O wat een schatjes zeg! Zou idd ook niet anders kunnen haha geniet er van meid want volgens mij gaat het allemaal wel heel erg snel.. Hier hebben we de 28 weekjes behaald ik hoop over een aantal weken mijn jochies in men armen te kunnen nemen 💙💙
Hier is de tweeling inmiddels alweer ruim 7 weken. Prima te doen hoor en wij hebben er nog een peuter van 2 bij. Hopelijk geeft het jullie wat rust als je Weet dat het te doen is. Over het algemeen valt het ook wel mee met de kilo's. Ik was 16 kg aangekomen en moet nu nog 2,5 eraf om op m'n oude gewicht te komen. Ik geef geen borstvoeding. Ik maakte me er soms ook druk om maar het lijkt allemaal vanzelf er af te gaan. Hier ook geen hangbuik, was ik bang voor. Wel straie maar ook dat wordt al minder en zal best moeten trainen om het goed te krijgen maar ook daar zijn we al mee begonnen
Ja dat gezeur van iedereen..ik word er inmiddels een beetje erg moe van. Vooral mijn moeder doet niks anders dan zeuren dan het een tweeling is, je kunt ook blij zijn toch..wij zijn dat tenminste wel enorm . En hou je anders stil.. Vreemde mensen die gaan zeuren hoe zwaar je leven wordt en je leven voorbij is.. dat ben je na paar maanden ook wel zat dat praatje. En qua paard ook, mag ik er ook eens even uit..ben meer dan alleen moeder straks toch.. Een tweeling en een peuter lijkt me wel pittig moet ik zeggen, maar alles went en je weet straks ook niet beter. Maar moet zeggen nu ik zwanger ben ben ik blij dat het de eersten zijn.. kan ik even gaan liggen wanneer het me uitkomt enzo. Zo, einde klaagzang . Net bij fysio geweest, voelt weer stuk fijner. Hond doet hele dag al wat apart, is onafscheidelijk met haar piepbeestje en ligt steeds in de bench. Normaal echt nooit zo, krijg er wat de kriebels van.. geen voortekenen toch? .
Zolang je niet te veel alleen hoeft te doen gaat het prima hoor en ik doe m'n peuter om 1 uur ook in bed en m'n tweeling krijgt om 12 uur een voeding dus die slapen dan ook. Kan mama ook slapen Hulp in huis halen was ook een goeie.goedkoper dan de creche ook
Hello, Ik ben mama van twee kindjes, 8 jaar en 5 jaar. We wilde graag nog voor een 3e. Uiteindelijk is het een 3e en 4e. Een tweeling dus, ik was echt in shock... Ik dacht omg hoe ga ik dit doen?! Ik denk dit nog steeds. Ben nu 28 weken zwanger, voel me wel oke... Nu de laatste paar dagen heel moe.... Maar komt allemaal wel... Hopelijk.
Is het een of twee-eiig? Alles gaat goed tot nu toe? De vermoeidheid ken ik, maar echt je rust nemen hoor. Groeien de kindjes ook beter! Kan me voorstellen dat je schrikt, deden wij ook maar bij ons zijn het de eersten. Dat is weer heel anders dan dat je er straks opeens 4 hebt. Weet je al wat het wordt?
Gefeliciteerd mama007!! Erg spannend hihi Hier was het ook wel even schrikken haha maar dat maakt snel plaats voor een hele boel liefde ❤️ Wij zijn hier straks ook met zen 6en, mijn man heeft al 2 kindjes Gezellige drukke boel, alleen sommige praktische zaken moeten een beetje veranderen zoals de auto en woning
Ja het gat allemaal rustig. Ik ben nu wel heel erg moe en duffff!! Verder gestopt met werken. Ik heb best een verantwoordelijke baan met veel meetings enzo. Ik trok het gewoon niet meer. De gyno zei beter stop je met werken. We wonen niet super groot met ze 4tjes en of 5 was het ruim genoeg maaar nu nee voor een jaar wel maar we zullen toch moeten gaan verhuizen. De kindjes gaan gewoon bij ons op de kamer.. Tis niet anders. Ook wel handig voor mij denk ik. Ik ben van plan om borstvoeding te geven. Verder moet ik nog best veel kopen. Maxicosi's heb ik. Kleertjes ook niet super veel maar wel wat. Bedjes volgend weekend... En nog een kinderwagen.. Namen zijn super moeilijk ook nog. 2 boys zijn het zeggen ze
Leuk!! Hier ook 2 jongetjes 😄 Ik vond de prijzen voor een tweeling wagen absurt duur, wij hebben hem via marktplaats gekocht maar wel een super super nette kinderwagen. Ook erg blij mee voor de rest is hier alles al compleet en staat gereed voor het geval dat. Verstandig dat je gestopt bent met werken dan, hier ook vrij vroeg gestopt met werken ivm bloedverlies. Verder tot 26 weken totaal praktisch geen klachten gehad waar ik enorme nadelen aan ondervond. Nu word het wel wat zwaarder Weet je al of het 1 of 2 eiig is?
