Nu zwanger van een tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Knokke, 11 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SoInLove

SoInLove Lid

17 dec 2014
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden, ik mag mij hier ook melden. Morgen echo en suikeronderzoek in het ziekenhuis. We krijgen dan ook de uitslagen van uitstrijkjes van vorige week i.v.m. bloedverlies. Afgelopen weken zijn heel stressvol geweest, mijn schoonvader is overleden twee en halve week geleden. Daarna begon het bloedverlies. Er is op de echo van vorige week een hematoom gevonden, maar ook verder onderzoek om te zien of er nog andere oorzaken kunnen zijn.

Ik pas mijn eigen broeken nog net met de knoop open, maar heb van mijn moeder ook twee positiebroeken gekregen. Die heeft zij gekocht bij bonprix.nl. Ook met elastieke band met knoopjes, ze zitten erg lekker.

Voor een kinderwagen zijn we ook al aan het rondkijken, en ook mee rond gelopen in de winkels. We willen het liefst de kindjes naast elkaar, ik vind dat er gezelliger uitzien. We vinden de bugaboo donkey erg mooi, maar ook best prijzig. Tweede keus is easywalker. We denken er nog even over na.

We willen komende weken de babykamer klaar gaan maken, weten al welke spullen we gaan gebruiken. Hebben ook al verschillende kadootjes gekregen voor de babykamer. Morgen hoop ik dat ze met de echo kunnen vertellen wat het geslacht is, dan kunnen we naar kleur gaan kijken qua behang. En stiekem ben ik ook wel heel nieuwsgierig en kan wel wat leuk nieuws gebruiken na alle stress.

Tot slot, allemaal gefeliciteerd met jullie bijzondere zwangerschap!

2. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Gecondoleerd met het verlies van je schoonvader. Verdrietige tijd voor jullie. Hopelijk komt er geen narigheid uit de testen en is alles oke!is het noodzakelijk om iets aan de hematoom die op de echo gezien is?

Heb je zelf een vermoeden wat het geslacht is van je kindjes?
    Succes morgen met de echo!

3. molly27

molly27 Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.673
    0
    0
    welkom SoInLove. Jij hebt heel wat meegemaakt. Ik hoop dat morgen alles goed is. Nog gecondoleerd met je schoonvader.

4. SoInLove

SoInLove Lid

17 dec 2014
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt meiden! Hematoom is niets aan te doen zei de arts vorige week. Over het geslacht ik denk zelf 2 meiden en mijn man droomde over een jongen en een meisje. Waarop mijn moeder zei het zijn dan vast 2 jongens :D

5. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Haha, ben benieuwd wie er gelijk heeft! :)
    Krijg je een 1 eiige of 2 eiige tweeling?

6. El83

El83 Lid

27 okt 2014
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames, mag ik meekletsen? Gisteren te horen gekregen dat we niet 1 maar 2 baby's krijgen. Na een hele hoop gegiechel gisteren, ben ik nu minder rustig. Ben best wel een beetje in paniek, want we hebben al een zoon van 6 en een dochter van 2. Oftewel we hebben straks een huis vol kinderen!
    Kunnen jullie mij vertellen wat er nu anders is dan aan een eenling? Ik kreeg al te horen dat ik niet naar de verloskundige hoef, maar onder controle bij de gyn. Hoe ziet dat er uit en waar moet ik op rekenen?

7. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi El,
    Welkom. Ik weet geen antwoorden op je vragen. Dit is mijn eerste zwangerschap.
    Hoe voel je je verder?

8. xxBloesem

xxBloesem Bekend lid

1 feb 2015
    536
    173
    43
    Vrouw
    Hoi dames, vanochtend echo gehad en te horen gekregen dat we een tweeling verwachten. Even wennen maar wel heel bijzonder. Alles is goed en daar zijn we blij mee.
    Ik kom graag met jullie meekletsen, ik ben 13-10 uitgeteld, jullie dan? Lopen jullie allemaal een beetje gelijk op of heel verschillend?

@El, ik weet inderdaad ook dat de controles alleen via gynaecoloog gaan en dus niet bij verloskundige. Verder krijg je elke controle een echo, dat is bij een eenling niet zo. Meer weet ik er ook niet over ;)

9. xxBloesem

xxBloesem Bekend lid

1 feb 2015
    536
    173
    43
    Vrouw
    Hier trouwens mn echo van vanmorgen

10. xxBloesem

xxBloesem Bekend lid

1 feb 2015
    536
    173
    43
    Vrouw
    en beebje 2:

11. marlis

marlis Lid

1 mrt 2015
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd el en bloesem! Spannend he, twee tegelijk... En ook wel schrikken vond ik, maar ben nu wel aan het (leuke) idee gewend :D

El, het zijn ook onze eerste kindjes dus ik weet niet wat de verschillen zijn met een eenling zwangerschap.
    Ik loop ook bij de gyn en krijg elke twee weken controle met echo vanaf 16 weken i.v.m. risico op complicaties (mijn kindjes delen de placenta/het buitenvlies, waardoor ze bepaalde nare risico's lopen).
    Hebben ze bij jou al kunnen zien welke vliezen ze delen?

Bloesem, ik ben 26 augustus uitgerekend.

12. lemontree

lemontree Niet meer actief

Bedankt dames voor het warme welkom. Het is inderdaad een rollercoaster geweest maar ik ga nu echt proberen te genieten.

