Nu zwanger van een tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Knokke, 11 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2xwonderlijk

2xwonderlijk Actief lid

9 dec 2015
    177
    2
    16
    thuis mama
    meppel
    Ja!!!! Ben dinsdag bevallen van 2 prachtige zonen!!:D
    Beide 5pond... Echt prachtig...

2. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    2xwonderlijk; gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontjes! :) Mooi gewicht hoor! Hoe gaat het verder? Moeten jullie nog in het ziekenhuis blijven?

2opkomst; je hebt gelukkig nog tijd zat voor namen ;)
    Hoe gaat het met je zwangerschap?

Vandaag weer een echo en controle gehad. Kindjes groeien mooi; 864 & 886 gram. Vanaf nu elke 2 weken controle. Ook nog weer op HB geprikt om te kijken of de waarde gezakt is.

3. MarjoP

MarjoP Bekend lid

9 dec 2015
    853
    579
    93
    Vrouw
    #683 MarjoP, 20 mrt 2016
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2016
    2xwonderlijk, van harte gefeliciteerd! 2 jongetjes, ontzettend leuk! Lekker genieten nu! Hopelijk voel je je goed.

Alle tweelingmama's; ik was wel benieuwd wanneer jullie de kleintjes voor het eerst voelden. Ik ben bijna 18 weken en het zal misschien nog wel eventjes duren, maar ik hoop stiekem niet al te lang meer:)

4. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    MarjoP; met 18wk vroeg ik mij echt af of het nou een kindje was of mijn darmen die steeds 'naar boven kwamen'. Er kwam dan een bobbel op mijn buik. De gyn gaf aan dat het toch echt een kindje was. Daarvoor had ik het al een paar keer vaker gemerkt. Ik denk dat ik rond wk16-17 voor het eerst een kindje voelde. Nu komt het kindje nog steeds op die plek weleens naar boven...voorkeursplekje :D De ander voel ik altijd onderin. Dat begon met wat geklop en minder sterk. Ik denk zo rond wk20 als ik mijn aantekeningen bekijk. Nu rommelt dat kindje veel haha :)

5. Prinsesje2014

Prinsesje2014 Actief lid

12 dec 2013
    411
    1
    18
    Hallo dames,

Ik lees wel eens mee op deze groep en dacht ook wel eens meegeschreven te hebben maar dat lijkt zo omdat ik namen van een andere topic herken Haha.

Hier ook zwanger van een een-eiige tweeling (meisjes) en alweer bijna 28 weken. Op zich gaat het goed, maar lichamelijk ook best wel zwaar ineens. M'n lichaam kan de groei van m'n buik ook niet bijhouden en vele striemen tekenen zich op m'n buik inmiddels. Helaas.
    Verder zijn het 2 ontzettend drukke meisjes die ik eigenlijk de hele dag door voel. Ik vraag me af wanneer ze slapen. In de Zvond ook best veel harde buiken.

Sinds vorige week gestopt met werken en dat is toch wel echt fijn en een aanrader.

Ik moet vanaf het begin elke 2 weken op controle. Weet iemand van jullie ook hoe dat verder verloopt en wanneer de controles frequenter worden?
    Laatste keer was ik met 26 weken en ging alles keurig volgens het boekje. De meisjes groeien mooi gelijk en zaten beide al rond de 950 gram.

Worden jullie ook met een bepaald aantal weken ingeleid of laten ze de natuur z'n werk doen? Daar zit wel weer verschil in toch bij een-eiig of twee-eiig?

Hopelijk gaat het met iedereen goed!

6. 2xwonderlijk

2xwonderlijk Actief lid

9 dec 2015
    177
    2
    16
    thuis mama
    meppel
    Hoi! Succes allemaal met groeien dames! Doe t echt rustig aan...
    Ik moest vanaf 33 weken elke week terug komen op de poli... 1 eiig.
    Maar goed ook.... Het TTTS/ TAp is niet niks...
    Bij mij zeker niet langer dan 37 weken, anders ingeleid. Gelukkig was t niet echt nodig... Had bij controle al 3 cm ontsluiting!!
    Update verder via elke week probeer ik; ;) na de geboorte> de mama's> tweeling mama's....!

7. MarjoP

MarjoP Bekend lid

9 dec 2015
    853
    579
    93
    Vrouw
    Pinkflower thnx voor je reactie! Bijzonder lijkt me, om ze te gaan voelen! Ik voel echt nog niks, dus moet gewoon geduldig blijven wachten;) haha.
    Ik kom vanaf t begin bijna elke twee weken in het ziekenhuis voor controle, en volgensmij zou dit na de 20 weken zo blijven, en dan vanaf ? weken wekelijks, maar weet niet precies meer vanaf wanneer. Maar ik ben zwanger van een twee-eiige tweeling, dus dat zal ook wel iets anders zijn dan een eiig inderdaad.

8. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    2xwonderlijk; ik doe zeker rustig aan! Zou deze week terug gaan naar 25% werken, maar ben vanaf maandag 100% ziekgemeld. Last van bekken aan de rechterkant met erg vermoeide been. Vanochtend bij de fysio geweest; schijnt midden in mijn rug wat bekneld te zitten. Fysio heeft mij gekraakt...dacht dat ze dat in een zwangerschap niet meer deden. Toen ik afgelopen jaren andere rugklachten wilde hij in ieder geval niet in het begin van een zwangerschap kraken mocht ik zwanger zijn. Heb een beetje gemengde gevoelens hierover.
    Hoe gaat het met je zoontjes?

Prinsesje; haha welkom hoor :) Vervelend dat je straie hebt gekregen op je buik. Het is dan ook een hele aanslag op je lichaam, dus niet zo gek dat dit gebeurd. Ben benieuwd of en wanneer het bij mij verschijnt. Toen ik namelijk als puber ineens heupen kreeg kreeg ik al straie op mij heupen. Dus heb zo'n vermoeden dat ik nu ook niet gespaard blijf.
    Haha, zijn ze zo druk? Misschien slapen ze wel als jij ook slaapt...hebben ze al mooi het nachtelijke ritme te pakken haha ;) Ik voel ze de ene dag meer dan de andere dag, maar niet de hele dag door.
    Fijn zeg dat het bevalt om niet meer te werken. Ben er zelf ook wel klaar mee, zeker nu er meer klachten zijn. Ik moet eigenlijk nog 3 weken na deze wee, maar weet niet of dat uberhaupt nog gaat gebeuren.
    Ik ben ingepland voor een afspraak 1x in de 2 weken tot wk34. Maar bij jou loopt het misschien wel anders vanwege 1 eiig. Gewoon even vragen aan de gyn.
    Jou meiden groeien flink door :)
    Geen idee hoe de bevalling gaat lopen. Heb begrepen dat het ligt aan de situatie (stuit, vruchtwater etc) of ik natuurlijk ga bevallen, ingeleid wordt of via keizersnede. Maar daar is verder nog niet echt over gesproken tijdens een consult. Zal vast aankomende tijd wel een keer. Heb binnenkort nog een bijeenkomst over bevallen in het ziekenhuis en ook nog een keer een voorlichting over baring tweeling.

Marjo; voor je het weet trappen of stompen ze je haha :D

9. Prinsesje2014

Prinsesje2014 Actief lid

12 dec 2013
    411
    1
    18
    Goedemorgen dames, hopelijk gaat het goed met iedereen.
    Hier lig ik vanaf zaterdagavond/nacht in het ziekenhuis ivm dreigende vroeggeboorte. Lig nu aan de weeenremmers en heb vannacht de 2de longrijpingsspuit gekregen. Gelukkig is m'n buik nu rustig en lijkt de medicatie zijn werk te doen.
    Morgen spannend als de medicatie gestopt wordt. Als ik dan opnieuw weeën krijg gaan ze niet meer remmen en zullen de meisjes geboren gaan worden.
    Ik hoop zo dat het rustig blijft.
    Nu bedrust en na morgen moet ik weer wat gaan mobiliseren. Zucht, een hoop stress gehad de afgelopen dagen, maar inmiddels voel ik me weer wat rustiger en krijg ik weer wat vertrouwen in mijn lijf

10. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Prinsesje; ooh jee, ik hoop echt dat de meisjes nog een tijd blijven zitten! Het lijkt mij enorm schrikken als je al in zo'n vroeg stadium weeen krijgt. Kan mij indenken dat het veel stress met zich meegeeft. Ik duim voor jullie! Sterkte en rustig aan!

11. MarjoP

MarjoP Bekend lid

9 dec 2015
    853
    579
    93
    Vrouw
    Prinsesje, wat spannend Zeg! Hopelijk willen de meisjes nog even een paar weken blijven zitten! Veel sterkte!

12. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Prinsesje; hoe gaat het nu?

En met de rest van de dames?

Ik ben volledig gestopt met werken. Er zit een zenuw klem in mijn rug waardoor ik last van mijn lies en binnenkant been heb. En toch helaas ook weer wat last van ischiaszenuw (oude kwaal). Gisteren weer gekraakt en best wat last gehad. Vandaag gaat het tot nu toe stukken beter! Volgende week weer naar de fysio.
    De kindjes zijn ook weer goedgekeurd. Beide mooi gegroeid naar hun eigen lijn (net onder gemiddelde lijn).
    Merk nu wel dat ik steeds blij ben als er weer een week bij is gekomen. Hoop voor hun gezondheid dat ze nog een tijd blijven zitten. Vind het langzamerhand allemaal wel spannend worden.

