Ook wij hebben vandaag op de echo 2 hartjes gezien! Er waten twee embryo's teruggeplaatst dus theoretisch was het mogelijk, maar kwam toch als een verrassing. Maar we zijn super blij! Het moet nog wel zinken, maar sluit me graag bij jullie aan!
Wat een hoop aanstaande tweelingmama's, leuk zeg! Mag ik hier ook gezellig mee komen kletsen? Ik ben zelf ook zwanger van een tweeling, nu 15 weken. Heel spannend allemaal, maar de grootste 'schrik' is nu wel geweest. Had er echt helemaal geen rekening mee gehouden en moest wel heel erg aan het idee wennen! Met de echo was ik echt helemaal in shock. Nu m'n buik een beetje begint te groeien en de het eerste trimester erop zit begint het steeds een beetje echter te worden, en daarmee ook steeds een stuk leuker vind ik. Ik herken heel erg de vragen van: "hoe gaan we het allemaal doen" die hiervoor werden gesteld, en maak me daar zelf soms ook wel druk over. Maar... Ook daar krijg ik steeds meer rust en vertrouwen in, en ik heb er vertrouwen in dat het wel goed komt allemaal. Ps. Iemand al met die reuze-kinderwagens rondgelopen in de winkel?
Ja, de vraag, hoe gaan we dat allemaal doen, maar ook wat moeten we allemaal regelen! Nu eerst maar eens genieten van deze bijzondere dag! Blijf staren naar de echo's... Het zijn er echt twee! Ja die grote wagens! Ze zijn wel heel cool!
De echo was helemaal top. Beide doen het supergoed. Helemaal happy. Jaaa reacties.... Zucht! Hoe vaak ik wel Niet gehoord heb hoe druk we het wel niet zullen hebben! Of poeh straks heb je 3 kids!!! Alsof ik niet kan tellen
Ik had al een icandy. Die kun je uitbreiden en zitten de wiegjes schuin boven elkaar. Voor als ze iets ouder zijn heb ik Via marktplaats de koelstra twinn gekocht. En ook al een Koelstra dubbele buggy. Daarmee zou je in alle winkels moeten kunnen. Zijn 78 cm breed geloof ik
Welkom anja en marlis! @m2b:fijn dat alles goed was op de echo. Ik heb al wel even in de winkel gekeken en ik vind de wagens wel groot hoor. Maar we hebben er ons nog niet echt in verdiept of we voor naast elkaar of achter elkaar gaan. Ik zag wel een wagen op elkaar, maar dat lijkt me zo zielig voor het onderste kindje. Dan vind ik schuin boven elkaar beter.
Graag zou ik me hier ook willen melden . Zit ook in het andere tweeling topic, maar hier zijn er meer pas zwangeren zie ik. Kom net weer uit het ziekenhuis, echo gehad en alles prima. Nu 8+3, banner loopt dagje achter . En idd, die zelfde shock hebben wij ook gehad en nog wel een beetje hoor, hoe het allemaal moet straks. Weten het nu 2 weken en begint een beetje te zinken .
hoihoi, wat leuk dat mijn topic zo goed begint te lopen en er toch wel meer zwanger zijn van een tweeling dan ik dacht! en we zitten met een aantal vrij kort op elkaar ook geloof ik, echt leuk! is het daarom misschien leuk een lijstje te maken met wie meekletsen, of het de eerste kindjes zijn of er al kindjes aanwezig zijn en hoe lang iedereen zwanger is? en wanneer de volgende echo is bijvoorbeeld? dan hebben we een beetje een overzicht. wij hebben enkel nog maar op internet gekeken naar wagens. dit omdat we hebben afgesproken nog niets in huis te halen voor de magische 12 weken echo. maar dit word wel steeds moeilijker hoor hahaha! wij gaan voor de wagens waarbij de kindjes naast elkaar zitten want we willen ze allebei in het gezicht kunnen kijken en dit gaat niet als ze achter elkaar zitten. schuin boven elkaar is heel misschien nog een optie maar ik krijg het idee dat dan nog vaak 1 van de kindjes niet zichtbaar is voor degene die met de wagen loopt. ach nog 2 weken en dan kunnen we eindelijk de winkels induiken om alles echt te bekijken
ja, leuk een lijst. Hierbij mijn gegevens: zwanger van mijn eerste kindjes, nu 7+2 dagen, volgende echo vrijdag 13 maart (hopen dat het geen ongeluk brengt). Wij gaan ook pas dingen kopen na de 12 weken hoor, ik durf voorlopig nog niks.
