Nu zwanger van een tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Knokke, 11 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaM8910

MaM8910 Bekend lid

27 sep 2014
    871
    9
    18
    Zuid-holland
    Hallo Mamaaatje,

Banner is gelukt zie ik :) 5e en 6e! Wauw wat een rijkdom 😃 Succes vandaag!

We hebben in de groep een aantal dames van verschillende punten in de zwangerschap, en daarna.

Er zijn ook eventueel Facebook groepen waar je ook kan kijken :)

2. Ruubs

Ruubs Bekend lid

27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Hoe is het hier met iedereen? :)
    Het is maar stilletjes!
    Heb zelf overigens weinig te melden haha het gaat allemaal verbazingwekkend goed. Werkdagen beginnen me wel op te breken, dus ga vanaf volgende week halve dagen werken maar verder nikssss te klagen! Blij dat de 24weken mijlpaal bereikt is :)

3. MaM8910

MaM8910 Bekend lid

27 sep 2014
    871
    9
    18
    Zuid-holland
    Hey Ruubs!

Hier ook maar weinig te melden (gelukkig). Ik houd mezelf nog steeds zo rustig mogelijk dus het is super saai hier! Volgende week woensdag weer een groeiecho. Ben benieuwd of ze dan al de kilo aantikken 😃

Heb jij ook een groeiecho met 24 weken gehad of komt die nog?

4. Ruubs

Ruubs Bekend lid

27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Kan me voorstellen dat dat erg saai is! Totale bedrust nu? Maar gelukkig gaat het goed, daar gaat het uiteindelijk om! :)
    Lukt het je ook om mentaal te ontspannen? Lijkt me dat je je toch zorgen blijft maken, of valt dat mee?
    Fijn dat je ze volgende week weer mag zien!!

Wij hebben iedere twee weken een echo tot 30 weken ivm tweelingtransfusiesyndroom. Jullie hebben dan een twee-eiige tweeling zeker? Vrijdag mogen we weer spieken!

5. MaM8910

MaM8910 Bekend lid

27 sep 2014
    871
    9
    18
    Zuid-holland
    Hier hoogstwaarschijnlijk twee eiig inderdaad, twee vruchtzakken iig.
    Ik heb geen complete bedrust gelukkig! Mag gewoon mn eigen eten maken enzo. Ik doe ook licht huishoudelijke taken maar verder veel bankhangen. Netflix helpt!

Mentaal gaat het wel goed hoor, elke week een stukje beter! Omdat de overlevingskansen zo snel zo veel beter worden.
    Ik ben er nogsteeds van overtuigd dat ik met 37 weken ingeleid moet worden 🙈 Laten we het hopen!

Fijn dat jullie elke 2 weken mogen kijken, maar TTS is ook wel een enge gedachte lijkt me? Hoe ben je daaronder?

6. Ruubs

Ruubs Bekend lid

27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Fijn dat je toch nog wat kan en mag doen. Inleiden met 37 weken, daar gaan we voor! Daar ben ik hier ook van overtuigd :D
    Ja ben bij elke echo wel bang dat TTS gespot wordt en dat we er eentje of allebei verliezen. Las laatst dat iemand 15 weken een dode baby moest dragen na TTS, totdat de andere werd geboren, echt vreselijk!! Omdat de babys allebei zo groot zijn verwacht de gyn niet meer dat het nog op gaat treden, dat is wel een geruststellende gedachte. Vindt de kans wel erg fors, 1 op 7..

7. MaM8910

MaM8910 Bekend lid

27 sep 2014
    871
    9
    18
    Zuid-holland
    Dat soort verhalen zijn zoooo naar om te lezen he!!

Zo'n kans van meer dan 10% is super eng. Dat heb ik nu ook nog wel even over vroeggeboorte. Als je met 27 weken bevalt is de kans 90% dat de baby het overleeft. Dus 10% niet en dat keer 2
    Met 28 weken is de kans al 96% op overleven dus benen voorlopig nog gekruist!

Ik doe gewoon zo veel mogelijk rustig aan, elke zoveel dagen doe ik weer iets meer en dan kijken of mn lichaam daarop gaat reageren maar tot nu toe gaat het helemaal goed!

