Gefeliciteerd Ponkflower & Flavour2! Wat een verrassing! Ladylien: hopelijk gaat het beter met je? Take care! Hier vrij stil, omdat ik me nog steeds vrij beroerd voel! Af en toe ook overgeven, maar ik denk dat het einde in zicht is: ik ben nu ruim 14 weken. We houden de moed erin! Veel sterkte, succes, genieten allemaal!!!
Miss86; dankjewel! Wat leuk dat jullie een jongen en een meisje krijgen! Flavour; dankjewel! En jij ook gefeliciteerd! Heb je binnenkort weer een echo? Maya; dankjewel! Ik hoop voor je dat je misselijkheid snel over is. Ik ben sinds gisteren wat meer misselijk gedurende dag. Als ik iets eet gaat het wel. Maar het blijft geen prettig gevoel. Werken jullie allemaal nog volgens contracturen of nu even wat minder vanwege kwaaltjes? Ik merk dat ik het best zwaarder begin te vinden om de dagen door te werken. Gisteren na het werk een uur geslapen. En ik lig vroeg in bed.
Hoe gaat het hier met alle tweelingmama's?? Hier gaat het zn gangetje. Ik merk dat ik 1 kindje heel vaak en goed voel en de ander wat minder. Tenminste ik voel de beweging meer op dezelfde plek/regio in mn buik. Of zou ik ze niet goed uit elkaar kunnen houden? Ze liggen natuurlijk ook erg dicht bij mekaar maar het maakt me soms erg onzeker. En bij de jongen ligt de placenta ook meer aan de voorkant. Wie herkent dit? Liefs xxx
Miss86; ik heb geen idee hoe het zit met kindjes voelen. Misschien kun je het eens aan de gynaecoloog vragen? Ik heb vandaag geen goede dag. Begon met kokhalzen, maag en buikpijn. Nu nog pijnlijke darmen Hopelijk morgen een betere dag. Maandag nog een echo gehad en ze waren beiden goed gegroeid
/wow lady lien wat nou dan? ik heb heel wat gemist geloof ik? Gaat het een beetje en hoe gaat het met de twins? alle nieuwe twins mama's gefeliciteerd!! wat spannend allemaal. Hier zijn ze alweer 6 weken oud, god wat gaat dat snel. en alweer bijna 6 pond ook dat gaat veel te snel hihi als ik goed groeien alleen maar goed. het worden al mooie flinke jongens nu alleen nog een beetje spek. ze doen het super alleen we pieken momenteel in de krampjes dus slapeloze nachten. ik vind het heerlijk om mama te zijn van een tweeling (L)
Onze tweeling zijn alweer 7 weken. Doen t super, zitten op 4800 en 4500 gram! Drinken,slapen, plassen en poepen goed 😁 Krampjes vallen enorm mee, gebruik dr Brown flessen en geef cinababy druppels (vsm) Ze zoeken elkaar ook telkens op. Handje in handje, naar elkaar kijken, arm op elkaar etc. Zo cute! Meiden, jullie gaan zo iets bijzonders meemaken, mama vsn een tweeling is heerlijk! Zo uniek, zoveel geluk! De zwangerschap is zwaar, maar, heel cliche, het is het dubbel en dwars waard! Zet m op!
Mag deze middag na 3 nachtjes opnieuw het ziekenhuis verlaten! Volledig geveld door buikgriep bleek na de eerste dag. Nog nooit zo'n pijnlijke krampen gehad. En wonder boven wonder bleef mijn buik er helemaal rustig onder ! Op naar de 28 weken ☺!
Hallo, Mag ik me hier melden? Vandaag eerste echo gehad en against all odds een tweeling! En dat is bizar, want ik heb al een tweeling van 2. Ik weet dus wat me te wachten staat. We zijn er allebei heel blij mee. Wel moet er een hoop geregeld worden, want mijn vriend en ik wonen niet samen. Dus eerst een huis, dan een auto, babyuitzet heb ik,maar er moet een peuteruitzet bij komen. Ik doe een voltijd studie en mijn vriend is bijna klaar met zijn opleiding en moet dan een baan hebben. Maar ik ben nu 8.4 wk dus dat gaat allemaal op zn pootjes terecht komen. Ik heb er wel zin in! Groot gezin, tevens ook de laatste zwangerschap voor mij, want vier is de absolute max! Maar we zijn blij en trots en voelen ons heel bijzonder met twee tweelingen 😊
Hee jurrasic wat leuk zeg weer een tweeling!!! (Ik denk wel es hierna wil ik best nog es zwanger raken maar wel weer een tweeling ). Zoals ik je berichtje lees sta je er positief in dus dat komt vast goed! Voel je je ook goed?