nee dat weten we niet, de gyno zegt dat je dat pas kunt bevestigen na de bevalling? Welke kinderwagen hebben jullie? Ik ben nu elke dag aan het zoeken voor 1tje ze zijn enorm duur maarja je moet er lang mee he.dus begrijp het ook wel weer. Wat leuk dat jullie alles gwn al hebben, nou ik nog lang niet.. Maarja in 1 weekend kan dat zo geregeld worden. We doen ikea bedjes... Lekker goedkoop hihihihi... Waar heb jij nog leuke jongens kleren kunnen vinden? Ik echt niet zoveel leuks gevonden beetje basic. hoeveel weken ben jij nu? Ik heb de kleertjes niet eens gewassen nog... Omg jij hebt alles al klaar... Nou daar kunnen wij een voorbeeld aan nemen. Ik had gisteren laat in de avond 1 uur lang om de 5 min harde buiken.. Was echt van neee aub zeg. Maar na een tijd niksss meer... Nu heb ik er af en toe last van op dit moment.kan niet slapen veel te benauwd.
Hier ook al oefenweeën dus we weten totaal niet welke kant het opgaat daarom alles klaar staan. Dan hoeven we er niet meer naar om te kijken klaar is klaar, moet het nog wel een keer gewassen worden kan dat altijd nog snel genoeg. Toevallig heb ik gisteren nog even op eBay gekeken zulke geweldige leuke pakjes hebben ze er daar opstaan.. Dus ik twijfel nog enorm of ik daar ook nog wat ga bestellen.. We hebben ook hele leuke pakjes setjes en jasjes gewoon bij de zeeman gekocht.. Vind momenteel alles ook wel heel erg basic maar misschien als straks alles in de winkels hangt. h&m moet volgens mij ook vaak wel hele leuke kleding hebben net als C&a Wij lopen zo goed als gelijk op geloof ik, ik ben nu 29.3. En betreft de bedjes van de Ikea? Niks mis mee toch ? En die harde buiken zijn ook echt vervelend.. Heb er hier ook al vanaf week 16 last van en nu oefen weeën erbij blehhhhhhh haha tijd voor nog meer rust.. En dan zon benauwde dag doet ook geen wonderen
O wat betreft de kinderwagen. Ik heb de toppi topmark 2 Hele stabiele wagen rijd prima mooie wielen je kan overal gewoon langs top wagen al zeg ik het zelf. Ik heb ook gekeken naar een wagen met de wiegen naast elkaar maar ik vond die wiegen veelste smal.
Leuk he, al die babyspulletjes.. 😍 wij hebben ook al een paar weken alles klaar, alleen de gordijnen nog, die komen deze week. Vluchttassen klaar, je weet immers nooit wanneer het begint. Moet zeggen dat ik er ook wel klaar mee ben, grote zware buik (beide zitten boven in de groeicurve en liggen voor in gewicht) dus het is veel liggen en zitten op de bank/bed. Maar alles voor de beebs dus hoop toch dat ze tot 36 a 37 wkn blijven zitten. Qua wagen, wij hebben de bugaboo donkey met petrol kappen. Ik wilde juist de baby's naast elkaar. 😃
Ik wil ze ook naast elkaar, kinderwagen ook van marktplaats hoor. Ziet er echt nog super netjes uit en stuk goedkoper dan nieuw. Bedjes ook van Ikea, niks mis mee. Je kan het zo duur maken als je zelf wil. Heb verder ook alles klaar, vluchttas gister ook maar eens gevuld. Mag nog wel een stofzuiger door de babykamer en bedjes opmaken maar dat kan dan nog wel. Mochten ze nu geboren worden zijn ze toch niet meteen thuis.
Wij hebben een tweelingwieg gehuurd voor 14 wkn, kunnen we va week 36 vd zwangerschap ophalen. Verder twee ledikantjes van interbaby. (Ook de kast en commode) Matrasjes, topping en hoeslaken van aerosleep.
