Wat vervelend zeg! Is t niet mogelijk te kijken naar een andere gastouder? Hier vindt ze het geen probleem. Wij zitten alleen zelf wat te dubben, ik werk in de kraamzorg en ben dan meestal een dag of 8 achter elkaar aant werk. En om die ukkies dan de hele week vroeg in de auto mee te moeten slepen... Zitten te denken aan een gastouder aan huis. Alleen zitten onze kids 7 km verderop op school. Praktischer om die bij de huidige gastouder te laten. Maar of die dat leuk gaan vinden als de tweeling wel thuis blijft...
Ja, ik heb zelf nooit via een gastouder oppas verkregen. Is het dan niet zo dat je per kind, buiten de normale oppaskosten, ongeveer 50 euro kwijt per maand bent aan administratiekosten? ik dacht zoiets te hebben gehoord.. dan ben je al 200 euro kwijt aan administratiekosten..en dan komen daar de oppaskosten nog bij...
Welkom nieuwe dames! Wat bijzonder zeg, 2 keer een tweeling! @Donkie ik weet niet of dat zo is, ik heb zelf het idee dat het niet echt invloed heeft dat ze eerder draaien omdat de ruimte krapper is.. Ik moet zeggen dat ik ze de laatste dagen wel heel goed voel en zie bewegen dus hopelijk gaat het nog gebeuren @Daantje wat gek, die verschillen.. Bij mij zeggen ze dat de eerste niet in stuit kan bevallen, bij de tweede maakt het ze niet uit hoe ie eruit komt.. Gek! @Neyomi fijn dat alles zo goed gaat! Nette gewichten. Maar wat een gedoe met je oppas.. Vreemd dat ze zich daar ook zo over uitlaat! Dat ze het zelf te druk vindt okee, maar je mening geven over zoiets... Misschien is een gastouder inderdaad een idee? Ik vind geschikte opvang vinden ook erg lastig, vanmiddag gesprek op Kinderdagverblijf. Werk zelf onregelmatig en mn man fulltime. @Pinkflower pff wat vervelend zeg.. spannend allemaal. Hopelijk gaat het goed (misschien al wel bevallen ondertussen??) Hier gaat het goed, alleen een griepje te pakken en twijfelachtige blaasontsteking. Kindjes zijn wel erg beweeglijk dus neem aan dat die er weinig hinder van ondervinden
Hier zitten de kosten voor het gastouderbureau bij de uurprijs in. Zeg maar iets van 0,87 ofzo? Weet het niet helemaal precies. Hier mag ik ook natuurlijk bevallen als ze beide in stuit liggen. Hier is t natuurlijk wel de 3e zwangerschap en heb 2 thuisbevallingen gehad en waren geen kleine kindjes.
Donkie, Persoonlijk heb ik de meiden niet echt als druk ervaren maar denk dat als deze tweeling geboren wordt dat ik daar anders over ga denken. Dan zal het af en toe wel spitsuur zijn Maar met de meiden wist ik niet beter en ze waren ( zijn ) ook erg makkelijk. Nu ze ouder worden vind ik het steeds drukker worden.. Willen alles zelf doen en daar heb je niet altijd tijd voor. Toen ze baby waren was alleen het voedmoment wat drukker maar verder kan ik niet zeggen dat ik het echt druk vond. Maar ik stond er zelf ook wel nuchter in. Wat vervelend dat je ijzer tekort hebt. Heb je daar geen medicatie voor? Hier standaard 2x per dag ijzertabletten. Bij mijn meiden had ik toen standaard 3x per dag. Ik voel me nog best beroerd. Misselijk en weinig kunnen slapen dus ben nog best wel moe. Maar ik moet voor mezelf ook wat meer rust gaan pakken en dat heb ik sinds deze week dus hopelijk krijg ik snel wat meer energie. 2opkomst, jij hoeft nog maar een paar dagen te werken. Heerlijk zeg. En dan lekker genieten van je verlof. Neyomi, Dankjewel. Onze meiden en deze twins zijn beide 2 eiig Wat een vervelende situatie omtrent je oppas. Vind het ook wel erg hard gezegd dat je er niet bent voor je kinderen. Een tweelingzwangerschap is een stuk zwaarder dan 1 en je moet ook gewoon rustig aan doen. KDV is best duur. Ik zou even goed kijken wat je terug krijgt en anders evt. iets minder gaan werken icm een gastouder? Die zijn vaak goedkoper en hebben nog meer tijd voor je kindjes. MarjoP, Dankjewel Stuibevalling, Bij mij in het zh mocht ik niet gewoon bevallen van mijn tweeling omdat de 1e in stuit lag. Het had wel gemogen als ik al een keer een natuurlijke bevalling had gehad. Bij deze twins mag ik geloof ik kiezen. Maar hoef er nog niet over na te denken. Heb nog een hele tijd te gaan
Ik werk zelf als gastouder, bij het ene bureau zitten de bemiddelingskosten bij de uurprijs in, bij het andere bureau is de bemiddelingskosten best hoog maar daar is hun service ook naar ( Vervaning, contact met het bureau etc ) Zelf zou ik als gastouder 4 kindjes tegelijk ook wel druk vinden ( En qua bezetting mag je maar een x aantal kinderen opvangen afhankelijk van de leeftijd ) onze tweeling zal straks dan ook betekenen dat ik fors moet minderen qua opvang, de baby plekken zijn tenslotte al bezet door mn eigen babies en oudere kinderen mag ik nog maar max 2 andere kindjes opvangen.