Ik voel me redelijk. Ben erg misselijk en futloos. 'S ochtends gaat het prima, maar einde van de middag begint het tegen te vallen. Ook door telkens het bukken en tillen vanwege m'n kleine droppies. Maar ik heb goede hoop dat het straks wegtrekt en ik me beter zal voelen.
Marieke; wat leuk zeg, al 6 weken oud. Loop je al tegen praktische zaken aan waar je met één kind niet tegenaan loopt? Wat vervelend voor ze dat ze zo last hebben van krampjes. Vind dat altijd zo zielig. Met hoeveel weken zijn de kindjes geboren? Anja; fijn dat jou kindjes het ook goed doen. Met hoeveel weken zijn ze geboren? Mooi gewicht. Wat schattig dat ze zo in elkaar op gaan. Ladylien; wat ontzettend vervelend dat je in het ziekenhuis hebt gelegen vanwege flinke buikgriep. Gelukkig dat met de kindjes alles goed is. Nu goed herstellen. Beterschap! Jurassic; gefeliciteerd! En wat ontzettend bijzonder dat je voor de tweede keer een tweeling verwacht! Jemig, lijkt mij best even schrikken. Zit het in de familie? En voor jullie ook nog een hele rompslomp om een huis en werk te vinden. Ik ben met geen kind al geveld aan het einde van de middag haha. Moet dan echt even een tukkie doen voordat ik aan het koken begin. Ik heb het idee dat de weeïgheid wat minder wordt, maar het kan ook zijn dat ik er aan wen en regelmatig wat eet. Moeheid is wel erger geworden. Maandag een consult over prenatale screening en als het goed is weer een echo. Laten jullie de screening doen?
Haha, ach ik ben niet anders gewend! De eerste tweeling is nu 2, dus het wordt straks alleen maar makkelijker (hou ik mezelf voor) de vorige keer hele voorspoedige zwangerschap gehad, ze zijn met 38.4 gehaald dmv kz. Ben benieuwd hoe het deze keer gaat. Ik vind het heel bijzonder dat mijn lichaam het nog een keer kan!
Ze zijn met 36+6 geboren. We wisten dat het geen mini's zouden worden, maar iedereen staat versteld van de gewichten. Na 12 uur zelf proberen en volledige ontsluiting zijn H en O met een spoed ks gehaald. Ik moest onder algehele narcose, het verpleegkundig personeel heeft wel veel foto's gemaakt van de ks en daar ben ik erg blij mee. QUOTE=Pinkflower;19253358]Marieke; wat leuk zeg, al 6 weken oud. Loop je al tegen praktische zaken aan waar je met één kind niet tegenaan loopt? Wat vervelend voor ze dat ze zo last hebben van krampjes. Vind dat altijd zo zielig. Met hoeveel weken zijn de kindjes geboren? Anja; fijn dat jou kindjes het ook goed doen. Met hoeveel weken zijn ze geboren? Mooi gewicht. Wat schattig dat ze zo in elkaar op gaan. Ladylien; wat ontzettend vervelend dat je in het ziekenhuis hebt gelegen vanwege flinke buikgriep. Gelukkig dat met de kindjes alles goed is. Nu goed herstellen. Beterschap! Jurassic; gefeliciteerd! En wat ontzettend bijzonder dat je voor de tweede keer een tweeling verwacht! Jemig, lijkt mij best even schrikken. Zit het in de familie? En voor jullie ook nog een hele rompslomp om een huis en werk te vinden. Ik ben met geen kind al geveld aan het einde van de middag haha. Moet dan echt even een tukkie doen voordat ik aan het koken begin. Ik heb het idee dat de weeïgheid wat minder wordt, maar het kan ook zijn dat ik er aan wen en regelmatig wat eet. Moeheid is wel erger geworden. Maandag een consult over prenatale screening en als het goed is weer een echo. Laten jullie de screening doen?[/QUOTE]
Een tweeling is uniek, maar twee tweelingen is heel bijzonder!! Wow UOTE=Jurassic;19253374]Haha, ach ik ben niet anders gewend! De eerste tweeling is nu 2, dus het wordt straks alleen maar makkelijker (hou ik mezelf voor) de vorige keer hele voorspoedige zwangerschap gehad, ze zijn met 38.4 gehaald dmv kz. Ben benieuwd hoe het deze keer gaat. Ik vind het heel bijzonder dat mijn lichaam het nog een keer kan![/QUOTE]
Ja haha, ik zag het ook meteen toen ze met de echo begon. Het is echt wel heel speciaal! We zijn er heel blij mee, volle bak, maar zo leuk 😊
Jurassic; fijn dat de vorige zwangerschap is meegevallen. Hopelijk dit keer weer. En ze hadden het fijn in je buik; pas met 38.4wk gehaald. Ik vind het allemaal wel spannend of de kindjes tot bijna aan het eind blijven zitten of dat het prematuurtjes worden. Het laatste hoop ik niet. Anja; goed om te lezen dat jou tweeling met 36.6wk zijn geboren en geen mini's waren. Waarom moest je onder algehele narcose? Mooi dat je nog foto's hebt van de ks. Hoe gaat het met de andere dames?
