Bedankt voor het welkom allemaal. Vind het wel handig om te lezen hoe de zwangere die al stukken verder zijn het zwanger zijn van een tweeling ervaren. Word straks nog wat in oktober dus om mijn schoenen aan te gaan trekken😂Hopelijk blijft het heel lang nazomeren dan kan ik gewoon op de slippers blijven lopen.
Haha ja donkie, ik dacht zelf toen we voor een derde gingen "dat is handig, dan kan ik tot de kerstvakantie alles blijven doen en dan in januari komt de baby" maar al snel leerde ik dat ik ws vanaf de herfst vakantie al wel een tandje lager kan en in december ws al wel "klaar" ben. Ik ben ook heel benieuwd hoe het hoogzwanger en qua bevalling gaat!
@suusjeuh: gefeliciteerd met je 3 & 4e spruit in aantocht! Hier dezelfde situatie: onze jongens twin zijn nu 3 maanden, en ook nummer 3 &4
Wauw Janine gefeliciteerd! Wat bijzonder... Ja met dit weer is t idd wel benauwd vind ik, met dikke enkels en veel zweten s nachts. Maar alles voor t goedd doel! Spannend, voor de mama's die zo goed als uitgerekend zijn.. hou vol en sterkte als het zo ver is! Vandaag weer een groeiecho gehad, ze gaan bijna precies gelijk op dus dat is super! En volgen mooi de gemiddelde lijn. Alleen heeft ze geen geschat gewicht gezegd en ik ben vergeten te vragen, shit haha. Als verrassing hoorden we dat het toch ook nog 1 eiig kan zijn, dus ben benieuwd. Volgens haar kun je niet zeggen of het 2 eiig is omdat een eitje ook heel vroeg kan delen en dan ook zorgt voor mooi gescheiden kindjes en placenta's. Wel kans op keizersnee omdat kindje A helaas in stuit ligt (al een poosje). Kan nog draaien maar de ruimte wordt steeds krapper! Spannend..
@Suusjeuh. Ik moet nu al wel zeggen dat ik al een stapje terug moet doen maar dat komt waarschijnlijk door het ijzertekort. Wel irritant want ik wil nog zo veel. @MarjoP. Bedankt. Is het dan ook zo dat de kindjes bij een tweelingzwangerschap eerder goed gaan liggen omdat de ruimte ook eerder krap word? Hopelijk draaien ze dan voor je.
@marjop: mijn kindjes liggen ook in stuit(al vanaf 30 weken), maar mijn gyno ziet dat niet als reden om direct voor een keizersnee te gaan. Even ego. Wat een vreselijke dag heb ik gisteren gehad. Was weer eens in de overtuiging dat ik ging bevallen. Vanaf 3.00 's nachts wakker met pijnlijke harde buiken die om de 5 min. kwamen en ook 1 à 2 minuten aanhielden. Vervolgens eind van de ochtend weer even rustig en 's middags weer hetzelfde riedeltje. Mijn darminhoud geleegd voor de hele week, van die heerlijke pijnlijke menstruatie krampen erbij....maar nee hoor. Geen baby's. Heb wel een enorm pijnlijke buik nu, alsof ie helemaal beurs is, met name onder mijn ribben. Ik word hier zo vreselijk moe van.... Mooi hoor dat de baby's nog zitten, maar mag ik aub nog een beetje fatsoenlijk de laatste weken doorkomen??!! Vind het echt niet leuk meer zo Succes dit weekend allemaal met de warmte. Hoop dat jullie lekker kunnen genieten van het mooie weer🌞 Groetjes, Danielle
