Hallo dames, tijd geleden dat ik hier heb meegeschreven! Yarah, nog gefeliciteerd! Hoe gaat het met een ritme vinden thuis? Hier ga ik toch voor de bugaboo, ondanks de prijs. Ik ben vrij klein en niet zo handig, hier kon ik het beste mee pret. Als je er zuinig op bent kun je ze ook weer goed kwijt, alleen nu is het nogal een investering! Hier inmiddels bijna 26 weken en de kleine mannen vermaken zich goed in m'n buik zo te voelen haha. Helaas ben ik onverwacht alleenstaand geraakt, waardoor ik het soms moeilijk vind om nog echt te genieten. Ik kijk ook erg op tegen de tijd dat het fysiek echt zwaar wordt en de kraamtijd...
Jeetje madivi, wat heftig dat je alleenstaand bent geworden. Ik snap dat het moeilijk is om te genieten nu. Heb je wel voldoende hulp voor straks?? En, wat ik hoop, kan het nog goedkomen ? Ik ben de 30 wk voorbij! Kijk nu echt heel erg uit naar de komst van onze baby's!! Alles is klaar en staat klaar. Nu nog ff van de rust genieten
Wow madivi, dat is erg heftig! Ik ben ook ruim een jaar alleen geweest met mijn kids en ja dat is best pittig af en toe. Spreek netwerk aan, probeer via maatschappelijk werk of je misschien hulp kan krijgen. Je kan het wel, het is alleen dubbel pittig.
Miss86; misschien is het bevestigen van een tweelingwieg wel makkelijker. Heb je nog niet een beetje rondgereden in je woonkamer? Fijn dat alles klaar is! Inderdaad nog lekker even genieten van je rust. Voor je het weet is dat voorbij haha. Jurassic; misschien worden de oudere modellen wel op markplaats verkocht. De wiegbakjes zijn bij de nieuwe inderdaad erg smal. Ooh het geslacht blijft dus nog even spannend! Wanneer heb je de 20wk echo? Madivi; wat heftig dat je onverwacht alleenstaand bent geraakt Ik kan mij indenken dat je op het moment minder kan genieten en dat je tegen d kraamtijd opziet. Misschien ergens hulp gaan vragen voor nu (psychisch) en voor straks (psychisch en praktisch). Hebben jullie in de regio Home start? Ik heb maandag alweer de 20wk echo! Ben erg benieuwd naar de kleintjes. Zijn jullie trouwens van plan om de kindjes de eerst tijd op jullie slaapkamer te laten slapen? Bijna iedereen om mij heen heeft het erover. Maar denk dat ik zelf erg onrustig ga slapen. Hebben jullie wiegjes aangeschaft of in de wandelwagenbak?
Dag dames, bedankt voor het medeleven. Mijn moeder komt bij me inwonen rond de kraamtijd gelukkig. M'n familie en vrienden wonen helaas erg ver weg, dus nu is het best lastig. Van mijn ex kan ik helaas helemaal niets verwachten (hij gaat niet meer mee naar echo's en komt afspraken niet na). Ik hoor van iedereen hoe zwaar het wordt, pfff zo spannend. Mijn kraamzorg biedt gelukkig mogelijkheid tot extra uren aan, dat zal ik zeker gebruiken. Pinkflower, ik heb twee cosleeper wiegen met wieltjes, de bedoeling is dat ze wel bij mij slapen. In ieder geval de allereerste periode wordt dat toch wel aangeraden en het lijkt me ook fijner als je fysiek nog moet herstellen. Mocht het na een tijdje niet bevallen, dan kan ik ze ook naar een ander kamertje rijden of zelf op het logeerbed gaan liggen voor een paar uur/nachtje.
Hallo dames, ik heb even een vraagje: is iemand van jullie ook zwanger van een tweeling die bij elkaar in het vlies zit? Alvast bedankt
Lisa; hier zit de tweeling in een eigen vlies. Madivi; wat fijn dat je moeder in de kraamtijd komt helpen! En prettig dat je extra kraamhulp krijgt. Ontzettend vervelend dat je ex geen afspraken na komt en niet meer op hem kunt rekenen. Ik denk dat wij de wiegbakjes van de wandelwagen gaan gebruiken voor eventueel op de slaapkamer.
