Nu zwanger van een tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Knokke, 11 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lemontree

lemontree Niet meer actief

Oh nee Molly wat erg! Wat moeilijk. Ondanks dat je blij bent om het ene kindje dat het goed doet moet je nu afscheid nemen van je andere kindje :( Sterkte!!

2. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Molly, wat naar! Kan me voorstellen dat t dubbel is. Sterkte 😘
    En toch nog gefeliciteerd met je verjaardag

3. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Ah nee toch Molly 😯 sterkte.

Ondanks dat toch gefeliciteerd met je verjaardag.

4. m2b

m2b Actief lid

8 okt 2012
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje wat verdrietig Molly
    Heel veel sterkte x

5. molly27

molly27 Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.673
    0
    0
    Dank jullie, de reacties doen mij goed.

6. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Dat is wel erg dubbel zeg... in ieder geval fijn dat andere kindje wel goed doet maar je stelt je al zo in op 2 he. Lost een lichaam dat op dit termijn nog goed op? Veel sterkte in ieder geval.

7. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Ik had gister echo, was mijn dagje wel :D. Eerst weer migraine, om de haverklap last van laatste weken. Maar trok gelukkig snel weg dus op naar ziekenhuis. Liep weer heerlijk uit, gyn was ook net een ijskonijn en niet erg menselijk vonden wij maar ok.

Echo was goed! Ene kindje was dwars en ging op laatst op de kop staan, die was niet normaal op de foto te krijgen haha. Dus geen supermooie echoplaatjes, maar gaat erom dat het goed is.

Toen bloedprikken, ze hield nooit weer op..ben niet zo'n held haha. Op naar apotheek voor de extra foliumzuur en ijzer, nou bijna uur wachttijd. Je moet daar in ieder geval geduld hebben :p.

Maar wij zijn blij!

8. molly27

molly27 Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.673
    0
    0
    Als het goed is lost mijn lichaam het op en ik kan daarbij een klein beetje bloedverlies hebben. Het kan zelfs zo zijn dat het dinsdag al weg is. Ik hoop het wel, vind het zo'n vervelend idee dat mijn ene kindje zo lekker zit te bewegen naast een kindje dat overleden is. Daar merkt het natuurlijk niks van, maar dat is mijn gevoel.

9. Mamavaneen2e

Mamavaneen2e Bekend lid

2 dec 2013
    526
    0
    0
    Hè bah molly wat een vervelend nieuws. Sterkte met het verwerken.

Verder een paar goede echo's fijn om te lezen.

Hier alles goed

Er is een Facebook aan gemaakt voor deze groep mocht er iemand bij willen kun je mij een pb sturen.

10. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ben ook niet zo held met bloedprikken Pinac. Vraag altijd of ik liggend geprikt kan worden, dan gaat t altijd goed!
    Is dat standaard, extra foliumzuur en ijzer?

11. Mamavaneen2e

Mamavaneen2e Bekend lid

2 dec 2013
    526
    0
    0
    Hier ook extra ijzer en foliumzuur.

Suikertest hier niet standaard moest het wel twee weken terug dmv sochtends nuchter prikken na het ontbijt 2 uur later weer prikken en 2 uur na de lunch weer. Dit moest omdat de kindjes beiden een week voorliep met de buik.

12. Barbara800

Barbara800 Actief lid

13 okt 2014
    150
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje Molly, sterkte! Lijkt me heel dubbel gevoel zulk nieuws... Fijn dat het andere kindje het wel goed doet!

Ik kreeg ook extra foliumzuur en ijzer, maar ik neb werkelijk nog nooit een glucosetest hoeven doen. Al zijn de dames in mijn buik ook al de hele zwangerschap te klein geweest. Gisteren weer een echo gehad, baby 1 heeft het erg moeilijk en is ondanks de fantastische echo twee weken geleden deze keer in twee weken tijd maar 100 gram gegroeid. Dus gelijk aan de ctg, waar bleek dat haar hartslag er hoog is maar nog niet zorgelijk. Aankomende donderdag weer een ctg en echo en is de situatie dan nog niet verbeterd, dan gaan ze de dames halen. Jeetje, dat zou betekenen dat ik volgende week om deze tijd moeder ben! Kan het nog zo niet bevatten!

13. Mamavaneen2e

Mamavaneen2e Bekend lid

2 dec 2013
    526
    0
    0
    Oh spannend barbera

14. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Barbara wat spannend!!!

15. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Oeh wat spannend zeg, dan komt het echt dichtbij! Je bent ook al een heel eind op weg, denken ze dat ze qua gewicht enz wat op schema liggen verder? Hoe heb je de zwangerschap ervaren verder?

Ik ken echt niemand met een tweeling, dus mag graag wat rondneuzen hier.

Suikertest doen ze bij ons ziekenhuis standaard, net als ijzer en foliumzuur tabletten.

16. xxBloesem

xxBloesem Bekend lid

1 feb 2015
    536
    173
    43
    Vrouw
    Ach Molly wat verdrietig! Kun je het een beetje verwerken?
    Sterkte!

Spannend Barbara! Succes! Lijkt me inderdaad ook een gek idee als het ineens zo dichtbij komt!

17. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Spannend Barbara 👍

Hier weer controle gehad, wederom stabiel 😊 en ze liggen nu heel gezellig dicht tegen elkaar aan. Met de hoofden naar elkaar toe.💕

Bekijk bijlage 450231

18. xxBloesem

xxBloesem Bekend lid

1 feb 2015
    536
    173
    43
    Vrouw
    wauwww mooi!!
    zit er geen vlies tussen? of kun je dat niet zien op de echo/

19. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wow, wat een gave echo mausyi!! En helemaal top dat het stabiel blijft. 😘

20. Barbara800

Barbara800 Actief lid

13 okt 2014
    150
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauwwwwww Mausyi wat een prachtige echo!!! En wat goed om te horen dat het nog steeds zo goed gaat!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet wat het gewichtschema is met een tweeling, maar baby 1 is 2200 gram nu en baby 2 2400 gram. Nou weet ik wel dat ze het gewicht van baby 2 absoluut mooi vinden! Verder heb ik de zwangerschap als heel makkelijk ervaren eigenlijk, pas nu ik stil zit merk ik dat m'n conditie achteruit holt en begin ik opeens vocht vast te houden. Ik weet niet of ik de enige ben, maar ik ervaar een tweelingzwangerschap toch wel als vrij onzeker. Je weet dat ze vroeger zullen komen dan eenlingen en bij mij liggen ze bijvoorbeeld ook op zo'n manier dat ik bijna nooit zeker weet welke van de twee ik nou voel bewegen. Misschien ben ik er ook wel een ontzettende nitwit in hoor haha. Verder mag ik echt van geluk spreken, de zwangerschap valt me 100% mee. Mijn buik is kleiner gebleven dan ik had verwacht (ik zal een foto toevoegen van toen ik 33 weken zwanger was) en ik ben alleen misselijk geweest tussen de 26ste en de 31ste zwangerschapsweek. Ook heb ik nog lekker door kunnen klussen en doen tot vorige week, ik ben gewoon een ontzettende geluksvogel! Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe jullie de zwangerschap ervaren! En of de dames die al een kindje hebben de tweelingzwangerschap als veel zwaarder beschouwen?

Deel Deze Pagina