mausyi, ook ik blijf duimen dat het vocht weg gaat en drains niet nodig gaan zijn! barbara, als ze lekker zitten hebben ze het goed toch! snap wel dat jij graag wil dat ze komen maar hoe langer binnen bij jou hoe beter word er altijd gezegd toch. het viel mij al eerder op hier dat iedereen aan de ijzertabletten zit. ik niet! is nooit iets over gezegd en had multi vitamines in huis maar ben die de laatste tijd meer vergeten dan dat ik ze wel braaf nam en dat was niet slim. gistermiddag flauw gevallen en daar erg van geschrokken. bloeddruk schommelt nogal is gebleken maar verder niks aan de hand met de mini's en met mij. wel flinke preek van dokters (gyn gisteravond en huisarts vanmorgen), vriend en familie gehad dat ik beter moet eten en drinken en absoluut mijn multi vitamines niet meer mag vergeten te nemen. ben dus ook wel boos op mezelf want heb dat gewoon zelf laten versloffen en ben nu dus weer goed aan het opletten. bloed is niet geprikt want volgens huisarts worden ijzertabletten niet meer zomaar gegeven bij zwangeren omdat daarbij de bloeddruk altijd laag is en niet gelijk alarmerend hoeft te zijn. had andere gyn als eigen gyn en die zei dat ik volgende week met eigen gyn moet bekijken of bloed prikken wel echt nodig is, hij vond van niet. heb donderdag controle dus tot die tijd ga ik beter eten en drinken als voorheen, braaf bouillon en soep eten/drinken op advies van huisarts en mijn vitamines weer dagelijks slikken. dat moet al een hoop verbetering meebrengen!
Das schrikken Knokke! Goed voor jezelf en de baby's zorgen😘 Mij is verteld om bloedarmoede te voorkomen (dit wordt regelmatig geprikt) ik ijzertabletten moet slikken. Dus doe dat ook maar dan + 1 Mg foliumzuur extra. Ik heb altijd een lage bloeddruk en nu was 'ie 120/70. Heerlijk niet meer gelijk duizelig zijn bij het opstaan
Moet dat extra foliumzuur tot het einde geslikt worden?heb nog voor een week nml en geen herhalingsrecept
Jeetje schrikken Knokke! Hoe gaat het nu met je? Mausyi ik duim voor je dat de drains niet nodig zijn. Laat je het weten? Zou wel een last van je schouders zijn als de rest van het vocht vanzelf verdwijnt. Mamavaneen2e ik moet extra foliumzuur tot het einde slikken, geloof dat dat standaard is bij een tweelingzwangerschap maar ik weet het niet zeker.
Wij zitten wel aan een ruime eenling-, of een tweelingbox te denken. Sowieso geen gewone eenlingbox.. Maar heb geen idee welke maten er uberhaupt zijn, weet jij dat ? En kun je er dan wel makkelijk boxkleden bij vinden?
Ik denk dat wij een gewone box kopen. Gisteren de nekplooimeting gehad. 1.4 en 1.6 dus prima! Zo blij 😀😀 We krijgen binnen enkele dagen de kansberekening, maar op de echo was geen enkele afwijking te zien. Gisteren kwam t wel allemaal op me af ( we gaan de badkamer verbouwen en zijn met de babykamer begonnen en hebben echt alle spullen nieuw nodig) kon gewoon op dat moment niet goed relativeren, dus huilen, helemaal over m'n toeren. Zullen de hormonen wel zijn 😃
hallo allemaal, met mij gaat het inmiddels weer beter! vrijdag en zaterdag nog wel slap geweest en 's middags echt zo moe dat ik wel moest gaan slapen maar zondag en gisteren ging het alweer goed. wel neem ik braaf elke dag nu mijn rust. soms een uurtje soms 2 uur en dan of op de bank met de ogen dicht of als ik heel moe ben in bed en als het mooi weer is durf ik me ook wel buiten in het zonnetje te leggen met mijn gsm naast me om daar niet uren te liggen en te verbranden haha. ik schijn nog steeds erg wit te zijn in mijn gezicht (zie dat zelf niet) dus daarom probeer ik ook wel dagelijks wat zon te pakken. mijn multivitamines slik ik weer netjes dagelijks en zag idd dat daar extra ijzer en foliumzuur in zit dus ik krijg het toch binnen! net een bak verse zelfgemaakte tomatensoep op. heerlijk met dit weer! hahaha maar alles voor de mini's! en zo heb ik ook weer wat meer groenten op een dag binnen. @pinac, wij hebben een quax tweelingbox in belgië gekocht met boxkleed erbij voor 200 euro, splinternieuw! koopje dus maar nu blijkt wel dat boxkleden daarvoor moeilijk te vinden zijn en dat is dus wel balen. maar een iets grotere die je aan de zijkanten een stukje dubbel vouwt kan ook prima en misschien ga ik zelf wel proberen boxkleden te maken, ik zit toch werkloos thuis! @anja, ik herken het paniek gevoel heeeeel goed. heb ik ook gehad. oriënteer je goed online voordat je gaat shoppen over wat je wil. dat hielp mij. daarna heb ik samen met mijn vriend een dag gepland dat we 3 grote babywinkels zouden afgaan om te kijken, voelen en testen. pas daarna zouden wij gaan kopen of verder kijken. nu bleek op de dag zelf dat de ene winkel meer speelgoed winkel was en je er amper babyspul kon krijgen en dus hebben we 2 winkels bezocht. bij babydump hebben we uiteindelijk het kamertje en de wandelwagen gelijk gekocht. kamertje was super in de aanbieding en vonden we