8. Ruubs

Ruubs Bekend lid

27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Elke week (elke dag zelfs) is dan meegenomen! En probeer het ook te relativeren, de kans wordt nooit 100%.. (helaas..)
    Vroeggeboorte blijft hier ook een nachtmerrie. Droom er ook regelmatig over, bahbah!

Ik ga vanaf volgende week halve dagen werken. Kijk er wel erg naar uit. Merk dat werkdagen zwaar vallen. Zeker na 14:00 uur is het eigenlijk wel op.. In België geven ze sowieso het advies bij tweelingzwangerschappen om bij 25 weken geheel te stoppen met werken. Fijne luxe!

Ps, ik vind de foto bij jouw banner met 26 weken wel eng eruit zien zeg!

9. Mommy91

Mommy91 Actief lid

12 dec 2016
    294
    11
    18
    Vrouw
    hee meiden,

Hier inmiddels ook de 20 weken gepasseerd. Nog even doorbijten en dan komen de levensvatbaarheid grenzen in beeld.
    Hier ook enorme angst voor vroeggeboorte. Ik heb dan wel een pessarium en krijg prikken (zo stom he, kan gewoon niet opkomen hoe het heet, flinke zwangerschapsdementie :p ). Maar goed een pessarium houd geen weeën tegen bijv. Dus de angst blijft. Maar goed, tot nu gaat alles goed, dus we blijven rustig aan doen en hopen dat ze voorlopig nog blijven zitten.
    Heb hier dus al een bevalling gehad met 26+4 weken en met 30+5, vandaar de angst.

Gelukkig hier wel twee-eiïg, dus geen angst voor TTS. Lijkt me echt doodeng.

@Mamaatje, wauw wat gaaf zeg 5e en 6e kindje. Hier zijn het de 4e en 5e. Maar heb 1 kindje verloren (onze tweede), dus straks als alles goed gaat 4 kindjes in huis. :D Hier duurde het lang voor we zwanger waren dit keer. En dus extra suprise dat het er ook nog 2 bleken te zijn. :D

Ben eigenlijk wel benieuwd of er bij jullie tweelingen in de familie voorkomen??

10. MaM8910

MaM8910 Bekend lid

27 sep 2014
    871
    9
    18
    Zuid-holland
    @Ruubs betere afbeelding deze week?

Hier geen tweelingen in de familie, maar wij hebben ook wat medische hulp gekregen om zwanger te worden.

27 weken vandaag, yay!

11. mamaatje33

mamaatje33 Nieuw lid

5 apr 2017
    4
    0
    1
    NULL
    NULL
    hoi!

Zeker een rijkdom, maar nu overheerst vooral onzekerheid... Gelukkig maandag eindelijk voor het eerst naar gyn! Dan kom ik ook in de buurt van de 12 weken eindelijk...
    Jullie zijn allemaal de 20 weken voorbij begrijp ik? Hoe is de eerste helft verlopen bij jullie?
    Wow, mommy91 ook grote familie;)! Ik krijg best hysterische reacties van mensen, waar ik zelf bijna van schrik!
    Hoe was dat bij jou?
    Nog 1 vraagje, dan stop ik voor nu even...;) Waar kan ik de beste informatie krijgen over tweelingzwangerschappen? Als ik google kom je vooral bij ervaringsverhalen terecht...
    Succes allemaal meiden!
    Oh, bij ons komt het niet in de familie voor...

12. MaM8910

MaM8910 Bekend lid

27 sep 2014
    871
    9
    18
    Zuid-holland
    Ik haal veel informatie uit Tweeling ouder Facebook groepen. Ook allemaal ervaringsdingetjes. Anders misschien een boek?

13. Ruubs

Ruubs Bekend lid

27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Mommy - ik kan me voorstellen dat je erg angstig bent voor vroeggeboorte, gezien je geschiedenis. En dan zeker nu bij een tweeling.. Heel fijn dat ze alvast voorzorgsmaatregelen getroffen hebben! Hopelijk lukt het toch van je zwangerschap te genieten.
    De broer van mijn man en zijn vriendin hebben heel toevallig een (twee-eiige) tweeling, maar dat heeft niets met elkaar te maken. Wel fijn dat we het hele 'tweelinggebeuren' al eens vanaf het begin meegemaakt hebben, haha :)

Nicole - Dat is inderdaad beter, hahaha! As zaterdag krijg ik die ene leuke foto. Heb al eerder gehad dat het plaatje me eerder negatieve kriebels geeft dan positieve, stom!