Goedemorgen dames, Ok ik zal even verder informeren hoe en wat qua opvang/oppas of het dan wel lonend is of niet. Ja ik vond bepaalde opmerkingen ook kwetsend en had ik totaal niet verwacht te horen.. bedankt in ieder geval bij mij zeiden ze als kind 1 in stuit ligt mag je natuurlijk bevallen als kind 2 in stuit ligt en kind 1 niet mag je natuurlijk bevallen als kind 1 EN 2 in stuit liggen mag je natuurlijk bevallen (HUH!) echter als kind 1 in stuit ligt en kind 2 juist niet, dan moet je keizersnede. zolang de hoofdjes maar niet bij elkaar liggen zeiden ze.... is t nog een beetje te volgen deze vroege morgen? Weet je, ben echt blij met jullie dames hierzo..voel me daardoor toch sterker en begrepen en t is zo leuk ook jullie ervaringen te lezen! ben zo benieuwd hoe t gaat met pinkflower edit: dit is dus ook mijn 3e zwangerschap en ook ik heb joekels van kinderen gekregen terwijl ik zelf een ukkie ben..dus denk dat dat ook zal meespelen..
Neyomi, heb jij een een eiige tweeling met 1 vruchtzak? Omdat je dan het risico hebt dat de kinnetjes in elkaar haken? Hier mag ik vaginaal bevallen als ze beiden "rechtop" liggen, kindje 1 bij voorkeur in hoofd ligging en die andere mag dan stuit of hoofd. Als ze dwars liggen uiteraard een KS. En als het niet snel gaat ( vanwege keizersnee in verleden )
Dag dames, Ben ik ook weer eens. Het gerommel blijft steeds maar doorgaan, maar zet ook nog niet door. Ben er nog steeds goed zat van, maar toch ook blij dat ik de beebjes nog bij me mag dragen. Gisteren weer voor controle bij de gynaecoloog geweest. Beide liggen nog steeds goed op schema qua groei, heb voldoende vruchtwater en ze liggen beide in stuit. Nog even gesproken over de natuurlijke bevalling(zie daar best wel tegenop omdat ze in stuit liggen), maar volgens hem moet dat echt wel kunnen. Hij vertelde zelfs dat hij liever had dat het 2e beebje in stuit zou blijven liggen, want als beeb 1 geboren is en beeb 2 niet ver genoeg indaald kan hij naar binnen om een beentje te pakken 😯😅. Ik weet niet of jullie weleens dr. Pol kijken, met die koe bevallingen, maar die beelden passeerden even mijn gedachten haha. Vandaag in de planning om nog even lekker naar de kapper te gaan. Was vorige week al de bedoeling, maar had toen zoveel harde buiken/weeën dat ik niet durfde. Fingers crossed dat het deze keer rustig blijft. Groetjes, Daantje
Ow en mijn kindjes gaan straks alle 3 naar de kinderdagopvang. Heb 2 jaar lang gebruik gemaakt van een gastouder. Grote voordeel dat ze flexibeler zijn qua opvangtijden en qua kosten goedkoper. Maar uiteindelijk over gegaan op KDO en tot nu toe geen spijt. Heb de indruk dat dit een betere voorbereiding is voor de basisschool straks. De kosten zijn aanzienelijk hoger, maar je krijgt juist ook weer meer vergoeding van de belastingdienst waardoor het niet veel scheelt. Daar krijgt mijn zoon alles inclusief eten en drinken en dat was bij mijn gastouder niet zo. Daarnaast veel minder gedoe wanneer gastouder ziek is of vakantie heeft, dan hoef jij je kind niet ineens bij een vreemde te droppen.ik vind het wel erg jammer dat je gewoon vaste dagdelen moet afnemen( door mijn onregelmatige diensten moet ik hem soms langer op KDO laten dan nodig is omdat je vvast zit aan de haal en brengtijden). Ja je kan hem wel eerder ophalen, maar betaald gewoon voor het vaste dagdeel. Aan de andere kant vind ik het dan wel super relaxt dat ik dan thuis nog even extra me-time heb Lekker de handen vrij om het huishouden te doen enzo 😄 Ow en daarnaast denk ik niet dat er een gastouder te vinden is waar ik 3 kindjes kan stallen als ik weer aan het werk ga.