allebei gelijk toen we het zagen helemaal super dus konden we niet laten staan. omdat we ook gelijk verkocht waren bij de wagen kregen we aangezien de combi; wagen + kamertje, een matras gratis. sowieso krijg je daar 15% korting op het 2e artikel wat je koopt dus 2e bedje -15%, 2e matras -15%. de wagen was op dat moment met 1 gratis maxi cosi en gratis luiertas en daarnaast weer 15% korting op 2e wagenbak en 2e maxi cosi. wat wij daar ook super fijn vonden is dat als er toch wat mis gaan tijdens de zwangerschap of bevalling je alles retour mag sturen wat je niet meer wil of nodig hebt en je gelijk al je geld terug krijgt. natuurlijk ga je hier nooit vanuit en ik was ook al voorbij die kritieke 12 weken toen maar je weet het nooit en dit vonden wij toch een fijne gedachte en goede service. alles word ook nog eens gratis thuisbezorgd in de week dat jij zelf kiest en mag bij afleveren pas betaald worden. heb er geen aandelen ofzo maar was zo verbaasd over deze service dat wij gewoon enorm tevreden zijn en deze winkel sindsdien ook aan iedereen aanraden. wij waren al met al veel goedkoper uit dan we verwacht hadden met een tweeling
Fijn dat het weer beter gaat Knokke! Ja, wij zijn ook in twee einkels geweest. Prenatal en baby dump. We gaan nog een keer naar babypark en dan kijken wat we willen ( wagen staat vast: bugaboo donkey met zacht roze en/of zacht blauwe kap) we kijken ook op marktplaats voor een kamertje en voor het klik systeem van maxi cosi. Ik wil niet moeten klungelen met gordels. De paniek is weer weg, alleen wel mega emo. Net in de auto was het liedje van de 3J's " kleine man" de tranen liepen over m'n wangen 😭 Het zal er allemaal wel bij horen 😃 Goed plan om even in het zonnetje te gaan zitten. Ik heb 1 mei een bruiloft ( gisteren super leuk jurkje gekocht van mamalicious) en een beetje kleur op armen en benen zal niet misstaan 😁
Ja dat zijn de hormonen Anja .. hihi. Fijn dat het goed was! Denk om jezelf Knokke, ik heb er ook moeite mee maar ga nu echt na werk even op de bank. Ben ook bekaf na dag werken trouwens. Ik heb steeds steekjes links onderin, herkennen jullie dit? Vanmorgen in ziekenhuis geweest maar uiteraard toen vergeten. Echo was goed vanmorgen . Dus net ook maar op facebook gegooid, die ontploft nu . Gyn zei dat met tweeling je tussen 20-24 weken halve dagen moet gaan werken en stoppen met 28. Dat is ook best rap!
Pinac, leuk he, al die reacties op Facebook. Hoe hebben jullie het "aangekondigd"? Steekjes links, ik voel het af en toe wel wat steken en trekken, maar niet specifiek links. Zal vast iets te maken hebben met banden en groei van de bm?
Zeiden ze hier ook maar ben nu 28 weken werk nog altijd. Met 30,5 stop ik een maande eerder dan ik wilde maar mentaal word het te zwaar
Qua box een hoge 1 pers box heb mijn twee oppasbabys ook altijd samen in een 1 pers box gehad of 1 op de grond op een kleed en de ander in de box P.s. Mochten er nog liefhebbers zijn voor de fb groep pb me ff
Ik schrok me helemaal kapot vanmiddag. Even dorp in geweest, kom thuis, uiteraard gelijk plassen en zie ik bruinverlies in m'n slip 😁 Veel water gedronken en tig keer gaan plassen en er kwam niets meer. Het maakte me toch erg bang dat ik de Spoedlijn heb gebeld. De VK stelde me erg gerust, morgen mag ik voor een echo komen, hoeft vsn de arts niet, maar puur voor mijn gemoedstoestand. Ik heb ook totaal geen buikpijn ofzo gehad, dus zal loslopen, maar pfffffffff!
Jeetje dat is schrikken Anja! Maar je kan maar beter te voorzichtig zijn dan te onvoorzichtig Hier nog steeds niks, geen gerommel oid... Straks een afspraak in het ziekenhuis. Ik hoop zo erg dat ze een handje gaan helpen nu! Tuurlijk is het vaak beter als het lichaam het zelf doet als het ware, maar ik heb het idee dat als ik daar op ga zitten wachten ik pas over 2 jaar beval haha. Bovendien maak ik me toch zorgen om de tweeling... Elke echo is de bloeddruk hoger en ver boven het gemiddelde, ze zeggen omdat ze het zwaarder krijgen in de buik, zouden ze dat misschien nu wel zien als reden om in te leiden? Al met al wordt het een spannende dag dus vandaag...
Succes Barbara! Wat spannend dat het nu toch wel heel dichtbij komt he Lijkt me ook fantastisch, want hier heb je zo lang naar uitgekeken! Een goede bevalling gewenst, hopelijk duurt het niet meer zo lang. Anja, schrikken zeg! Ik heb het zelf ook drie keer gehad, en vooral de eerste keer dacht ik echt dat het afgelopen was meteen naar VK en toen vertelde ze vrolijk dat er twee hartjes te zien waren. Maar goed van je dat je actie ondernomen hebt hoor, als je zelf in de stress schiet voelen je baby's dat ook en das niet fijn! Ik las laatst onderstaand stukje in een boek over tweelingzwangerschappen, dit stelde me wel gerust, misschien jou/jullie ook. Fijne dag allemaal, geniet van het prachtige weer en van het wonder van een tweelingzwangerschap ♥♥ Doeii!!!