@Soinlove, jeetje wat een stress! Echt niet fijn om al die zorgen te hebben. Vind het wel knap dat je je eigen broeken nog past! Ik begin nu echt al wat te groeien! Nou is dat volgens mij wel normaal bij een 2e zwangerschap en een tweeling, maar ik vrees dat ik echt mega wordt haha. Weet je al wat de geslachten zijn?

@El83, de schrik hebben wij ook gehad hoor! ik moest echt wel even wennen, en schiet nog steeds soms wel in de stress. Maar het is al een stuk beter nu. Bij mijn vorige zwangerschap kwam ik vanaf week 30 bij de gyn. Op zich is dat wel heel anders dan een VK. Dat laatste is toch wel een stuk persoonlijker. Maar goed, het is niet anders en het voordeel is dat ze alles een stuk beter in de gaten kunnen houden. Ik kreeg elke keer dat ik kwam bv een echo.

@bloesem, wat een mooie echo! Wat duidelijk! Ik ben trouwens 18 oktober uitgerekend ;)

Wanneer gaan jullie het grote nieuws bekend maken? :)

13. molly27

molly27 Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.673
    0
    0
    welkom EL83, je hebt ons gevonden. :D

xx Bloesem: welkom hier, wat een mooie echo's zeg. Ik ben 21 oktober uitgerekend

Ik heb eind van de middag en echo hoop op mooie foto's maar vooral dat alles goed is natuurlijk.

14. xxBloesem

xxBloesem Bekend lid

1 feb 2015
    536
    173
    43
    Vrouw
    Bedankt allemaal, zie dat een paar wel bij mij in de buurt uitgerekend zijn. Leuk!

Wij hebben het nieuws gisteren (na de mooie echo's) meteen aan iedereen verteld. Eigenlijk wilden we nog wel 2 weken wachten maar het nieuws van een tweeling was zo speciaal dat we onze mond niet meer konden houden. ;) En jullie?

Rare vraag misschien, maar welke tweelingwandelwagen hebben jullie op het oog? Kan geen leuke vinden die ook nog een beetje betaalbaar is.... (bugaboo is erg mooi maar zoooo duur)

15. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wij gaan toch voor de bugaboo ( heb m nog niet in het echt gezien)
    Molly hoe was je echo? 😃

Met vertellen willen we tot 11/12 weken wachten, maar of we dat redden? :)
    De 24e laatste echo bij de ivf arts en dan 7 april afspraak bij de gyn. Mischien vertellen we het dan ook aan iedereen (incl leuke aankondiging op FB)

16. lemontree

lemontree Niet meer actief

Ja zo dacht ik ook een beetje. Wij hebben volgende week donderdag de laatste echo bij de fertiliteitsarts en ik ben dan 9+4. Ik vind het eigenlijk wel erg vroeg, maar aan de andere kant brand het me op de lippen haha. Ik ben er nog niet helemaal over uit.

Wij gaan voor een 2e hands kinderwagen. Hebben voor onze dochter al eens een dure wagen aangeschaft, nu hebben we genoeg kosten aan een nieuwe auto etc. Dus waarschijnlijk wordt het een urban jungle duo. Maar we hebben nog even tijd. :)

17. El83

El83 Lid

27 okt 2014
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie voor de reacties. Ja ik vond het echt schrikken. Begin nu een beetje aan het idee te wennen. Maar zie erg op tegen de zwangerschap. En vind het jammer om niet naar de VK te gaan, omdat dat idd persoonlijker is. Heb de zwangerschap van de andere twee kinderen ook wel als pittig ervaren ivm bekkenklachten, dus vrees nu het ergste.

Qua kinderwagen zullen wij ook kijken wat we 2e hands kunnen krijgen. Moeten namelijk eerst een andere auto, anders kunnen we niet meer met elkaar weg. En tzt zal ik ook een bakfiets moeten, want mijn dochter is drie als de tweeling geboren is en kan nog lang niet zelf fietsen. Ik zal wel dagelijks 10 minuten naar school moeten fietsen om de oudste te halen. Kosten genoeg, nu we er twee bij krijgen!!

18. marlis

marlis Lid

1 mrt 2015
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij willen voor de Bugaboo gaan, al vind ik hem eigenlijk belachelijk duur... Maar vind het erg fijn dat hij ingeklapt kan worden naar eentje en dat je de zitjes naar je toe/van je af kan doen.

Wij hebben het trouwens gefaseerd verteld :) Heeeel vroeg aan beide ouders ivm het kerstdiner (was met kerst 5/6 weken denk ik ongeveer). Na de eerste echo (8 weken) kon ik al snel m'n mond niet meer houden. Twee weken later hadden we weer een echo, maar nu in het ziekenhuis en toen hebben we het wel redelijk wereldkundig gemaakt. Alleen op m'n werk heb ik wel tot 12 weken gewacht.
    Zoooo moeilijk om je mond te houden!

Weten sommigen van jullie al of het 1 of 2 eiig is?

19. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Abo!!
    Ik ben 34.4 week zwanger van kindje 2 en 3!!
    Hier trouwens de bugaboo aangeschaft! Super duur, maar wel wel een heerlijke wagen. Zojuist hem als mono ff gebruikt voor dochter: hij rijdt geweldig!!

20. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Goed om te horen dat de bugaboo zo goed bevalt! Het schiet voor jou al op Maartje! Laatste loodjes!

Wij krijgen een twee eiige tweeling. Er zijn 2 embryo's teruggeplaatst en ze zijn allebei blijven zitten 😃

Deel Deze Pagina