Nooit van gehoord! Ga gelijk even kijken haha 😋 En idd 36/37 weken ga ik ook wel prima vinden haha.. We gaan zometeen een poging doen om een stukje te fietsen haha, Beweeg jij nog veel? Lopen is hier echt een drama, duurt ook allemaal veelste lang 😑 Ik ga morgen gewoon nog 1x vragen ik wil wel weten hoe en wat er gaat gebeuren
Bewegen is moeilijk, maar probeer elke dag meerdere keren wat rond te lopen in huis en de tuin. Om de doorbloeding beetje op peil te houden. Hopelijk lukt het fietsen straks!
Hallo allemaal, Leuk ieders verhalen te lezen. Heel herkenbaar ook! Ik ben nu 37 + 4 en ben echt wel op het punt dat ik het genoeg vind. Met 29 weken ben ik een week opgenomen geweest in het ziekenhuis ivm kans op vroeggeboorte en nu lijken ze maar niet te willen komen. Super goed natuurlijk, maar ik kan fysiek niet meer. Maar.... Ik heb een datum! Dinsdag as word ik ingeleid! Zo spannend! Ik blijk wel al ruim 3 cm ontsluiting te hebben, dus dat is mooi! Scheeld weer 😄 Heel veel succes allemaal de komende periode. Groetjes, HZ
Wat spannend, dinsdag! Heel goed zeg, dat ze zolang blijven zitten. Herken de tweestrijd, voor mezelf zeg ik nu al, laat ze maar komen, kan geen kant meer op, maar voor de kleintjes hoop ik dezelfde termijn als jij te halen! Weten jullie het geslacht van de kindjes?
Wat leuks zeg alle verhaaltjes en kwaaltjes te lezen! @happy zwanger... Oh zo leuk en spannend!! 3 cm hmmm nog 7 te gaan moet lukken Ik wens je super veel succes met de bevalling!! Voor de anderen, je bewegen is echt belangrijk. Ik probeer wel veel te lopen.. Sowieso kan ik niet stil blijven zitten. Ben alles in orde aan het maken.. De laatste dingen. Ik heb iets raars.. Vooral aan de linkerkant zeg maar van buik en rug heb ik veel pijn soms.. Maar dit is toch een rare plek? Ik snap niet hoe dat kan. Verder heb ik morgen een groei echo enzo... Onderste kindje ligt bij mij in stuit... Dus ik kan helaas voor nu niet natuurlijk bevallen. Ik hoop zo dat ie gaat draaien. Ze gaan de kindjes hier met 38 weken halen. Ik vind dat veelste lang.. Ik ben nu 30 weken en een paar dagen... Spannend! Even een prive vraag, kunnen jullie nog gemeenschap hebbn? Ze zeggen toch dat dat goed is?!
Thanks ladies! @Anja wij krijgen een jongen en een meisje. Daar zijn wij heel er blij mee. We hebben al een zoontje van 2 jaar, dus een jongen erbij voor hem vind ik leuk. En jongens zijn ook gewoon ook te leuk! En een meisje voor mama om mee te tutten 😉 Nu ik de datum weet vind ik het wel ineens heel spannend. Klinkt stom, maar ineens lijk ik me te herinneren dat het toch best veel pijn deed. Ik heb de afgelopen weken alleen maar uitgekeken naar het moment, dat ik daar helemaal niet mee bezig ben geweest. @mama007 Gemeenschap? Moet ik nu echt niet meer aan denken!! Ik kan niets meer, totaal geen energie, voel me giga en ik heb mega liespijn. Ik duim voor je mee dat jouw eerste nog gaat draaien!
Lijkt me zo apart, dat je s ochtends naar t zkh gaat en weet dat je die dag gaat bevallen. Leuk j/m, wij ook 😃 Gemeenschap, wat is dat? Nee hoor dat trek ik echt niet. Libido ligt ook ergens onder een steen 😁
Hihi j/m wat leukkkk... Dat was ook mijn wens... Ik krijg 2 boys. Ook leuk, alleen ff wennen aan het idee (in het begin). Doen jullie nog veel in het huishouden enzo? Hoe doen jullie dat eigenlijk? Gemeenschap bij mij was ook totaaal niet nodig. Ik dacht er niet eens aan. Pas na 1 mnd weer eens geprobeerd. Maar alles doet zeer en is zo verdikt.. Lijkt het wel. Doen jullie bekkenbodem oefeningen? Ik kan dat niet eens meer.. Doet zeer. Bye bye
Een collega van mij is gisteren bevallen met 34w van 2 flinke jongens (44cm - 2,5kg / 42cm - 2,1 kg), toch een beetje vroeger dan verwacht. Ik bereid me er ook al op voor, en elke dag boven de 34w is er 1 gewonnen!
@mama007 Jongens zijn echt super leuk. Vooral voor mama's! Maar ik snap het best hoor. Ik wist dat dit mijn laatste zwangerschap zou zijn en wist het geslacht van het jongetje heel snel (was duidelijk zichtbaar op de echo). Het meisje durfde ze niet te zeggen, nou toen heb ik ook stiekum wel zitten hopen hoor. Alleen toen ik het wist moest ik best wennen, vooral met kleertjes enz. Iets wat ik vooraf dacht dat ik helemaal los mee zougaan. Maar ik was zo op jongens geprogrammeerd dat ik alles zo zoet vond. 😉 @Anja1977 Inderdaad gek om te weten dat ze morgen gehaald. Ik ben ook heel onrustig nu. Maar met mijn zoon ben ik ook ingeleid (toen met bijna 42wk) en ik vond dat wel prettig. Je weet waar je aan toe bent en kunt nog rustig het eea voorbereiden. Mijn zoontje kan morgen bijvoorbeeld gewoon in zijn normale ritme blijven. Ik hou wel van een beetje controle ha ha ha Ik doe niets of nauwelijks nog iets in de huishouding, alleen de zittende dingen zoals de was. Alles komt neer op mijn vriend, mijn moeder en evt. schoonfamilie. Ik kan gewoon niet lang staan en heb veel last van mijn lies en rug. De verzorging van mijn zoontje moet ik ook grotendeels aan anderen overlaten, verschrikkelijk! Daarom zal ik blij zijn als ik zelf weer kan meedraaien. Ik vind dat afhankelijk zijn ook echt niets. Wel veel lieve mensen om me heen!