Dit is alweer de derde dag in het ziekenhuis. Ik ben opgenomen vanwege hoge bloeddruk. Ik kwam voor bloeddrukcontrole en moest gelijk blijven met toeters en bellen. Daarbij ook het gewoon op zijn. Krijg elke dag allerlei onderzoeken en gelukkig zijn de uitslagen allemaal nog redelijk prima. Wel veel vocht in benen en voeten en daarom nu een vochtbalans qua drinken en plassen bijhouden. Wat ik zo hoor is het de bedoeling om mij één deze dagen in te leiden. Het is goed dat ik hier ben. Ik kom meer tot rust dan thuis. Met de kindjes gaat het goed. Daantje; vervelend dat je steeds last hebt van harde buiken! Ik kan mij heel goed indenken dat je het zo niet meer leuk vindt. Vond het zelf de afgelopen tijd ook niet meer leuk! Sterkte met de laatste loodjes! MarjoP; wat mooi dat ze zo'n beetje gelijk lopen! Afwachten dus of ze 1 of 2 eiig zijn. Hopelijk draait kindje A nog. Hier kindje B in stuit. Julyn; leuk dat jullie nu weten wat het wordt! Al aan familie etc verteld? Suusjeuh; welkom en gefeliciteerd! Neyomi; hier is ook niets verteld over kraamzorg regelen etc. Merk dat het er erg aan ligt welke gyn ik heb wbt info. Wel een boekje gekregen waar in staat wat wanneer zo'n beetje aan de orde is maar dit horen ze ook te bespreken zei een gyn. Gillian; nee ik word niet gewogen. Deed het zelf wekelijks maar er werd nooitnaar gevraagd. 2xwonderlijk; aah gossie; 'de baby's zijn eigenlijk niet leuk'. Zal voor de kids ook wel flink wennen zijn. Donkie; welkom en gefeliciteerd! Wat bijzonder dat je alsnog natuurlijk zwanger bent geraakt en dan ook nog eens een tweeling. Onze tweeling is 'ontstaan' d.m.v. IVF. Dus ook een traject achter de rug.
Pinkflower, fijn dat je een beetje tot rust kan komen in het ziekenhuis, wel verbaasd het me dat ze met jouw termijn nog een paar dagen afwachten. Mijn gyn zei dat 37 weken een mooi streven is qua zwangerschap? Daantje, heftig zeg die valse starts... Zo hoogzwanger en niet fit de zomer in is ook niet fijn! Ik hoop wel dat je babies je nog een week of 2, 3 rust gunnen en dan netjes komen! 34 is wel een beetje vroeg.
He Daantje, wat maak je het spannend zeg.. Idd fijn dat de beebjes nog even blijven zitten in hun veilig nestje.. maar kan me voorstellen dat ze nu wel mogen komen.. Hopelijk heb je een vlotte bevalling.. Pinkfolwer veel sterkte in het ziekenhuis, hopelijk kom je de tijd een beetje door. En ook spannend dat ze je gaan inleiden in een van deze dagen.. Veel succes. We lezen vast snel hoe het is gegaan. Wij hebben het nog niet met familie gedeeld. Helaas was niet iedereen aanwezig, dus vonden we het niet leuk om het te vertellen. We wachten dus nog eventjes.. Maar vind het ook wel leuk dat ze het nog niet weten, ze roepen van alles en alleen wij samen weten dat het klopt Kom gouw weer alles bij lezen!
Pinkflower volgens mij zaten wij eerst ook in een zelfde topic vorig jaar. Start ivf/icsi april mei juni of zoiets. Blijf het nog steeds heel bijzonder vinden normaal zwanger te zijn geworden en dan ook nog een tweeling. Is jou tweeling ontstaan bij de laatste IVF? Hopelijk gaat het niet te lang meer duren voor je en word je snel ingeleid. Kan me voorstellen dat je het zat bent nu je al zo ver bent.
Mag ik hier ook meeschrijven? Hier 2 kids van 6 en bijna 4 en nu 17 weken zwanger van een tweeling We moesten even schakelen maar zijn er heel blij mee.
Hoi meiden, Als jullie het goed en leuk vinden wil ik proberen om mee te gaan schrijven. Ik zal me even voorstellen. Ik ben Koekie2 en ben 30 jaar. We hebben twin girls die dit jaar oktober 4 worden. Nu bijna 15 weekjes zwanger van onze 2e tweeling. Op de 1e echo was er 1 kindje te zien Op de 2e echo zagen ze ineens iets voorbij floepen en dit was nr 2. Even moeten bijkomen maar wat vinden we dit geweldig. Over 2.5 week weer een echo en als deze nog steeds goed is ga ik toch wat dingetjes shoppen... Al vind ik dat wel spannend... zit tussen mijn oren.. haha. Maar we gaan er alles aan doen om deze zwangerschap lang en goed uit te zitten.
