Mijn man heeft gisteren eindelijk een van de kleintjes een paar keer voelen schoppen. Wat een bijzonder moment! Zo leuk voor hem ook ♡
@Nicole: Wat fijn dat het goed gaat! Nu lekker rustig aan blijven doen. @Ruubs: Leuk is dat he Hier gister weer een groeiecho gehad, de jongens doen het goed zijn beiden wat kleiner dan gemiddeld maar volgen mooi hun eigen lijn. De 1 kwam uit op 28 weken en 2 dagen, de ander op 28 weken, en ik was 29 weken precies. Alles werkt perfect, de echoscopiste zei dat de gyn. vast tevreden zou zijn. Vandaag afspraak bij de gyn. met standaardcontrole en bespreken van de echo. Ben wel benieuwd naar tot wanneer de kindjes bij de reeds bevallen moeder hier nog hebben gedraaid. Hier liggen ze vanaf week 14 al niet goed, bovenste in dwarsligging en onderste wisselend, eerst heel lang in stuit, toen een paar dagen met hoofd beneden maar nu dus ook dwarsligging. Wel gezellig zo met de hoofden bij elkaar, maar voor mij nu niet lekker en voor een eventuele bevalling dalijk natuurlijk helemaal niet!
@LW de gyn vertelde ons vandaag dat de baby's nog tot ongeveer 34 weken kunnen draaien. Vandaag weer controle gehad. Alles was goed. Geen tekenen van TTS, dus de gyn verwacht dat nu ook niet meer. Uit voorzorg toch tot 30 weken om de week controle. De baby's zijn wel erg aangekomen, lengte is mooi gemiddeld, maar gewicht zit er ruim boven. Twee dikkertjes.. Als het maar niet op suiker wijst. Binnenkort daar op prikken.
Hier ook vandaag controle gehad. Alles prima, over twee weken weer uitgebreide groeiecho en dan om de week een afspraak in het Erasmus tot 32 weken. Als ze er dan nog in zitten mag ik de afspraken weer in Dordrecht doen
@Ruubs: MOet je niet de gluose tolrantie test doen dan? Ik moet hem al doen terwijl de kleintjes juist kleiner en dunner dan gemiddeld zijn, omdat het een meerling is is het riscio op suiker groter en alleen met die test kunnen ze dat betrouwbaar meten.. Oh bedenk me dat ik die morgen al heb :O Tot 34 weken, dan heb ik dus nog 4 weken en 2 dagen... Kom op babys, draai!!! @Nicole; Fijn dat alles weer goed gaat! Hopelijk blijft het zo. Welke dokter heb je in het EMC? Hier morgen de glucose test en bloedprikken ivm anti-D antistoffen. De 13e weer een echo en afspraak verloskundige. Vind de kleintjes nu ff heeeeel irritant. Beiden met hoofdjes bovenin, doet zo verschrikkelijk pijn :O Ik probeer ze door bepaalde posities aan te nemen, handen onderop de buik te leggen en muziekknuffeltje onderop de buik af te spelen soms wat te laten zakken, maar ze kruipen gewoon weer terug naar boven met de koppies.. Dat beloofd wat de komende weken.
@ LW - eigenwijze twins bij jou! Hahaha! Moet er stiekem wel om lachen Succes morgen met de test! Ik moet 'm inderdaad ook doen, weet alleen nog niet wanneer. @ Nicole - Fijn dat alles goed gaat! Lijkt me dat het toch steeds allemaal spannend blijft steeds..
@ LW: ahhh naar is dat! Die van mij draaien ook continu en kan idd veel pijn doen😏 Heb super drukke baby's ook dus beloofd wat voor als ze geboren zijn😂😂 @Ruubs: ik heb m vorige week gedaan die test. Echt heel erg goor (sorry kan t niet anders verwoorden). Maar bij mij was er gelukkig niks. Hoop voor jou ook op een goede uitslag☺️
Hello dames, Ik heb wel glucose laten prikken maar niet met dat drankje. Moest een paar weken terug in een dag 3 keer bloed laten prikken: nuchter, na ontbijt en na de lunch. Was allemaal prima. Gisteren had ik controle, alles ziet er prima uit. Mijn baarmoedermond meette zelfs langer dan 2 weken terug. Ze konden het niet helemaal goed zien door dat het pessarium ervoor zat maar was nu iig 16mm en misschien dus nog een stukje langer. 2 weken terug was dat 11mm. Enorme opluchting dat die niet weer verkort is! Wel nogsteeds rust houden enzo. Ach ja, zolang ze nog maar lekker wat weekjes blijven zitten!
Goed nieuws Nicole! Wat fijn! @Sophia - Oh bah, heb vaak gehoord dat het niet te hachelen is, ben benieuwd! Kreeg je dezelfde dag de uitslag?
Fijn dat alles goed was😊 En mazzel met alleen maar prikken😉 Ik kreeg de paar dagen daarna de uitslag. Bij mij was ook alles goed gelukkig. Het was niet zozeer heel smerig maar meer veel (hele beker suikerdrank op je nuchtere maag) en daarna 2 uur wachten en niks eten is ook niet echt een pretje 😏🙈 maar gelukkig niks aan de hand.
Hoi, Ik wil graag meekletsen op dit forum... We hebben 4 kinderen en waren blij dat we zwanger waren van ons 5e kindje. Maar dat bleek dus met de echo 5e en 6e kindje.... Lichtelijk in shock nog, maar wel erg blij mee! Morgen counselingsgesprek vk en daarna moet ik naar gyn. Benieuwd of er nog meer mama's zijn die nog maar pas weten dat ze een tweeling verwachten. Ps. Hoe plaats je een banner?
Wow, 5e en 6e kindje! Wat leuk en pittig lijkt me. Van harte gefeliciteerd! Succes bij de vk en gyn vandaag spannende tijd he!