Wat spannend Daantje..O je zit al bijna op 36 weken!! SPANNEND Ik word ook al nerveus als ik denk aan een stuitbevalling brr. maar ik ken mensen om mij heen die dan bevielen van een eenling en dat ging prima..het scheelt dat tweelingen wat kleiner zijn he! en dat is opzich fijn te horen dat het een voordeel is als baby 2 juist in stuit ligt. kun jij je nog herinneren vanaf wanneer ze op hun plek bleven? wie weet draaien ze nog toch? of is er daar te weinig plek voor? @ Suusjuh, dat klopt inderdaad. 1 eiige tweeling, ze delen de placenta. Zou het dan bij mensen die zwanger zijn van een tweeling die elk een eigen placenta hebben wel mogen om in zo'n geval natuurlijk te bevallen? Ik wist de reden niet meer zo goed maar nu ik jouw reactie zo lees kan ik me inderdaad vaagjes herinneren dat die zoiets zei. hoeveel werk jij dan Daantje met 3 kinderen strakjes?
Neyomi, Nou wel spannend hoor een 1 eiige tweeling. Maar komt helemaal goed. Daantje, Haha ooh ja dr Pol. Geweldige vent. Balen dat het steeds bij je rommelt maar het zou fijn zijn als ze nog eventjes blijven zitten. Gefeliciteerd Pinkflower! Mooi termijn zo te zien... daar teken ik voor om minimaal de 37 weken te halen Hopelijk gaat alles goed met jullie en kunnen jullie lekker genieten.
@ neyomi, vanaf week 26 ongeveer lagen de beebjes al zo, beebje 2 ligt bovenin en heeft nog wel eens van houding gewisseld( heeft de mazzel dat daar ook de meeste ruimte zit). Maar beebje 1 heeft vanaf die tijd altijd in stuit gelegen. Volgens de gyno is dat geen standaard hoor en kunnen ze tot een week of 32 nog wel alle kanten op. Ik werkte 24- 36 uur in de week( gemiddeld zo'n 30 uur) en ga straks terug naar 20 - 36 uur in de week. En ben voornemend om gewoon die 20 uur aan te houden(kan een groot deel van mijn uren zelf inplannen). Lijkt me druk genoeg straks met 3 kids. Mijn man blijft fulltime werken, maar overweegd om eventueel ook 1 dag in de week te minderen. Scheelt natuurlijk wel in de opvangkosten als we zelf wat meer kunnen ondervangen. @pinkflower, van harte met jullie meiden🎉. Hoop dat de bevalling goed verlopen is en dat de dames gezond zijn. Hoop dat jullie lekker thuis zijn om te genieten. Volgens mij ben ik dan als volgende aan de beurt😀. Laat maar komen, ben er klaar voor! Haha
Hoi iedereen! Graag zou ik ook meeschrijven. Ik ben nu bijna 15 weken zwanger van een eeneiige tweeling en heb al een dochter van bijna 2 @Pinkflower, van harte gefeliciteerd!!