Wij zijn er nog niet over uit. Ik wil deze keer graag een tweelingwieg huren voor bij ons, maar mijn vriend is bang dat hij dan niet meer slaapt 's nachts. Ik denk dat we het gewoon gaan proberen en wil het niet dan doen we het anders.
Whieeuww Groeiecho was goed!! Baby 1 weegt 1950 en baby 2 1750! Nog paar weekjes grrr de tijd gaat zo langzaam!!!!
Jurassic; jullie zijn er dus ook nog niet over uit wbt kindjes op jullie kamer laten slapen. Ik ben ook bang geen oog dicht te doen als ik zuchtjes of kreuntjes hoor. Miss86; super dat je groei echo goed is! Kindjes zijn mooi op gewicht Hopelijk gaat de tijd snel voor je. Wij hebben maandag de 20wk echo gehad en de kindjes zijn goedgekeurd Wat een opluchting! Qua geslacht blijft het een verrassing. Ik krijg last van nesteldrang haha. Heb zin om te gaan shoppen Vandaag nog bij de gyn geweest, niets bijzonders. Nog even naar de kindjes gekeken & hartje geluisterd en bloedgeprikt op HB waarde. Ik heb pas over 4 weken weer een afspraak omdat opzicht alles prima gaat.
Ik ben zwanger van een één-eiige tweeling wat samen het buitenste vlies deelt maar wel elk een binnenste vlies heeft. (Monochoriale tweeling) vanaf het begin elke 2 weken op controle, maar alles gaat tot op heden keurig volgens het boekje! Jij bent dus ook zwanger van een één-eiige tweeling?
Vandaag de 20 weken echo gehad en beide JONGENS zijn goedgekeurd!!! Zo blij dat geen van beiden een hartafwijking heeft, dat was echt een grote angst van me.
Jurassic; super dat de kindjes gezond zijn! Lijkt mij inderdaad een zorg minder. En leuk; twee jongens! Hier gaat het met de zwangerschap z'n gangetje. Ik voel de kindjes steeds vaker bewegen, wat bijzonder! Ik ben al wel een week ziek en dat i.c.m. een laag hb is wat minder prettig. Binnenkort de babykamermeubels aanschaffen en dan alles inrichten.
Dag dames Mag ik me bij jullie voegen. Ik ben bijna 10 weken in verwachting van een tweeling yesss. Heel dankbaar en blij om aangezien het echt een verlangen was. Voel me alsof ik de loterij heb gewonnen Nu een vraagje aan de experts Zie foto. Dit houdt in dat ze 2-eiig zijn? Aangezien ze allebei een eigen dooierzakje hebben? Dus dat ik geen identieke tweeling krijg toch? Het is zo bijzonder. Dit is mijn 3e zwangerschap en de laatste overigens nu het er gelijk 2 zijn. Maar tot nu aan ben ik haast niet misselijk terwijl ik dat wel heel erg was bij de vorige 2. Wel heel moe. Wat doen jullie om de dag door te komen
Neyomi; gefeliciteerd! Ik heb geen idee wbt de foto. Als ze beide een dooierzak hebben kan het zowel één als twee eiig zijn. Ik dacht dat het er om gaat of ze wel of niet de placenta delen, maar ik weet het ook niet helemaal. Ik blijf helaas ook moe vanwege een laag hb. Ik werk 50% momenteel. Vooral 's ochtends tijd voor mezelf, aan het einde van de middag een half uur tot een uur rusten/slapen en 's avonds optijd naar bed. Jij hebt al kinderen dus kan mij indenken dat extra rusten lastiger wordt. Ladylien; jij zult al wel bevallen zijn? Hoe is het?
Bedankt voor jouw reactie. Leuk! ! Is de vermoeidheid niet weggegaan bij jou dan? Gezien jouw termijn. Daar ben ik dit keer bang voor. Normaal krijg je wel wat meer energie na 12-14 weken. Ik hoop het echt. .want dit is zwaar. Mag ik nog wat vragen? Ik kreeg een brief thuis van het ziekenhuis. Omdat ik nu daaronder val. Wat gaan ze doen voor? Zijn de echo's inwendig of uitwendig. Ik vind het echt spannend. .. En weet je de geslachten al. Ik wil het niet weten. .
Je kunt zowel een eeneiige tweeling als een twee-eiige tweeling hebben als je twee vruchtzakken en twee placenta's hebben.