Hi Dames, Wat leuk dat iedereen zoveel schrijft, ik echt leuk om met tweeling zwangere te kletsen. Alles is zo nieuw. Wat ik overigens echt goed vind, is dat iedereen alles klaar heeft. ik kan daar nog echt wat van leren. Ik ben nu 29 weken. Ik heb wel veel last harde buiken en dan denk ik ohjee ik moet gauw alles klaar maken. Ik heb morgen een afspraak bij de Gyno, dus ben benieuwd hoe de kindjes ervoor staan. Wat betreft de kinderwagen, ik ga voor de Bugaboo Donkey. Ik moet die nog ophalen. Ik ga nu binnen een week alles in orde maken. Want begin wel steeds zenuwachtig te worden. Hebben jullie van de gyno gehoord of dat ze iets hebben gezegd over de bevallingsdatum of dat ze de kindjes laten zitten zelfs tot 40 weken? Ik ga dat morgen allemaal eens vragen. Wat zijn de kwaaltjes waar jullie nu echt last van hebben. Ik zelf heb last van harde buiken heel erg, maagzuur ( ik neem daar zuigtabletten ervoor) ik ben heel snel moe en buik voelt zwaar aan. Maar desondanks doe ik nog wel alles in huis. Werken sommige nog van jullie? fijne avond groetjesssss
Wat ben je nog heerlijk mobiel! Op je vraag wat zijn je klachten,eh... Wat niet😁 M'n buik is echt mega (allebei de baby's lopen voor op groei en gewicht) en met m'n 1.65 val ik soms bijna om. Staan gaat bijna niet meer, lopen nog heel kleine stukjes en snel kortademig. Maagzuur... Check! Ik zit en lig veel op de bank en in bed. Heb het daar op sommige momenten echt moeilijk mee, vooral na een slechte nacht. Maar de twee draakjes doen het super en alles voor hen! Ook nog een beer op de weg...de bevalling...zie er toch wel tegenop hoor! Bevalplan is met de gyn besproken en ze laten me tot max 37 wkn lopen evt iets eerder
Donderdag 17 weken zwanger (5 dagen voor op schema) en ook hier staat de klaagmodus meer aan dan af pff. Hoofdpijn is echt 'killing', en volgens de gyn een teken dat m'n lichaam het toch zwaar heeft met 2 baby's die energie opslorpen... Ik heb een kantoorjob en wil die ook zo lang mogelijk proberen doen, maar op deze manier lukt het toch niet, dus ik moet iets anders bedenken. Als paracetamol echt niet meer helpt, dan ga ik naar huis om te slapen en werk dan gewoon van thuis verder wanneer de hoofdpijn terug weg is, er zit niets anders op... Ik wil mijn tweeling ook naast elkaar in de kinderwagen, en ik heb de Easywalker Duo op het oog, prijs valt best nog mee op vb. babydump (ivg met de Bugaboo, want daar hangt best een prijskaartje aan?). Hier laat mijn gyn de baby's zo lang mogelijk zitten (40 weken dus), tenzij er een complicatie zou optreden. Vorige donderdag opnieuw een echo gehad met 16 weken, ukkie 1 lag niet goed om het geslacht te kunnen zien, ukkie 2 is met 80% zekerheid een jongen!!! Pff nog 4 weken wachten om het met zekerheid te weten. Daar gaat m'n voorgevoel van 2 meisjes haha! Wou dat ik al zo ver was als jullie zijn, dan kon ik al beginnen aftellen !
Wij hebben ook de EasyWalker duo, nog geen ervaring in gebruik maar op het oog vind ik het een mooie praktische wagen. Het gaat hier beter als afgelopen weken moet ik zeggen. Mijn vriend werkt niet meer belachelijk veel, de piek is voorbij. Nu gewoon fulltime, maar meestal 's avonds wel thuis. Dat scheelt zo'n hoop! En het huishouden, een hond vol energie, paard en nog wat sociaal doen redde ik echt niet meer. Qua bekken gaat t nu ook beter, doet nog pijn en moet er echt op denken. Maar kan me beter rustig houden of accepteer het meer ofzo. Hier ook 2 beebs voor op groei, maar echt een megabuik heb ik niet. Ben ook niet veel aangekomen nog, dus waar ik ze laat . Sinds gister wel wat steken in buik soms, heb het idee of is de onderste wat gedraaid. Voel ze anders (hellup onzekerheid) en heb opeens harde buiken die ik tijdje bijna niet had. Goed je rust nemen hoor Ladylien, zoo belangrijk!
Hey Dames, Vandaag afspraak bij de gyno. Alles was goed, kindjes groeien goed. Tis wel dat de onderste in een stuit ligt al enkele weken.. Dus pff als hij niet gaat draaien, word het helaas een keizersnee en dit doen ze met 38 weken. Nou vind dat veel te lang. Heb liever 37 weken. Maar dat is voor een latere zorg. Ik hoop zo dat de baby gaat draaien.. Uit zich zelf. Ik wil gewoon natuurlijk bevallen... Maarja ligt niet in mijn handen natuurlijk. We zien het wel. De harde buiken waarover ik had geschreven... Hebben niks gedaan.. Ik bedoel ontsluiting ofzo. Alles is mooi gesloten ze kijken inwendig en dan moet je hoesten. Bij mij was de baarmoedermond 3,8 dus dat is heel netjes. Dus op dit moment natuurlijk geen paniek.... Ze gaan maybe wel lekker blijven zitten. Ik voel me wel gerust.. 14 september nog een soort van 20 weken echoachtig.. Dus een uitgebreide. En daarna weer 30'september bij mijn eigen gyn. Nou nu ga ik eens uitrusten want ben vroeg opgestaan. De kids na school na het ziekenhuis... Wij hebben ook een andere auto moeten aanschaffen. Wij zijn straks met ze 6en... Klinkt zoveel he... Omgggg!!!!!! Tot laterrrr xxxxxz