Wat leuk Donkie! Inderdaad exact hetzelfde.. Hoe voel jij je? En dankjewel voor je welkom. Suusjuh, Het is erg bijzonder inderdaad. Ook wel heel onwerkelijk. Je hoort het af en toe maar je staat er nooit bij stil dat het jezelf kan overkomen. Had ik bij de meiden al... dat ik dacht. Wat bijzonder dat wij een tweeling mogen krijgen.. en nu dit Helemaal leuk.
Hallo nieuwe dames, gezellig dat jullie komen meeschrijven. Pinkflower; hoe is het nu? Ben wel erg nieuwsgierig of je inmiddels bevallen bent. Hopelijk voldoende tot rust gekomen om relatief fit aan de bevalling te beginnen. Daantje; Hoe gaat het bij jou? Lukt het genieten inmiddels weer een beetje of valt het niet mee. Hoop het zo voor je, zou fijn zijn. Neyomi; ben jij gisteren of vandaag weer voor controle geweest? Zo ja, hoe was het? Hier gaat het wel aardig. Ben volledig gesloopt na een werkdag, gelukkig nog maar 3 weken (lees: 6 dagen) werken en dan verlof. Komende donderdag weer controle
@koekie2. Ik voel me op zich wel goed. Maar ben echt enorm moe. Komt door het ijzertekort. Als dat nou eens minder zou worden zou ik wat makkelijker uit de voeten kunnen. Wat grappig zeg dat je na je eerste tweeling gewoon weer een tweeling gaat krijgen. Is het nou echt zo druk met een tweeling zoals iedereen steeds zegt of valt het mee? Hoe voel jij je nu? Al wel wat meer energie nu de 12 weken voorbij zijn?
Goedemorgen dames, Welkom weer nieuwelingen!! Wat bijzonder twee keer een tweeling wauw! 1 of 2 eiig? @2opkomst, jaa afgelopen maandag. Alles weer goed gewichten ook prima. net iets onder het gemiddelde (vergeleken met een eenling dan he) maar ben tevreden 870 en 884 gram. Ik vind het best slordig hoe ze bij ons in het ziekenhuis te werk gaan. Eerst zeiden ze: met 24 weken suikertest, daarna met 26 weken en nu met 30 weken. Daarnaast zou ik steeds gesprek hebben met gynacoloog en mocht het niet met een verloskundige..en heb 2x gesprek met verloskundige gehad die duidelijk minder verstand heeft van tweelingzwangerschappen.. wat de suikertest betreft gaf ze aan dat ik een prikje krijg...bij mensen waarvan ze denken dat ze diabetes hebben, die moeten zo een suikerdrankje nemen voor de tijd..dat hoef ik dan niet gelukkig... is jouw baarmoedermond nog opgemeten trouwens?? Ik heb dus aangegeven dat ik tot 1 augustus blijf werken (6 weken van tevoren), uiteraard wil ik wel eerder in de ziektewet gaan..kijk het even aan maar heb voor mezelf de grens gesteld dat ik doorga tot 30 weken max. wat een heerlijke gedachte dat je nog maar 6 dagen hoeft te werken. aftellen dus!!! Ik zit verder in een dilemma. Mijn vaste oppas gaf aan dat dat ze gesloopt is na het oppassen van mijn 2 kinderen dit en dat...en allemaal verwijten naar mij toe dat ik er niet ben voor de kids. en dat ik zelf kies voor kinderen en er ook maar zelf voor moet zorgen..vond het zo kwetsend..ik wil juist het allerbeste voor de kids..alleen nu met de tweelingzwangerschap kan ik gewoon niet de moeder zijn die ik wil zijn.. hoe dan ook. ik zit er aan te denken om te stoppen met werken, denk dat ik geen andere keuze heb nu. maar ja hoe red je het nu financieel met 4 kids:S ik ben geen persoon die luxe nodig heeft, maar wil mijn kinderen wel het nodige kunnen bieden.. aan de andere kant, hoe draag je de zorg voor 4 kids icm werk en geen oppas :S is het lonend om ze dan naar de kov te brengen...pff