Vandaag de termijn echo gehad. De gemiddelde meting komt uit op 10.6, dus de uitgerekende datum is 1 juli. Dit ga ik sowieso niet halen, want ze willen me niet langer dan uiterlijk 39 weken laten lopen en ik mag kiezen of ik weer voor een keizersnee ga of natuurlijk. Ergens voor het herstel en met oog op mijn twee andere rondrennende kids zou ik voor natuurlijk willen gaan, maar de gyn zei ook dat ze niet zeker weet hoe het gaat, omdat de baarmoeder behoorlijk onder druk komt te staan. Ivm het litteken van de vorige keizersnee kan dit wel een extra risico met zich meenemen, maar omdat twee tweelingen ongeveer 1:5000 voorkomt, hebben ze hier maar heel weinig ervaring mee. De kindjes deden het fantastisch, lekker aan het zwaaien en dansen 😍😍 het is niet 100% zeker dat het twee eiig is, het kan ook 1 eiig zijn met een vroege splitsing. Ze delen in elk geval helemaal niks met elkaar behalve mijn buik, dus tot 20 weken hoef ik maar eens per drie weken op controle. Dat is wel lekker. Verder mag ik de gyn helpen met haar voorlichtingsfolder over tweelingen met een dik tussenschot en dat vind ik ook wel heel leuk 😊😊😊
Hier sinds de 30 weken mijlpaal toch begonnen met aftellen! Gyn kon bij mij ook geen uitsluitsel geven over eeneiig of twee eiig, uiteindelijk bleek dat het een jongen en een meisje zijn dus met zekerheid twee eiig ☺! Voel me een gigantische walvis en beebjes komen in sneltempo gewicht bij, dus de eerste striemen zijn ook verschenen. Alles om mama te mogen zijn ☺!
Ja, die striemen horen erbij en na een tijdje worden ze wit en vallen ze minder op ik heb er zelf nooit zo mee gezeten eigenlijk. En dat walvis gevoel....ja ik zie mezelf straks alweer waggelen. Ik groei wel een stuk harder nu merk ik haha. Niemand weet het nog behalve een paar goede vriendinnen, we vinden het nog even te speciaal om te delen. Met kerst gaan we het vertellen.
Jurassic; waarom mag je kiezen voor een natuurlijke bevalling of keizersnede? Super hè, bewegende en zwaaiende kindjes op de echo Dus nog geen idee of ze één- of twee eiig zijn. Hier gaf ze ook aan dat het altijd nog een één eiige tweeling kan zijn, ook al heb ik twee embryo's teruggeplaatst gehad. Er zit wel een tussenschot. Ik denk dat ze twee eiig zijn. Of er moet een vruchtje zijn opgelost in het begin. Heb geen bloed verloren namelijk. Wat knap dat je het nog aan bijna niemand hebt verteld. Bij ons weet bijna iedereen het ondertussen wbt directe familie en vrienden. Ladylien; jou zwangerschap schiet al mooi op. Wat leuk zeg, een jongen en een meisje! Alles al klaar qua kamertje, kleertjes etc? Hebben jullie ook standaard ijzertabletten voorgeschreven gekregen? De gyn gaf aan dat ze dit standaard voorschrijven bij een meerlingzwangerschap. Ben vandaag maar braaf begonnen. Over een week krijgen we de uitslag van de combinatietest. De nekplooien waren prima. Maar toch vind ik het spannend, want het zegt niet alles. Kindjes lopen mooi op schema en heerlijk beweeglijk.