Omdat mijn eerste twee ook met keizersnee zijn geboren. In mijn zkh heb je dan de keus. Ik laat het eerst maar even op me afkomen, zover is het nog lang niet. Ik krijg trouwens geen ijzertabletten. Heb 29e intake bij klinisch verloskundige en dan zal ik mijn hb ook wel horen. Hier hebben we niet gekozen voor combinatietest. Mijn gyn zei dat het met tweelingen sowieso lastig is om het bloed te checken. Ik wil buiten het hele echo spektakel sowieso geen prenataal onderzoek, ik wil de zwangerschap niet beeindigen vanwege down, dus hoef ik hier ook geen kansberekening voor 😊
Hoi dames, hier is heel wat geschreven zie ik heb geen tijd om alles terug te lezen maar hier ben ik ook weer. hier gaat het redelijk ben nu 33 weken en het is zwaar. kan amper nog mijn schoenen zelf aan doen, heb heel veel last van mijn liezen en harde buiken. ik moet elke week terug komen bij de gyn ivm groei achterstand bij de 2 smurfjes alhoewel ze van de week weer op de onderste lijn zaten en niet eronder. heel veel ctg's gehad etc. ik maak me niet druk heb al aangegeven dat ik geen grote kinderen maak aan gezien mijn zoon ook nog in maat 50 verzoop terwijl hij pas met 40+6 kwam. verder ben ik er ondertussen wel klaar m ee alles doet me pijn van binnen, maar ze moeten nog maar even 4 weken blijven zitten is beter voor ze! hoe is het verder met jullie? groetjes Ginger
Hoi tweelingmama's, Mag ik me hier ook aansluiten? Ik ben nu 9 weken zwanger van onze tweeling. Zijn onze eerste en tevens laatste twee kindjes. Heel spannend maar ook heel leuk. Ze kunnen het niet met zekerheid zeggen maar het ziet er naar uit dat het twee-eiig is. Ik had dan ook twee follikels dus dat is wel het meest voor d hand liggend. Ik ben erg benieuwd naar ervaringen van anderen en hoop ook eea te kunnen delen. Momenteel even gevloerd met rugklachten, maar daardoor wel even de kans om bij te slapen!
Jurassic; inderdaad je kunt er nog een tijdje over nadenken. Wij hebben het prenataal onderzoek wel laten doen en dan nog niet zozeer vanwege Down, maar wel vanwege Edwards & Patau. Heeft een kind één van deze syndromen dan is het niet levensvatbaar. Wij hebben dit van dichtbij meegemaakt en wij zouden dan de zwangerschap afbreken. Yarah; 33wk al! Wat vervelend dat je zo last hebt van je liezen, harde buiken en pijn binnenin. Werk je nog? Hopelijk valt het mee met de groei achterstand. Wel fijn dat het wekelijks in de gaten wordt gehouden. Annacatharina; gefeliciteerd! Hier ook onze eerste en (waarschijnlijk) laatste kindjes. Afwachten dus of één of twee eiig zijn. Hier neem ik aan twee eiig aangezien we twee embryo's teruggeplaatst hebben gekregen bij IVF. Wat vervelend dat je rugklachten hebt. Hopelijk knap je snel op.
Proficiat annacatharina! Hier ook eerste en laatste kindjes. Wij zitten in verbouwingen dus geen aparte kinderkamer ter beschikking, box komt gewoon in de woonkamer en voor de rest zien we wel (zelf merken ze er toch niets van hé). Hier begint het toch ook zwaar te worden, beebjes wogen woensdag al elk geschat 1800g, dat is dus al 3,6kg baby in de buik! En die striemen zijn het bewijs van hun groeispurt !
Wat fijn om te lezen dat het bij jullie goed gaat. Zwaar maar wel goed dus! Ik ben heel benieuwd hoe het bij mij gaat over 20 weken. Vandaag de termijnecho gehad, ze zijn echt zo lief al. Waren heerlijk aan het zwemmen en zwaaien! Beiden zijn nu 3 cm en dus precies 9w5d!
Ladylien; wat zijn ze mooi op gewicht! Nu nog lekker doorgroeien. Heb je lichamelijk klachten of is je buik gewoon zwaar? Ooh jee, jullie zitten ook nog in een verbouwing. Gaat het nog lang duren? Annacatharina; mooie foto hoor! Ze liggen er lekker bij en lopen mooi op schema. Bijzonder hè, zo'n echo. Ik merk dat ik nu toch echt wel een buikje heb Ik pas mijn broeken nog wel, maar ben benieuwd voor hoelang nog.