Mamaatje - Fijn dat de 12 weken in zicht komt! Als je je inschrijft bij het NVOM krijg je veel informatie, abonneer je je automatisch op het meerlingentijdschrift en krijg je 'het grote tweelingenboek', over zwangerschap tot volwassenheid van tweelingen. Inschrijven kost 20 euro. NVOM heeft ook een facebookpagina waar veel informatie op voorbij komt, maar niet over de zwangerschapsfase, meer de fase erna.
    Ik heb ook het boek 'Zwanger van een tweeling' van Carley Roney (tip!!) en 'Het tweelingenboek' van Anjo Geluk (vond ik ouderwets).

Tijdens de vorige controle (14-4) leek het erop dat de buikomvang van baby 1 teruggelopen was, als ze de gegevens van de vorige controle vergeleken. As vrijdag weer terug om te kijken hoe het nu is. We moesten ons niet direct zorgen maken, omdat alles er verder goed uit zag en het gewicht wel toegenomen was.
    As maandag suikertest, ben benieuwd!

14. MaM8910

MaM8910 Bekend lid

27 sep 2014
    871
    9
    18
    Zuid-holland
    Ruubs - Inderdaad geen zorgen maken voor je wat weet. Laat je weten hoe het ging vrijdag?

Ik heb maandag weer groeiecho, kan niet wachten!

15. Ruubs

Ruubs Bekend lid

27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Nicole - De gyn was tevreden. Baby 1 was gewoon weer gegroeid en aangekomen, ze gingen alleen tot 20 weken gelijk op en baby 1 blijft ineens achter op baby 2. Hopelijk wordt het verschil niet te groot. As vrijdag mogen we weer, wat een luxe!
    Veel plezier maandag!! Geniet ervan!

16. MaM8910

MaM8910 Bekend lid

27 sep 2014
    871
    9
    18
    Zuid-holland
    Fijn Ruubs!!

Deze nieuwe indeling van ZP is echt raar... en waar is mijn handtekening??

17. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Pffffff even ego hoor. Weet niet wat er is daarbinnen maar de baby's zijn de hele dag al enorm beweeglijk. Voel bewegingen waar ik ze nooit voelde en de bulten kwamen net letterlijk zo'n centimeter of 8 uit mijn buik omhoog :O Heeeeeel pijnlijk want ze gaan ook langs mn bekkenbotten en mn ribben.
    Zouden ze ruzie hebben? Aan het draaien zijn? Zou op dit moment zo graag een echo apparaat thuis willen hebben hahaha maar moet nog tot vrijdag wachten.

18. MaM8910

MaM8910 Bekend lid

27 sep 2014
    871
    9
    18
    Zuid-holland
    #2238 MaM8910, 25 apr 2017
    Laatst bewerkt: 25 apr 2017
    Zoo, gisteren groeiecho gehad. Ze zijn lekker gegroeid! Ze schatten ze op 1150 en 1400gr. De een precies op de lijn en de andere iets groter, maar daar is mama natuurlijk alleen maar blij mee. Over 4 weken mag ik voor de groeiecho gelukkig weer terug naar mn eigen ziekenhuis, ipv Rotterdam. :)

De dames liggen als een soort van yin yang, met de gezichten naar elkaar toe. De ene stuit en de andere met het hoofd naar beneden. Helaas geen foto's omdat de gezichten dus niet zichtbaar waren :(

Maar ja, als dat het enige is. Nu weer 4 weken wachten op de volgende groeiecho. Ze moeten gewoon lekker blijven zitten!

19. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Fijn dat alles goed is Nicole! En dat ze gemiddeld en wat groter dan dat zijn, alleen maar mooi meegenomen! Hier al een aantal weken geen mooie fotos meer, ze liggen steeds met gezicht naar binnen gedraaid, geloof al vanaf week 24 haha. Ze gaf elke keer fotos mee van ruggengraat en hartslag, laatste keer maar gezegd dat ik geen fotos meer hoefde haha.

20. MaM8910

MaM8910 Bekend lid

27 sep 2014
    871
    9
    18
    Zuid-holland
    Hahaha :p Bij mij geven ze gewoon maar geen foto's.

Ach ja, maakt het alleen maar spannender voor als ze eruit komen!

Deel Deze Pagina