Idd lady Lien, elke week/dag is er weer 1. Qua huishouden kan ik ook bijna niets meer. Manlief doet veel en m'n ouders en schoonouders helpen veel. Erg lief en fijn, maar ook moeilijk om bij neer te leggen dat ik het niet kan. Volgende week weer controle en groeiecho bij echoscopiste, vrijdag naar anesthesist voor de ruggenprik te bespreken. Het komt echt dichtbij. Het is mijn eerste zwNgerschap, zie best op tegen de bevalling... Jullie?
@ happy zwanger : wat spannend!en wat een termijn! Ik wens je heel veel succes! Wat zal het een belevenis zijn zeg! Niet 1 maar 2 wondertjes ik verheug me er enorm op om zelf te bevallen 😄 Anja doen ze dat altijd gesprek voeren voor ruggenprik? Ik heb er niets over gehoord tot nu toe.. Hier vandaag controle gehad en beide schatjes liggen nog lekker met hun hoofdjes naar beneden. Beide zijn ze bijna 2 kilo en 41 cm.. Heb niet echt het gevoel dat ik gewoon 4 kilo aan Baby in me heb zitten.. Maar mijn buikomtrek komt toch al wel echt op 119 cm 😮 Tot nu toe 16 kilo aangekomen en nu 31+2 Is dat veel aan kilo's? Bloeddruk was prima en voor de rest zag alles er gewoon super uit.. En Anja fietsen ging super best nog een aantal kilometers gemaakt alleen was ik niet meer zo snel hihi 😅 En ladylien hier ook 2 boys en ik vind het zoooooo geweldig haha 😍 Helemaal verlieft hihi
Bij ons in het zkh (LUMC) doen ze dat bij een tweelingzwangerschap wel. Gesprek met anesthesist over ruggenprik. Ze bekijken dan oa je ruggenwervel alvast en bespreken evt medicijngebruik. Maar elk zkh heeft weer een eigen protocol. Vandaag is het weer om in bed te blijven, wind, regen, kou.... Straks even hoedjes kijken op tv 😀
Hi dames, Gisteren na het ziekenhuis geweest om alles eens na te checken. Alles was verder in orde. 1 kindje is 300 gr zwaarder dan het ander kindje. Is niet zo erg. De onderste ligt nog steeds in stuit helaas. Die ligt al zolang in stuit.. Hopelijk draait die nog. Verder ben ik vandaag zo ontzetten moe, ik heb pijn bij lopen ineens. Mijn voeten tintelen zo.. Heb ook last van buikpijn. Misschien word ik wel ziek ofzo? Echt raar... verder vroeg wanneer jullie kunnen de kindjes of inleiden of keizersnee. Als het gwn te zwaar word mag je dan aankaarten. Hij zei zelf 36/37 weken is okey. ik ben daar wel blij mee... Vrijdag ben ik 31 weken. Pfff sowieso als er niks vanzeld gebeurd kunnen ze met 36 weken al maybe beginnen met strippen of iets... Ben vandaag gwn helemaal op!
Laten we hopen dat het onderste kindje nog draait! Het kan nog wel... Er heerst van alles qua virussen, dus zou best kunnen. Maar het wordt natuurlijk ook zwaarder! De laatste loodjes....
Hallo allemaal, Onze kindjes zijn afgelopen dinsdag geboren! Super snelle ingeleide bevalling (2 uur), dus dat was top! De kindjes hadden een mooi gewicht (2995 gr en 2805 gr) en zijn in goede gezondheid. We mochten een paar uur later weer naar huis en zijn nu volop aan het genieten!! Het is zo leuk! Er staat jullie echt iets bijzonders te wachten! Zelf voel ik me goed, alleen heb ik wel flinke rugpijn. Hopelijk gaat dat ook snel weer over. Succes allemaal! Liefs HZ
Ohhh wat geweldig nieuws!!!! Van harte gefeliciteerd!!!! Super snelle bevalling!!!! Wat fijn dat alles zo goed gaat met jullie, ik hoop dat je rugpijn snel overgaat.... Hoe heten je kindjes? Is het moeilijk de verzorging? Geef je borstvoeding? Haha zoveel vragen sorry!!! Geniet ervan!!!!!
Ik zit er de laatste dagen persoonlijk behoorlijk doorheen. Opstaan, lopen,staan en zitten gaat bijna niet meer. Ik slaap ook bijna niet. Daarom extra afspraak bij de gyn. Eerst aan de ctg. Viel niet mee, want met name de dame was heerlijk aan het draaien. Maar uiteindelijk keurige ctg. Bloeddruk ook goed (120/65) en mooie echo. (Vruchtwater en hartjes bekeken) meisje ligt nu weer dwars bovenin. Voor de bevalling ideaal! Gyn heeft inwendig onderzoek gedaan om te voelen of er al ontsluiting is, niets! De baarmoedermond is al wel week aan het worden. Vrijdag weer afspraak, weer check op oa ontsluiting en als er iets is dan gaan ze gelijk verder met inleiden. De vluchttasjes moesten we meenemen! Mocht er nog niets zijn dan dinsdag weer afspraak en inleiden!