Ik wil jullie geen schrik aanjagen, maar mijn zwangerschap is tot nu toe best zwaar geweest. Tot 20 weken alles prima. Vervolgens door een verhoogde druk 'down under' door gyn 2,5w rust voorgeschreven en utrogestan om de verweking van de baarmoederhals tegen te gaan (op m'n ziektebriefje stond 'dreigende vroeggeboorte'). Bij kine werd bekkeninstabiliteit vastgesteld (heb nu een goeie bekkenband). Op 24w+6d voor het eerst opgenomen in het ziekenhuis met contracties/verweekte baarmoederhals (weeremmers en longrijping gehad). 2 weken later opnieuw opgenomen met buikgriep, waarbij ook zwangerschapsdiabetes werd vastgesteld. Spuit sinds 2 weken ook insuline. Inmiddels de 4e blaasontsteking aan het bestrijden. En baarmoederhals is geleidelijk aan aan het inkorten (bij laatste controle nog 1,5cm). Ondanks de vele angstmomenten is de 30 weken voor mij wel een keerpunt geweest om eindelijk toch te gaan genieten, wetende dat ze al levensvatbaar zijn en goeie overlevingskansen hebben. Nu al 32 weken trouwens ☺! Als ze komen dan is dat zo, maar nu panikeer ik niet langer van iedere steek, kramp, harde buik, etc.
Ladylien; jemig, dat klinkt als een zware zwangerschap. In ieder geval hartstikke fijn dat je nu in de 32e week zit. Dat lijkt mij al een hele geruststelling. Hopelijk blijven ze nog lekker een paar weekjes zitten. Fijne dagen allemaal!
Hallo allemaal! Rustig hier! Ik heb afgelopen woensdag weer een echo gehad en intake bij klinisch verloskundige. Kindjes doen het fantastisch! Mooie minimensen! Ik moet nu ook aan het ijzer en extra foliumzuur slikken. Totaal nieuw voor mij, dit hoefde ik bij de eerste tweeling niet. Maar goed, ik ga er vrolijk in mee. Verder wordt mn buik dikker nu en voelt mn baarmoeder zwaarder aan. Ik merk dat het wel meer belastend is dan de vorige keer omdat ik er nu al twee heb rondlopen, maar het is wat het is. Mijn doel het komende half jaar is mn propedeuse halen, verhuizen en bevallen haha. 8 februari de GUO. Hier zie ik wel enorm tegenop, omdat de kans op een hartafwijking (AVSD) 50% per kind is. Mijn dochter (en ikzelf) had deze afwijking ook en dit is een hele spannende tijd geweest, IC en open hartoperatie. Hoop heel erg dat het deze kindjes bespaard gaat blijven, maar ja, zekerheid heb ik pas na de GUO.
Jurassic; wat fijn dat de kindjes het goed doen! Jij dus ook aan de ijzertabletten. Ik neem eigenlijk geen dubbele dosis foliumzuur. Volgens mij hoefde dat ook niet omdat ik naast het tabletje foliumzuur nog een multivitamine neem waar ook foliumzuur in zit. Zal het vrijdag nog eens navragen. Jeetje heftig zeg, dat je dochter en jij een hartoperatie hebben moeten ondergaan en dat het erfelijk is. Hopelijk hoeven deze kindjes het niet te ondergaan. Jij hebt nog een druk half jaar voor de boeg haha. Luistert de gynaecoloog trouwens bij jullie bij elke controle naar de hartjes? Welke (combi)wandelwagen hebben jullie? En tevreden? Wij zijn ondertussen opzoek naar een combiwagen, maar volgens mij is er niet zoveel keuze. Nog niet echt wat naar onze zin gevonden namelijk; wagen te laag, nare rem, bakken half boven elkaar etc. Vind het nog een hele zoektocht.
Heey dames Idd rustig!! Ik hobbel ook nog mee al merk ik dat mijn buik gigantische vormen aan begint te nemen en toch wel wat in de weg begint te zitten. Vandaag groeiecho gehad, kleintjes worden geschat op 1190 en 1212 gram. Ik kijk er echt enorm naar uit dat ze eindelijk komen! Wat betreft foliumzuur; ik heb foliumzuur 5 mg, al direct voorgeschreven toen bekend was dat het een tweeling was. Ik mag hier ook pas mee stoppen na de bevalling. Dit is de 10dubbele dosering van die kruidvat tabletjes. Het helpt ook bij bloedarmoede. Wij hebben een mountainbuggy tweedehands via marktplaats gekocht. Lijkt me n heel fijn ding en is niet de allerbreedste die er is. We hebben er 1 grote wieg op ipv 2 kleintjes omdat ik de wiegen wel erg smal vind van de mountainbuggy. Ik had ook wel graag n bugaboo gehad maar die vind ik echt te duur!