13. 2opkomst

2opkomst Actief lid

9 mrt 2016
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pinkflower; wat vervelend dat je een zenuw bekneld hebt zitten. Lijkt me ook erg spannend om nu gekraakt te worden.
    Hopelijk helpt de extra rust, doordat je gestopt bent met werken. Fijn dat de tweeling het zo goed doet. Kan me voorstellen dat je de weken telt (dat vind ik nu al.....) Hoop ook voor je dat ze nog lekker blijven zitten.

Met mij gaat het goed. Vanmorgen controle gehad en zowel de baby's en ik zijn weer goedgekeurd. Nu op naar de GUO over 2,5 week.

14. Prinsesje2014

Prinsesje2014 Actief lid

12 dec 2013
    411
    1
    18
    Hallo dames,
    Ik heb even mijn verhaal bij een ander topic gekopieerd om het voor nu even niet helemaal opnieuw te hoeven typen...

Hallo dames,

Even een update vanaf hier (31 maart)
    Onze meisjes (Fleur & Suze) zijn gisternacht (30 maart) geboren bij een termijn van 28+6.
    In eerste instantie maakten ze beiden een goede start en direct opgenomen op de NICU. Gisterochtend bleek toch dat Suze problemen had met ademen en is ze uiteindelijk geïntubeerd. Dit kostte erg veel moeite en ook bleek de sonde niet in haar maagje terecht te komen. Ze denken aan afwijkingen in de aanleg bijnier ademhalingstelsel maar concreet is het onduidelijk voor nu. Ook onduidelijk of beide meisjes dat zouden hebben (een-eiig). Ze leek daarna wel stabiel. Gisteravond heeft ze een klaplong gekregen waarop er direct een drain geplaatst is. Al met al toch heel veel onzekerheid en complicaties.
    Ook Suze lijkt steeds toch moeite te hebben met ademen met behulp van de cpap. Mogelijk krijgt ook zij toch een beademingsbuisje om het allemaal iets makkelijker te maken

Ik voel me lichamelijk vrij goed. Heb een goede en natuurlijke en snelle bevalling gehad. De stress van nu en de onzekerheid hakt er wel erg in. We hopen dan ook op nu wat meer positieve berichten. En ook positieve ervaringen van andere mensen. Dat geeft weer wat meer hoop. Vandaag worden o.a scans van de hersentjes enzo gemaakt.

Fleur woog trouwens 1430 gram en Suze 1300 gram. Hele mooie gewichten.

15. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Prinsesje; gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochters! En leuke namen! Wat fijn dat ze mooie gewichten hebben voor dit termijn. Ik moest wel even slikken toen ik je verhaal las. Ik had zo gehoopt dat ze nog een tijd zouden blijven zitten. Hoe ging het vandaag met ze? En hoe is het voor jullie dat ze nu geboren zijn?

16. MarjoP

MarjoP Bekend lid

9 dec 2015
    853
    579
    93
    Vrouw
    Pinkflower wat vervelend die klachten! Kun je flink last van hebben:(

2opkomst fijn dat alles weer goed was op de echo!

Prinsesje, poe heftig allemaal zeg.. wel gefeliciteerd natuurlijk, lrachrig 2 meisjes. Maar ook spannend, hoop dat het gauw de goede kant op gaat met de meisjes!

Wij hadden gisteren de GUO, alles zag er goed uit! Iets groot voor het termijn dus word voor de zekerheid op suiker getest.

17. 2opkomst

2opkomst Actief lid

9 mrt 2016
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Marjo; Gefeliciteerd met je goede GUO! Dat is fijn nieuws.
    Hopelijk heb je geen suiker, maar zijn je kids gewoon goed gegroeid.

18. MarjoP

MarjoP Bekend lid

9 dec 2015
    853
    579
    93
    Vrouw
    Jaa heel fijn! Morgen word ik getest op suiker, ben benieuwd, even afwachten!

19. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    MarjoP; wat fijn dat alles goed gaat met de kindjes! Heb je de uitslag van je suiker gelijk al gekregen?
    Ik hobbel maar door; ene dag gaat het prima en de andere dag kan ik best last hebben. Nog even 2 maanden doorzetten ;)

2opkomst; fijn dat jullie weer zijn goedgekeurd! Wanneer heb je de GUO?
    Het kraken heeft wel geholpen. Maar ik moet gewoon blijven oppassen met houdingen en een paar keer op de dag even plat liggen om rug te rechten en te laten ontspannen.

Prinsesje; hoe is het met de meisjes?

20. 2opkomst

2opkomst Actief lid

9 mrt 2016
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pinkflower; succes met doorhobbelen! Kan me wel indenken dat de tijd zo langzaam gaat, al is het voor een goed doel. Extra genieten van je goede dagen en op tijd rust nemen.

Wij hebben de GUO maandag 18 april. Ik ben erg benieuwd, maar anderzijds heb ik wel meer vertrouwen in mijn lijf en de zwangerschap nu ik de kleintjes af en toe voel.

Deel Deze Pagina