Pinkflower: Gefeliciteerd!! 2 dochters hoe leuk. Doe het rustig aan, geniet van de momenten en als je tijd hebt horen we graag de in en outs. Daantje: Volgens mij ben jij inderdaad de volgende. Of Annacatherina; volgens mij lopen jullie ongeveer gelijk. Ben benieuwd wanneer je kleintjes zich aandienen Marjo: Wat vervelend dat je griep hebt gekregen. Heeft de blaasontsteking nog doorgezet of heb je gelijk antibiotica gekregen? Hopelijk voel je je inmiddels wat beter. Neyomi; wat fijn dat de controle goed was. Maar wat een gedoe met je oppas. Hopelijk kun je samen met je man een oplossing vinden. Het lijkt me niet meer dan logisch dat deze zwangerschap veel van je vergt, maar dan is het nog niet aan haar om te zeggen dat je de andere kinderen te kort doet. Dat kan zij helemaal niet inschatten. Wij hebben een combinatie; ouderschapsverlof, gastouder en mijn moeder die 1 dag in de week oppast. Wat betreft de bevalling. Bij mij hebben ze aangegeven dat dit pas vanaf 32 weken besproken wordt, omdat dan de ligging van de kindjes niet meer verandert. Sandy; Welkom! Gefeliciteerd met je zwangerschap. Vandaag controle gehad en wederom goedgekeurd. Nog steeds een lage bloeddruk, de kindjes groeien goed; 1090gr en 1140gr. Allebei 300 gram gegroeid in 2 weken tijd. Dat is ook wel aan mijn buik te zien hoor De gynaecoloog heeft mijn baarmoederhals nog gemeten omdat ik bij inspanning snel harde buiken heb, maar deze was 4,3cm. Helemaal in orde. Mag over 2 weken weer komen.
Even vlug een blik geworpen op alle berichten! Zijn er veel.. Moet alles nog ff goed lezen. Maar dat wordt las het weekend. Hier erg moe door werken.. Echt beetje zoeken naar wat haalbaar is. Ik vind grenzen aangeven zo moeilijk! En het is nkg 3 weken tot mn vakantie. Vind dat me dat moet lukken.. Maar vakt toch beetje tegen. Wat ik zo vlug onthouden ben is: Welkom nieuwe dames! Ene pinkflower van harte gefeliciteerd! Reageer morgen of zaterdag op de rest 😁👍🏼
Pinkflower, wat geweldig zeg. Van harte gefeliciteerd. Hopelijk ging en gaat alles voorspoedig. Echt leuk. 2opkomst; wauw jouw kindjes groeien hard zeg!! Als ik het vergelijk met de mijne. Bovengemiddeld neem ik aan. Wel fijn lijkt mij..misschien niet voor jouw lichaam maar dan zijn ze wat sterker. Fijn om te lezen dat alles goed gaat. Mooi!! Morgen 27 weken. Super he!!! Ik hoop dat jij de volgende bent Daantje. En dat onze babys rustig blijven zitten waar ze zijn. Hopelijk gaat t inmiddels beter met je Marjo. Alvast een fijn weekend.
@Neyomi jaa ik vind het ook fijn om ervaringen te delen en te horen van anderen! Een tweelingzwangerschap is toch ook wel extra spannend! @Daantje oh ja die dr. Pol beelden.. haha dat zie ik liever niet voor me voor ons straks haha. Ze zeggen bij mij ook steeds dat het onderste kindje nog kan draaien, maar hij ligt al zo lang in stuit dat ik het me afvraag, aangezien ik richting de 30 weken ga en hij al zo lang zo ligt.. En voel nog steeds getrappel onderin dus volgens mij is er weinig veranderd. Nou ja, afwachten! Spannend, jij zal inderdaad zo'n beetje de eerst volgende zijn denk ik! @Pinkflower, wauw super, van harte gefeliciteerd! Benieuwd naar de ins en outs, maar eerst maar lekker even tijd voor jezelf en de kleintjes nemen! @SandyH van harte gefeliciteerd met je tweelingzwangerschap! Bijzonder! @2opkomst; gelukkig weer aardig uitgeziekt. Bleek het NORO virus te zijn geweest wat die client had dus dikke kans dat ik was aangestoken. De blaasontsteking heeft niet echt doorgezet, er was wel wat lichte ontsteking te zien zeiden ze maar een kuur was uiteindelijk niet nodig gelukkig. Wat fijn dat je controles allemaal zo goed zijn, net als de gewichten van de kindjes! Houden zo! Wij hebben volgende week maandag weer een GUO (20-6), hoop stiekem ook een 3D beeld te kunnen zien van op z'n minst een van de koppies! Lijkt me zo bijzonder. Weet niet of ze dan ook weer gaan meten, denk het eigenlijk niet want had een week geleden al een groeiecho, maar ben zo benieuw naar de gewichten! Bijna 30 weken joehoe..
@koekie. Ik heb wel ijzertabletten maar kan nog niet echt zeggen dat ze helpen. @Pinkflower. Gefeliciteerd hopelijk gaat alles goed. @Sandy. Welkom Ben vandaag naar de gynaecoloog geweest. Kleintjes groeien goed. Ook hadden we vanmiddag een geslachtsbepaling en we krijgen 2 meiden Dus straks drie meiden hier rond lopen. Nu maar eens na gaan denken over de namen.