Miss86; je buik groeit dus flink. Hopelijk kom je nog een beetje uit de voeten. Fijn dat de kindjes goed groeien. Jemig, 10 dubbele dosering foliumzuur. Ik vind de bakken zo laag bij de Bugaboo, dus heeft niet mijn voorkeur. De Mountain vind ik qua hoogte beter. Hoor ook enthousiaste verhalen over de Easywalker. Wij zijn ook van plan om de wagen via marktplaats te kopen. We gaan binnenkort maar weer eens op pad en dan moeten we maar een knoop doorhakken.
Hier zitten ze nog steeds veilig in m'n buik, begin al schrik te krijgen dat ze na alle rust en medicatie niet willen komen nu! Is echt zwaar nu, ze hebben ook al een serieus gewicht, maandag volgende echo! Wij hebben de easywalker duo gekocht, maar dus nog niet kunnen uittesten.
Hoi Hoi, Ik ben in de tussen tijd op 30-12-15 met 35+4 weken bevallen, uiteindelijk op de keizerlijke wijze, van een prachtige dochter Skyler (2230 gram) en Zoon Logan (2450 gram). ze maken het alle 2 goed. na 4 dagen ziekenhuis mochten ze weer mee naar huis, ik zelf was na 2 dagen al weg uit het ziekenhuis . ze zitten beide al boven hun geboorte gewicht en gaan als een trein. Ze zijn heel erg lief voor ons huilen alleen als ze honger hebben. Ik ben benieuwd wie volgt haha gaat het voor de rest goed met de zwangerschappen? heel veel liefs Ginger P.S. ik had al een bericht geschreven maar heb hem denk nooit bevestigd ben namelijk nog steeds vergeetachtig
Yarah; gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter en zoon! Wat fijn dat ze zo snel naar huis mochten en dat ze zich voorbeeldig gedragen Hoe is het om twee baby's te verzorgen, voeden etc? Ladylien; fijn dat ze nog niet geboren zijn. Al kan ik mij indenken dat jij wel klaar bent met de zwangerschap. Nog even volhouden! Wij hebben gisteren de Easywalker bekeken. Mooi wagentje en makkelijk in te klappen. We hoorden bij twee winkels dat ze eruit gaan. Winkel had alleen nog showmodel zonder wiegbakjes. Dus konden ook niet uitproberen hoe het wisselen van bakjes naar maxi cosi gaat (we zullen nog weleens afwisselen). Miss86; heb je de Mountain al uitgeprobeerd wbt het afhalen van de wiegbakjes? Ik heb het gisteren in de winkel uitgeprobeerd en heb flink lopen martelen. Wat was de Bugaboo een verademing haha. Maar daar betaal je dan ook flink voor. Tevens hoorde ik van een verkoopster dat kindjes sneller uit de Mountain en Easywalker groeien. Al rond de 2,5 jaar?!? Dat lijkt mij wel heel snel. Iemand ervaring? Ik heb binnenkort alweer de 20wk echo. Ben erg benieuwd en hoop dat ze gezond zijn. Vanaf morgen ga ik 50% werken. Blijf moe en kortademig (HB zit aan ondergrens). Kom doordeweeks niet echt ergens aan toe. Energie gaat naar mijn werk. Vrijdag bijna flauwgevallen in een winkel. Weet niet of mijn HB waarde de oorzaak was of combinatie van moeheid en warmte in de winkel. Hopelijk gebeurt het niet nog een keer.
@ pinkflower; ik heb de mountainbuggy met 1 grote wieg erop. Zitten hengsels aan de zijkant en van die klippen. Ik vind het best handig. Moet nog even kijken hoe ik de maxi cosi beugels moet bevestigen maar weet niet of ik dat zelf vaak ga gebruiken.
De nieuwe mountain buggy is echt heel smal! Die wiegbakken ook. Ik heb van mn eerste tweeling nog de urban jungle one tree hill, mooie solide wagen, makkelijk mandjes op te klikken. Alleen ingeklapt blijft het een onnozel log ding. Vandaag weer controle gehad, kids doen het vooralsnog perfect en waarschijnlijk krijgen wij twee jongetjes erbij!! Sowieso eentje, de ander kon ze niet helemaal goed beoordelen, dus dat zal met de 20 weken echo moeten blijken, maar het leek wel een jochie 😃😃 We zijn helemaal blij en trots! Als het echt zo is hebben we straks dus drie jongens en een meid 😍