Wat een dag. Vannacht al niet goed geslapen ( vroeg wAkker: lees in de nacht, zijn schijnt ook zw kwaaltje te zijn. 😁 Dus was al niet al te fit en dat is de hele dag beetje gebleven. Drama weer met kleding, weer 2 broeken te strak en ja hoor.... Huilbui.... Toch nog wat aangedaan wat lekker zat. Even de stad in om voor Ml een pak te kijken voor de bruiloft van m'n zusje (nog niet geslaagd) en even een kledingzaak in voor mij. Dacht nou een jurkje maat xl dat moet lekker ruim zitten.... NOT! Paste voor geen meter! Weer van slag! ( hormonen? Neuuuuuu ) Ik ga maandag positie broeken halen! Voel me soort van bezwaard omdat ik nog maar 7 weken zwanger ben... Denk dat ik maar naar de Prenatal ga, heb echt advies nodig over de maat ed. Andere suggesties? Zou ik zo snel groeien omdat ik zwanger ben van een tweeling? Hoe is dat bij jullie? En ja, ook wij kopen nog geen grote dingen voor de magic 12 weeks. Wel al wat kadootjes gekregen en na de echo twee über schattige mutsjes gekocht! Voor op t lijstje, 1e kindje, termijn echo 24-3, onder controle in het LUMC , UD 23-10 ( gaan we denk ik niet halen, 40 weken )
Mvm net geweest en ik mag aan de slag. De test knalde alleen niet zoals ik had gehoopt. Nu slaat de twijfel weer toe. Zeker omdat ik zwanger ben van een tweeling, dan moet hij volgensmij meer zijn. Balen dus en pas vrijdag een echo.
Twee weken terug is Mvm ook bij mij geweest. Zij vertelde dat de testen die zij gebruiken niet zo sensitief zijn dan bijv CB en KV 2v5 Het kan dus dat de test wat lichter is. Dus niet twijfelen hoor!! Ik ben ook in een kannetje aan t plassen. Gaat prima
Ik had dinsdag ook een lichte streep, twijfelde ook al omdat weken ervoor ik al knaltesten had. En vandaag dus goede echo dus ik heb die test snel in doosje gedaan.
@molly: mijn mvm test knalde ook veel minder dan ik eigenlijk had gehoopt... maar ondertussen ben ik alweer 15 weken zwanger en gaat alles goed! Hopelijk beurt dat je een beetje op. @anja: positiekleding zit heerlijk... ik ben zelfs geneigd die broeken nooit meer weg te doen, hihi. Ga jezelf niet zetten kwellen met jeans die niet lekker meer zitten. Ik heb zelf twee Noppies broeken, die zitten mij heerlijk. Overigens groei ik niet heel hard (Je ziet wel 'iets' maar nog geen heel duidelijke buik. Als je niet weet dat ik zwanger ben zie je het nog niet zeg maar), maar het zijn mijn eerste kindjes en het verschilt natuurlijk van persoon tot persoon. @kinderwagens: wij twijfelen tussen de bugaboo donkey (Onhandig zo breed, maar verder wel de wagen met de meeste opties en echt een volwaardige tweelingwagen. En het lijkt me zo leuk als ze naast elkaar kunnen zitten) of de icandy (lekker compact, ook goed als eenling te gebruiken, maar lijkt wat gammel in de tweelingopstelling en de onderste zit alsnog een beetje weggestopt. En kan je die onderste wel makkelijk in het wiegje/stoeltje leggen of moet je dan steeds eerst de bovenste bak eraf halen?). @lijst: Leuk! Ik ben 29 jaar, dit zijn onze eerste kindjes en m'n uitgerekende datum is 26 augustus (als we gewoon met 40 weken rekenen).
@marlis De icandy Hadden wij Al en zullen we in de "wieg periode" gebruiken als tweeling wagen. Hij is heel Stevig maar het is inderdaad minder handig dat je je kindje er niet uit kunt halen zonder het bovenste wiegje er af te halen. Waar ze wel weer aan gedacht hebben is dat de wiegjes goed op de grond staan.
Maandag ga ik naar de Prenatal! ik moet toch lekker zittende kleding hebben? *drempeltje over* 😃 Ik ben fan van de joolz wagens? Iemand ervaring met de twins variant?
Geen ervaring, wel zien staan bij baby dump. Ik vond de ruimte tussen de bakken echt heel klein. Ik geloof dat ze bij baby park goed uitgestald staan. Kun je makkelijk vergelijken. De jeans van h&m zijn trouwens een aanrader! Vooral de skinny variant. Zitten heerlijk (stretch) en je ziet niet dat het een positiebroek is. En niet geheel onbelangrijk. Ze zijn erg cheap
&anja, het is inderdaad het belangrijkste dat je kleding lekker zit. Als ik zo rond kijk verschilt het zo veel in welke week men aan de positiekleding gaat. Gewoon lekker doen. Ikzelf heb af en toe last van mijn darmen waardoor een broek niet meer lekker zit, verder merk ik nog niks.
@Anja: Helaas vonden wij de Joolz in tweeling niet zo... Hij is vrij krap vind ik, het onderste kindje zit bijna op de grond en daardoor schopte ik tijdens het wandelen steeds tegen het onderste wiegje aan Verder is het onderste zitje niet echt een zitje vind ik, het kindje wat daar zit moet z'n beentjes steeds gestrekt houden. Tot slot heeft hij geen boodschappenmand... Vind het echt heel jammer want vind Joolz hele mooie wagens!