Nu zwanger van een tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Knokke, 11 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaM8910

MaM8910 Bekend lid

27 sep 2014
    871
    9
    18
    Zuid-holland
    Nou, inderdaas Ruubs! Iedereen heeft wel wat te zeggen over je zwangerschap he 😒

2. Ruubs

Ruubs Bekend lid

27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Nou inderdaad! Lijkt er ook op dat mensen zich ineens gerechtvaardigd voelen om alles maar te zeggen en te vragen nu ik zwanger ben. Sta er soms echt van te kijken!

3. sophia89

sophia89 Fanatiek lid

27 jul 2012
    1.574
    291
    83
    Vrouw
    Ik ben wel nieuwsgierig of jullie er al uit zijn qua namen?? Ik vind het echt zo ontzettend moeilijk....

4. Ruubs

Ruubs Bekend lid

27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Wij waren er al heel snel uit. Hadden sowieso al een naam dat met stip op nummer één stond en toen het een tweeling bleek te zijn, vonden we dat onze nummer twee naam er heel fijn bij matchte!

5. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    @Sophia: Lastig he, de namen!
    Wij hebben al een zoontje dus daar moest het bij passen, niet een kwik-kwek-kwak idee, niet dezelfde initialen en liefst niet deze twee namen ook uit de top 10.
    We hadden eindelijk 2 leuke namen, had schoonzusje bijna dezelfde naam voor ons toekomstige neefje (zij is ietsjes eerder uitgerekend).
    Ik had twee andere namen die ik super leuk vond maar moest vriend toch wel overhalen. Nu sinds een week of 3 of 4 zijn we er eindelijk beiden over uit.

6. MaM8910

MaM8910 Bekend lid

27 sep 2014
    871
    9
    18
    Zuid-holland
    Wij hadden ook al 1 naam voor een meisje en ik heb er wel een paar weken over gedaan om een leuke naam voor de tweede te vinden die ook goed past. Ben heel blij met de uitkomst 😃

7. sophia89

sophia89 Fanatiek lid

27 jul 2012
    1.574
    291
    83
    Vrouw
    Dan zijn jullie er een stuk sneller uit dan wij😂😂 komt vast wel goed boor maar wil t gewoon klaar hebben😊

8. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden de tweede jongens en meisjesnaam ook pas bij 30 weken. en de eerste twee hadden we ook alleen maar omdat dat vernoemingen zijn. Uiteindelijk hebben we de twee jongensnamen niet nodig gehad maar het was wel fijn om ze te hebben.

En wen er maar vast aan dat iedereen iets over je zwangerschap te zeggen heeft want straks met een tweeling heeft iedereen iets te zeggen tegen je. gewoon even een boodschap doen wordt nooit meer hetzelfde.;)

9. MaM8910

MaM8910 Bekend lid

27 sep 2014
    871
    9
    18
    Zuid-holland
    Kan niet wachten Little Man.... ben nu al super sociaal, NOT! Als ik dan met allemaal vreemden moet praten 😅

10. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook echt zo sociaal als een deurknop. De combinatie is niet echt handig ben ik bang. Het went wel en op een gegeven moment leer je wel een beetje te sturen in een gesprek. (een chagrijnige blik werkt ook nog wel eens. alleen oude mensjes komen overal doorheen.)

11. MaM8910

MaM8910 Bekend lid

27 sep 2014
    871
    9
    18
    Zuid-holland
    Hallo dames, het is al een tijdje stil hier! Ik heb eigenlijk ook niet zoveel te melden. 22 weken zwanger, geen kwaaltjes. Moe alleen en sneller buiten adem. Babies zijn goed begonnen met kleine schopjes. Over 2 weken weer een groeiecho.

Hoe is het allemaal daar?

12. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    @nicole: Wat fijn dat je nergens last van hebt! Leuk he die schopjes :)

Hier bijna 27 weken. Gister echo gehad, kleintjes zijn nog steeds klein, maar op hun eigen lijn groeien ze goed door. Ze lopen 4 en 6 dagen achter op het gemiddelde, maar zijn kerngezond. Ze zijn ook echt reuzedruk daarbinnen. Inmiddels is de onderste uit stuit, maar nog niet ingedaald dus hij kan wel weer terugdraaien, zijn broer ligt nog steeds dwars.
    Ik voel me zelf echt niet fijn, continu extreem moe, enorme rusteloosheid in mijn lijf. Is het niet mijn bekken die pijn doet, dan wel mijn banden, hoofdpijn, maagzuur en nu ook rusteloze benen in de avond en nacht. Ben blij als het erop zit eerlijk gezegd.. Geniet wel van al het leven in mijn buik hoor, maar heb ze liever gewoon geboren :p.
    De verloskundige en gyn. vonden mijn buik nog erg bescheiden voor een tweeling, terwijl ik toch al 10 kilo ben aangekomen!

