stas, Staas Stian Taro Tias / Thias Tibo, Tilo Tobe, Toben, Tobin Torben Troy, Trey Tuur Vic / Vick Vico Zef / Sef / Zev / Sev
Thanks, Kaj heet mijn eerste zoontje al. De namen die ik ook in mijn lijstje heb staan zijn; *Kick (Misschien wat te apart) *Lev *Senn *Mex *Yurr (Vind Puk trouwens ook erg leuk voor een menneke, maar veel meiden hebben ook die naam, waardoor ik weer twijfel) Maar Riv blijft met stip op nummer 1. Nu vriendlief nog overtuigen! Vind het wel erg lastig hoor.
Vind het wel leuk! Kort en apart, maar niet te. En dat terwijl ik eigenlijk helemaal niet van aparte namen hou!
Lev vind ik echt héél gaaf bij Kaj! Sen - of Senn - ook heel leuk. Mex en Kick vind ik te apart, Yurr zou ik als Jur schrijven. (Puk vind ik ook meer iets voor een meisje - maar nog meer voor een huisdier ) Riv is wel heel apart in vergelijking met Kaj... Wil je per se weer een naam met 1 lettergreep? Ben ook wel benieuwd naar de meisjesnaam die je in gedachten hebt!
Ik werk in de kinderopvang en hoor ook zoveel verschillende namen.. Wat vind je van Boet? In het begin moest ik er ook even aan wennen maar vind hem toch wel heel erg leuk. Of mexx? Riv vind ik inderdaad ook zo'n naam.. Je denk even wat apart maar als je het vaker zegt vind ik hem ook heel leuk!
Ow wat leuk al die reacties!! Alles valt bij mij ook echt in het niets nu haha.. Meisjesnaam was Pip. Ik ben idd heel erg van de 1 lettergreep namen. Op de 1 of andere manier blijf ik daar op uit komen.. Boet een paar keer door mijn hoofd laten spoken & begin het idd ook erg leuk te vinden Blijkbaar ben ik echt apart haha! Bedankt voor de leuke en eerlijke reacties.
Hier heten wat meisjes Riva of Reva. Ik heb dat dus meer als afkorting in mijn hoofd zitten. Maar vind het niet lelijk oid, denk een kwestie van wennen!
Oja, ik snap de afkorting idd ook. Had veel meer slechte reacties verwacht bij deze naam Dus leuk dat het toch wel meevalt haha