Stel contract wordt niet verlengd..

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Bo20, 29 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Hoi dames,

Ik zit met het volgende:

Mijn contract loopt af, op het moment dat ik (ongeveer) met verlof zou gaan. Stel, daar ga ik niet van uit, dat mijn contract niet verlengd wordt. Dan heb ik in eerste instantie toch recht op een WAZO uitkerering en vervolgens toch recht op een x aantal maanden WW, mocht ik tegen het einde van mijn verlof nog geen baan hebben gevonden? Of gaat dit niet zo?

2. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
  3. rian1975

rian1975 Lid

17 feb 2009
    20
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik zit met hetzelfde probleem, dus mocht je meer erover weten hoor ik het graag. Mijn contract loopt 4 november af. Mijn werkgever zei dat ik me geen zorgen hoef te maken. Al met al heb ik er nog steeds niks over gehoord

4. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.866
    2.057
    113
    Vrouw
    Klopt precies zoals jij het zegt. Ik zit in hetzelfde schuitje, 4 dec is mn laatste werkdag voor mn verlof en mn contract loopt t/m 31 dec. Vanaf dat moment krijg ik WAZO en dan na 10 weken (ik neem 6 weken van te voren en dus heb ik waarschijnlijk 10 weken over) ga ik de ww in. Vraag wel even na hoeveel recht je hebt op ww, ik heb "maar" recht op 3 maanden en ik vind het toch wel fijn dat ik dat nu al weet, dan kan ik er rekening mee houden!

5. Kmbly

Kmbly Actief lid

4 jul 2007
    237
    0
    0
    Secretariel medewerker.
    Zuid Holland.
    Hallo,

Ik zat in het zelfde schuitje, bij mij is het allemaal heel raar gegaan..
    18 aug kreeg ik me miskraam daarna 2 weken ziek geweest, daarna 1 kort weekje gewerkt en had me daarna weer ziek gemeld (3 sep) ging gewoon niet lekker!..
    Mijn contract liep 1 oktober af. Toen had ik een gesprek met mijn baas gehad, dat zij mij ziek uit dienst zou melden.
    Dus dan kom je automatisch bij het uwv terecht.
    21 september kwam ik erachter dat ik weer zwanger was, hier kwam dat ziek zijn dus weer vandaan! Nu afgelopen maandag heeft het uwv mij uitgenodigt voor een gesprek wat er nou precies allemaal aan de hand was! Ik mijn verhaal gedaan en vertlt dat ik tot de dag van vandaag nog steeds ziek ben ( wat ook echt wel zo is). Ik vroeg hem ook want ik dacht dus dat je dan maar voor 3 maanden een uitkering kreeg, van hoe gaat dit in zijn werking als ik langer dan die 3 maanden ziek ben door me zwangerschap, hij antwoorde hierop dat ik elke keer naar een arts moest om me te laten controleren. En als die zou bevestigen dat ik steeds ziek was. Krijg ik tot het moment dat hij zegt dat ik niet meer ziek ben 100% mijn laatste loon uitgekeerd.

Mijn contact persoon legde ook uit, dat als ik eenmaal wat dikker zou zijn, ze me waarschijnlijk niet zullen aannemen bij nieuwe werkgevers. Hij zei dat daar ook een regeling voor was! Wat voor weet ik nog niet precies omdat ik daar niet inzit natuurlijk!

Ik zou dus gewoon je gevoel volgen heb ik ook gedaan en zo zie ik zelf dat alles wel goed komt! Ik ben echt niet te lui om te werken want ben nu 21 jaar en werk al 35 uur per week sinds ik 16 ben! Als ik me nu beter had gevoeld had ik ander werk gezocht en me daarvoor ingezet, maar ik trek het gewoon even niet meer en dan ook me zwangerschapssymtonen erbij.. Gaat niet zo lekker!

Sorry voor mijn lange verhaal, maar hoop dat jullie er iets aan hebben en je niet zo druk maken om geld, we moeten ons richten op het kindje wat in ons groeit! En daar zeker van genieten! Ook als we 3x per dag over de wc hangen!

6. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hey,

Hier liep mijn contract net voor mijn verlof af (1maand). Ik was toen al 3 jaar bij mijn werkgever en ze wilden mij geen contract geven, dus hield het op. Ze hebben mij bij het bedrijf nog een kleine verlenging gegeven (uitzondering bij uitzendbureau) tot aan de dag van mijn verlof. Op de dag van mijn verlof kreeg ik 16 weken uitkering voor zwangerschap. En daarna heb ik WW aangevraagd, dat kan je al doen als je 1e dag van je verlof ingaat. En die heb ik toen voor 6 maanden gekregen, na 3 maanden na het einde van mijn verlof heb ik weer werk gevonden. Ben wel gaan solliciteren met dikke buik..maar dat had geen nut hahaha...Heb het wel allemaal netjes gezegd van te voren. Maar helaas, moest eerst bewijzen dat ik opvang had enz enz enz....

Maar ja je hebt gewoon recht op uitkering na je verlof en dat gaat dan pas in, eerst heb je recht op je verlofuitkering. Die loopt dan niet via je werkgever. Maar die moet hem wel aanvragen! Let erop dat die dat doet anders kan het neit........Mijn werkgever heeft het allemaal laten lopen toen...en ik heb nog 4 maanden op mijn verlofgeld moeten wachten...maar vanaf toen liep het netjes gewoon door.

Groetjes,
    MIranda

Deel Deze Pagina