13. sophia89

sophia89 Fanatiek lid

27 jul 2012
    1.574
    291
    83
    Vrouw
    Oh dat herken ik wel LW! Van mij mag die zwangerschap ook snel voorbij zijn. Elke dag ongemakken en kwalen en ik moet nog wel even.... wil absoluut niet klagen en ben super blij dat m'n meisjes t goed doen maar had mijn zwangerschap wel anders voorgesteld 🙄

14. Ruubs

Ruubs Bekend lid

27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Hoi dames,
    Gisteren 20 weken echo gehad in Gent. Alles zag er perfect uit! Zo onvoorstelbaar allemaal, van een embryo dat kwalitatief niet goed genoeg was om in te vriezen maar twee prachtige meisjes! Voel me nu al trots haha
    Controleren ze bij jullie wel eens de lengte van de baarmoederhals?
    Had verwacht dat ze dat gisteren zouden doen.. Vergeten naar te vragen. Ik zou het wel fijn vinden als ze dat frequent controleren eigenlijk.

15. MaM8910

MaM8910 Bekend lid

27 sep 2014
    871
    9
    18
    Zuid-holland
    LW en Sophia: hier vallen de kwaaltjes mee, maar heb inderdaad gehoord dat rond 24 weken de lichamelijke kwaaltjes goed van start gaan. Ik houd mn hart vast.. of mn buik!

Ruubs: fijn he! Om die kleine babies te zien 😃 Echt ongelovelijk hoe die kleine mensjes in ons gemaakt worden 😃

16. sophia89

sophia89 Fanatiek lid

27 jul 2012
    1.574
    291
    83
    Vrouw
    Bij mij is t weleens gecontroleerd maar meer omdat ik toen op de spoedpost was met klachten. Zolang je geen klachten hebt, doen ze t meestal niet (echt lekker is t ook niet kan ik je melden🙈).

17. MaM8910

MaM8910 Bekend lid

27 sep 2014
    871
    9
    18
    Zuid-holland
    Hallo dames,

Nou, ik lig in het ziekenhuis. Gisteren opgenomen nadat ik (nadat we voor het eerst in 2 weken ofzo sex hadden gehad) regelmatig harde buiken had gekregen. Stuk of 7-8 in een uur tussen 9 en 10 gisterenavond.

In het ziekenhuis bleek de baarmoedermond ook verkort: 12mm terwijl die 4 weken terug 40mm was.
    Harde buiken zijn vannacht gewoon gestopt, vanochtend een paar maar niet zoveel. Ben aan het wachten tot de artsen langskomen voor hun rondes om te horen of we naar huis kunnen of wat het plan is.

Hopelijk lag het gewoon aan de sex en gewoon rustiger aan doen en dat ik dan gewoon de zwangerschap normaal kan uitzitten.

Ben wel een beetje bang..

18. Ruubs

Ruubs Bekend lid

27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Oh jeetje meid, wat ontzettend schrikken!! Kan me goed voorstellen dat je een beetje bang bent!! Met de kleintjes verder alles goed? En kan de baarmoedermond weer verlengen?
    Ik duim voor je dat je snel naar huis mag. Inderdaad maar goed rustig houden verder!
    Laat je nog iets weten?
    Liefs

19. MaM8910

MaM8910 Bekend lid

27 sep 2014
    871
    9
    18
    Zuid-holland
    Ze gaan zo nog een echo doen maar ze zei dat de bmm niet meer zal verlengen en ze zullen waarschijnlijk een pessarium plaatsen om verdere verkorting te voorkomen. Ik moet ook waarschijnlijk in het ziekenhuis blijven en wordt misschien eind van de week naar het erasmus overgeplaatst voor het geval de babies vroeg komen. Daar kunnen ze het beste zorgen voor vroege babies.

Ik hoop echt dat ze gewoon nog 10-14 weken blijven zitten!!!

20. Ruubs

Ruubs Bekend lid

27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Jeetje, dus het kan zijn dat je echt nog wéken in het ziekenhuis ligt? Wat onwijs spannend allemaal!
    Hoe was de echo?

Schrik er echt van zeg!!

Deel Deze Pagina